Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини Мета: формувати вміння додавати і віднімати розрядні числа; ознайомити з новою одиницею довжини — кілометром; розвивати вміння розв'язувати задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Поясніть, як порівнювали іменовані числа у завданні 224 (с. 36). — Поясніть розв’язання задачі 225 (с. 36). (Відповідь: 73 карася,.) 2. «Веселі задачі» — Складіть вирази до задач. Запишіть • Дві білочки сиділи• І шишки всім по 5 ділили. Шишок — 40, білок — 7, А чи вистачить усім? Жде ворона нетерпляче: Обіцяли їй остачу! (Відповідь: 40 - 5 • 7 = 5 (ш.)) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Підготовча робота (с. 37, завдання 226) — Обчисліть за схемами. 2. Розв'язування прикладів за зразком (завдання 227, с. 37) — Розгляньте зразок, поданий у підручнику. — Які числа додаємо у першому прикладі? (Одноцифрові) — Які числа додаємо у другому прикладі? (Круглі десятки) — У 2-му класі ми міркували так: 5 дес. + 3 дес. = 8 дес., або 80. Розрядні числа 50 і 30 ми замінили новими лічильними одиницями — десятками і зводили додавання до додавання одноцифрових чисел. — Як ми додавали в третьому прикладі? Розмірковуйте так: 500 — це 5 сотень, 300 — це 3 сотні. До 5 сотень додати 3 сотні вийде 8 сотень. 8 сотень — це 800. Отже, 500 + 300 = 5 сот. + 3 сот. = 8 сот. Аналогічно аналізуються приклади на віднімання. — Розв’яжіть приклади з коментуванням. 3. Тренувальна вправа (с. 37, завдання 228) Учні виконують завдання з коментуванням біля дошки. 4. Хвилинка каліграфії (с. 37) 5. Вправа «Незакінчене речення» (с. 37, завдання 229) — Продовжіть твердження. їх у зошит. 90 штук горішків Натаскали в нірку мишки, Всі взяли собі по 7, Залишилось 27. Ось задача дітворі: Скільки мишок у норі? (Відповідь: (90 - 27): 7 = 9 (м.)) Запам’ятай! 1 км = 1000 м 6. робота за підручником (с. 38, завдання 230) — Розгляньте малюнки. — У яких одиницях довжини можна виміряти шлях кожного учасника руху? — Назвіть істот у порядку зростання швидкості їхнього руху. (Равлик, гусінь, малюк, спортсмен, кінь) — Назвіть види транспорту в порядку спадання швидкості їхнього руху. (Літак, машина, мотоцикл, самокат) 7. Гра «Число загубилося!» (с. 38, завдання 231) Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. робота над задачею (с. 38, завдання 232) 4 км + 5 км 800 м = 9 км 800 м 2. робота за таблицею (с. 38, завдання 233) — Знайдіть невідомі величини за таблицею. 4 дм ■ 5 = 20 (дм) — загальна довжина; 20 дм : 4 дм = 5 (відрізків); 20 дм : 5 = 4 (дм) — довжина одного відрізка. 3. робота над задачею (с. 38, завдання 234) Повторення умови задачі. Складання короткої умови. Було — ? Відрізали — 9 разів по 8 дм і 3 рази по 1 м Залишилось — 5 м і 8 дм тасьми — Міркуйте так: 9 разів по 8 дм — це... (72 дм, або 7м 2 дм) 3 рази по 1 м — це... (3 м). Отже, всього відрізали... (10 м 2 дм). — Скільки тасьми залишилось? (5 м 8 дм) — Як дізнатися, якою була довжина тасьми спочатку? (5 м 8 дм +10 м 2 дм = = 16 м) 4. Творча робота над задачею — Складіть і розв’яжіть обернену задачу, в якій можна дізнатися, скільки тасьми залишилося в мотку. (Майстер узяв тасьму завдовжки 8 м 80 дм і відрізав від неї 9 разів по 8 дм і 3 рази по 1 м. Скільки тасьми залишилось у мотку?) 5. робота над задачею (с. 39, завдання 235) — На скільки частин розпиляли колоду? (На 5 частин) — Якої довжини була кожна частина? (1 м) — Якої довжини була колода? (5 м) — Запишіть довжину колоди в метрах, дециметрах, сантиметрах. (5 м = = 50 дм = 500 см) VI. підсумок уроку — Чого навчалися на уроці? — Скільки метрів в одному кілометрі? VII. ДОМАШНє ЗАВДАННЯ | |
| |
Переглядів: 3604 | |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26 |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Всього коментарів: 0 | |