Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних доданків. Визначення загальної кількості сотень, десятків, одиниць у трицифрових числах. Міліметр Мета: вправляти учнів у запису трицифрових чисел у розрядній таблиці; формувати вміння визначати загальну кількість сотень, десятків, одиниць у трицифрових числах; ознайомити з новою одиницею довжини — міліметром; вчити розв'язувати задачі, які включають збільшення, зменшення числа на кілька одиниць, у кілька разів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати організованість. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних ЗНАНЬ (див. додаток на с. 52) III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися записувати трицифрові числа у нумераційній таблиці; визначати загальну кількість сотень, десятків, одиниць у трицифрових числах; ознайомимося з новою одиницею довжини — міліметром; будемо розв’язувати складені задачі та вдосконалювати обчислювальні навички. IV. робота над темою уроку 1. робота за таблицею (с. 35, завдання 215) — Прочитайте числа, записані в розрядній таблиці. — Прочитайте числа, у запису яких є цифра 1. — Що позначає цифра 1 у кожному з цих чисел? — Прочитайте числа, у запису яких є цифра 2. — Що позначає цифра 2 у кожному з цих чисел? — Прочитайте числа, у запису яких є цифра 6. — Що позначає цифра 6 у кожному з цих чисел? — Яке з чисел найбільше? найменше? 2. «Виконай за зразком!» (с. 35, завдання 216) — Користуючись таблицею завдання 215, запишіть загальну кількість сотень, десятків, одиниць у кожному числі. Міркуйте так: у числі 126 — 1 сотня, 12 десятків, 126 одиниць. — Як швидко визначити загальну кількість десятків у трицифровому числі? (Щоб визначити загальну кількість десятків у трицифровому числі, треба закрити в числі цифру одиниць і прочитати утворене число.) 3. Запис чисел у таблицю розрядів (с. 35, завдання 217) Учні креслять таблицю розрядів у зошиті. — Запишіть з коментуванням (учні по черзі виходять до дошки і записують числа 732; 280; 427; 561). — Запишіть самостійно: сто шість; триста; шістдесят два; сімсот; дев’яносто чотири; п’ятсот п’ять. 4. Ознайомлення з новою одиницею довжини — міліметром 1)Підготовча робота. — Які одиниці вимірювання довжини ми вивчили у 1-му і 2-му класах? (Сантиметр, дециметр, метр) Клас — Заповніть пропуски. 1 м = □ дм = □ см 2) Пояснення нового матеріалу. — Щоб виміряти будь-який предмет, потрібні відповідні міри довжини. Проблемна ситуація — Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти: довжину і ширину класної кімнати? (Метрами) Довжину олівця? (Сантиметрами) Довжину мурахи? — Перед тим, як обрати одиницю довжини, прикиньте на око розмір мурахи. Ви бачите, що вона набагато менша від сантиметра. Що ж це за одиниця вимірювання? Це — міліметр. Він у 10 разів менший від сантиметра. Він потрібний не тільки для того, щоб вимірювати предмети, які завдовжки менші від сантиметра, а ще й для точності вимірювання. Адже математика — це точна наука. Не існує такої величини, як трішечки. Під час вимірювання відрізка завдовжки 3 см 2 мм не можна сказати, що довжина цього відрізка дорівнює 3 см і трішечки. Це буде неправильно. Міліметр — десята частина сантиметра, сота частина дециметра, тисячна — метра. — Допишемо в наш рядок ще одну одиницю вимірювання довжини — міліметр. 1 м = □ дм = □ см = □ мм 1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм 3) Первинне закріплення. а) Практична робота, креслення відрізків (с. 36, завдання 220). б) Перетворення іменованих чисел (с. 36, завдання 221). Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. порівняння іменованих чисел (с. 36, завдання 222) — У кожній парі чисел назвіть більше іменоване число. 2. робота над задачею (с. 36, завдання 223) Аналіз умови задачі за коротким записом на дошці. Ситцевих суконь — 454 З батисту — ?, у 5 разів < -- І154 сукні З шовку — решта^ Розв’язання 1) 45 : 5 = 9 (с.) — з батисту 2) 45 + 9 = 54 (с.) — ситцеві і з батисту 3) 154 - 54 = 100 (с.) Відповідь: 100 шовкових суконь надійшло до магазину. 3. самостійна робота 1 варіант2 варіант Завдання 218, с. 35 — 1; 2; 3 числа.Завдання 218, с. 35 —4; 5; 6 числа. Завдання 219, с. 36 — 1-й рядок.Завдання219,с. 36 — 2-й рядок. VI. підсумок уроку — Що повторили на уроці? — Яке завдання було найскладнішим? Чому? VII. домашнє завдання | |
| |
Переглядів: 4472 | |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Всього коментарів: 0 | |