💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Віднімання на основі десяткового складу числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності

Віднімання на основі десяткового складу числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи

Мета: ознайомити учнів з відніманням круглих десятків з переходом через розряд; з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності; розвивати мислення; виховувати уважність.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Перевірка виконання завдання 278 (с. 44).

— Зачитайте приклади з відповіддю 110; 120.

— Зачитайте приклад з найбільшою відповіддю.

— Прочитайте відповідь до задачі 279 (с. 44). (120 вантажівок)

2. Робота за таблицею (с. 44, завдання 280)

— Заповніть таблицю.

— Як сума залежить від зміни одного з доданків?

3. Цікава задача (с. 45, завдання 281)

— Скільки різних кодів можна скласти з цифр 2; 3; 5? (235; 253; 325; 352; 523; 532)

— Який код є найменшим?

— Це число буде не тільки кодом для відкривання сейфа, але й ключем для відкриття теми нашого уроку.

4. Хвилинка каліграфії (с. 45)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з відніманням круглих десятків з переходом через розряд, продовжимо роботу над загадками.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. «Виконай за зразком!» (с. 45, завдання 282)

— Міркуйте так:

90 — це 9 дес.; 60 — це 6 дес.; 9 дес. - 6 дес. = 3 дес., або 30.

2. «Виконай за зразком!» (с. 45, завдання 283)

11 - 4 = 7110-40= 70

3. Первинне закріплення (с. 45, завдання 284)

— Обчисліть вирази з коментуванням.

4. Робота над задачею, що містить групу взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи (с. 45, завдання 286)

— Прочитайте задачу.

— Скільки днів працює швачка?

— Скільки футболок вона пошила за цей час?

— Що потрібно знайти в задачі?

— Що таке продуктивність праці?

Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 45)

Розв’язання

35 : 5 = 7 (ф.) — за 1 день

Фізкультхвилинка

V. розвиток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 46, завдання 287)

— Прочитайте задачу.

— Про що в ній ідеться?

— Розгляньте таблицю, за допомогою якої записана коротка умова задачі.

— Яким є головне питання задачі?

— Чи можемо відразу відповісти на питання задачі? (Ні)

— Чому? (Тому що нам невідомо, скільки футболок шила швачка за 1 день після застосування нової технології.)

— Що сказано про продуктивність праці швачки, коли почали застосовувати нову технологію? (Вона зросла на 2 вироби за день.)

— Чи можна дізнатися, скільки футболок почала шити швачка за один день після застосування нової технології? (Ні)

— Чому? (Тому що нам невідомо, скільки футболок шила швачка за один день спочатку.)

— Прочитайте план розв’язання задачі.

Розв’язання задачі діти записують у зошиті, один учень працює біля дошки.

Розв’язання

 1) 35 : 5 = 7 (ф.) — пошила швачка за 1 день

 2) 7 + 2 = 9 (ф.) — за 1 день після застосування нової технології

 3) 9 ■ 5 = 45 (ф.)

Відповідь: 45 футболок.

2. Робота в парах (с. 45, завдання 285)

— Знайдіть значення виразу.

140 - 50 = 90140- 80 = 60 140- 90= 50

— Що відбувається з різницею, якщо від’ємник збільшується?

150 - 70 = 80160- 70 = 90 120 - 70= 50

3. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок»

(с. 46, завдання 288)

Відповідь: 7 паличок.

VI. підсумок УРОКУ

— Яким способом обчислення користувалися під час додавання круглих десятків? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШнЄ ЗАВДАння

С. 46, завдання 289; 290.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (09.12.2015)
Переглядів: 1766 | Рейтинг: 0.0/0
Людина — частина живої природи
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]