Розв'язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці Мета: закріплювати вміння виділяти у тексті задачі із взаємопов'язаними величинами, знаходити певну величину під час розв'язування задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація ОПОРних знань (див. додаток на с. 70) III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над задачами. IV. закріплення вивченого матеріалу 1.Робота над задачею 1)Ціна гуски 5 грн. Яка вартість 4 таких гусок? ЦінаКількість Вартість 5 грн4? 2) Творча робота над задачею зі зміною даних. ЦінаКількість Вартість 4 грн?24 грн ?321 грн 2. Розв'язування задачі за поданим планом За 5 кг яблук заплатили 30 грн. Скільки грошей треба заплатити за 8 кг таких яблук? Аналіз умови задачі за питаннями вчителя. Запис короткої умови у таблиці. Ціна Маса Вартість 5 кг30 грн однакова 8 кг? Користуючись таблицею, учні пояснюють розв’язання задачі за поданим планом. План розв’язання 1) Яка ціна яблук? 2) Яка вартість 8 кг яблук? — Запишіть розв’язання задачі в зошити. — Поясніть, про що дізналися кожною дією. Фізкультхвилинка 3.Розв'язування задачі на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці За три однакові книги заплатили 15 грн. Знайдіть вартість 6 таких книжок. Учитель записує на дошці коротку умову задачі. 3 книги — 15 грн 6 книг — ? — Про що йдеться в задачі? — Скільки грошей заплатили за 3 книги? — Про що можна дізнатися за цими даними? (Ціну 1 книги) — Чи можна тоді дати відповідь на питання задачі? — Як знайдемо вартість 6 книжок? — Запишіть розв’язання задачі самостійно. Слабшим учням учитель пропонує картку-підказку. 1) □ : □ = □ (грн) — ціна однієї книги 2) □ ■ □ = □ (грн) — вартість покупки Відповідь: 30 гривень. 4.Робота в групах — Обчисліть приклади та з’ясуйте, що допоможе вам гарно засвоїти матеріал з математики. 48 : 6 + 12 = 20 П 54 : 6 - 8 = 1А 42 : 6 + 10 = 17 М’ 30 : 6 + 28 = 33 Я 60 : 6 + 13 = 23 Т 18 : 6 + 28 = 31 Ь 0 + 36 : 6 = 6Д 17 + 12 : 6 = 19 О 30 - 54 : 6 = 21 Р 12 + 42 : 6 = 19 О 6 - 18 : 6 = 3В’ 28 + 30 : 6 = 33 Я 3 ■ 6 + 18 : 6 = 21Р 5 ■ 5 - 36 : 6 = 19О 12 : 6 + 48 : 6 = 10 З 5 ■ 4 + 24 : 6 = 24У 24 : 3 + 54 : 6 = 17 М 36 : 6 + (55 - 37) = 24 У 48 : 6 - (43 - 38) = 3В 54 : 6 - (76 - 68) = 1А 42 : 6 - (92 - 89) = 4Г 24 : 6 - (100 - 97) = 1 А 5. Порівняння виразів 46 + 36 □ 46 - 2318:6 □ 3 ■ 8 45 : 5 □ 45 - 535: 5 □42 : 6 6. Завдання з логічним навантаженням У змаганнях з настільного тенісу беруть участь 8 команд. За правилами змагань команда, яка програє, вибуває. На який день змагань визначиться переможець, якщо кожного дня команди гратимуть по одній грі? (На третій день) V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що повторили на уроці? Гра «Знайдіть числу пару» • Вартість 3 ручок — 15 грн. Яка вартість 6 таких ручок? 3 - 15 6 - ? • У двох цуценят 8 лап. Скільки лап у 4 цуценят? 2 - 8 4 - ? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 41, завдання 258. | |
| |
Переглядів: 4462 | |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Жива і нежива природа |
Весняні свята. Мамин день |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Всього коментарів: 0 | |