Віднімання на основі десяткового складу числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи Мета: ознайомити учнів з відніманням круглих десятків з переходом через розряд; з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Перевірка виконання завдання 278 (с. 44). — Зачитайте приклади з відповіддю 110; 120. — Зачитайте приклад з найбільшою відповіддю. — Прочитайте відповідь до задачі 279 (с. 44). (120 вантажівок) 2. Робота за таблицею (с. 44, завдання 280) — Заповніть таблицю. — Як сума залежить від зміни одного з доданків? 3. Цікава задача (с. 45, завдання 281) — Скільки різних кодів можна скласти з цифр 2; 3; 5? (235; 253; 325; 352; 523; 532) — Який код є найменшим? — Це число буде не тільки кодом для відкривання сейфа, але й ключем для відкриття теми нашого уроку. 4. Хвилинка каліграфії (с. 45) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з відніманням круглих десятків з переходом через розряд, продовжимо роботу над загадками. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. «Виконай за зразком!» (с. 45, завдання 282) — Міркуйте так: 90 — це 9 дес.; 60 — це 6 дес.; 9 дес. - 6 дес. = 3 дес., або 30. 2. «Виконай за зразком!» (с. 45, завдання 283) 11 - 4 = 7110-40= 70 3. Первинне закріплення (с. 45, завдання 284) — Обчисліть вирази з коментуванням. 4. Робота над задачею, що містить групу взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи (с. 45, завдання 286) — Прочитайте задачу. — Скільки днів працює швачка? — Скільки футболок вона пошила за цей час? — Що потрібно знайти в задачі? — Що таке продуктивність праці? Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 45) Розв’язання 35 : 5 = 7 (ф.) — за 1 день Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. Робота над задачею (с. 46, завдання 287) — Прочитайте задачу. — Про що в ній ідеться? — Розгляньте таблицю, за допомогою якої записана коротка умова задачі. — Яким є головне питання задачі? — Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? (Ні) — Чому? (Тому що нам невідомо, скільки футболок шила швачка за 1 день після застосування нової технології.) — Що сказано про продуктивність праці швачки, коли почали застосовувати нову технологію? (Вона зросла на 2 вироби за день.) — Чи можна дізнатися, скільки футболок почала шити швачка за один день після застосування нової технології? (Ні) — Чому? (Тому що нам невідомо, скільки футболок шила швачка за один день спочатку.) — Прочитайте план розв’язання задачі. Розв’язання задачі діти записують у зошиті, один учень працює біля дошки. Розв’язання 1) 35 : 5 = 7 (ф.) — пошила швачка за 1 день 2) 7 + 2 = 9 (ф.) — за 1 день після застосування нової технології 3) 9 ■ 5 = 45 (ф.) Відповідь: 45 футболок. 2. Робота в парах (с. 45, завдання 285) — Знайдіть значення виразу. 140 - 50 = 90140- 80 = 60 140- 90= 50 — Що відбувається з різницею, якщо від’ємник збільшується? 150 - 70 = 80160- 70 = 90 120 - 70= 50 3. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 46, завдання 288) Відповідь: 7 паличок. VI. підсумок УРОКУ — Яким способом обчислення користувалися під час додавання круглих десятків? Наведіть приклади. VII. ДОМАШнЄ ЗАВДАння С. 46, завдання 289; 290. | |
| |
Переглядів: 1766 | |
Людина — частина живої природи |
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В.... |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Всього коментарів: 0 | |