Місце числа у натуральному ряді. Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів Мета: ознайомити учнів з місцем числа у натуральному ряді; формувати вміння порівнювати числа на основі порядку їх слідування у натуральному ряді, розв'язувати складені задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 192 (с. 31) — Прочитайте результати прикладів від найменшого до найбільшого. Завдання 193 (с. 31) — Який вираз склали до задачі? (6 • 3 + 5 • 6 = 48 (гр.)) 2. Гра «Телефон» (див. додаток на с. 52) 3. Усна лічба (с. 32, завдання 194) — Полічіть десятками до 100. — Полічіть сотнями до 1000. 4. Фронтальне опитування — Назвіть найбільше трицифрове число. — Назвіть найменше трицифрове число. — Назвіть три наступних числа, починаючи від 145. — Назвіть три попередніх числа, починаючи від 179. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися знаходити місце числа у натуральному ряді, продовжимо роботу над задачами. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовча робота (с. 32, завдання 196) — Назвіть пропущені числа. 2. Додавання і віднімання числа 1 (с. 32, завдання 197) — Виконайте обчислення з коментуванням. Висновок. При додаванні числа 1 до будь-якого числа отримаємо наступне число. При відніманні числа 1 від будь-якого числа отримаємо попереднє число. 3. Вправа «Незакінчене речення» (с. 32, завдання 198) — Продовжте твердження: • Кожне наступне число на 1... • Кожне попереднє число на 1... 4. Тренувальна вправа (с. 32, завдання 199) — Порівняйте вирази, не обчислюючи їх значень. Клас Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1. робота над задачею (с. 32, завдання 200) — Скільки днів має тиждень? — Скільки сторінок прочитала Ліна за тиждень? — Скільки днів проходить з понеділка до суботи? — По скільки сторінок читала дівчинка ці 5 днів? — Скільки всього сторінок прочитала Ліна за 5 днів? — Як про це дізналися? — Скільки сторінок прочитала дівчинка в суботу? — Скільки всього сторінок прочитала Ліна? — Скільки сторінок їй залишилося прочитати в неділю? — Запишемо розв’язання задачі. 1) 8 ■ 5 = 40 (с.) — за 5 днів; 2) 40 + 17 = 57 (с.) — усього прочитала; 3) 64 - 57 = 7 (с.) Відповідь: залишилося прочитати 7 сторінок у неділю. 2. творча робота над задачею — Складіть і розв’яжіть таку обернену задачу, в якій потрібно було б знайти кількість сторінок у книзі. (З понеділка по п’ятницю Ліна прочитала 40 сторінок книги, в суботу вона прочитала 17 сторінок, а у неділю — ще 7 сторінок. Скільки всього сторінок було у книзі?) 3. робота над задачею (с. 32, завдання 202) Повторення умови задачі. Складання короткої умови. Було Продали Залишилося Булочки з родзинками20половину?^ї на ? більше Булочки з маком208?> — Скільки булочок з родзинками продали? — Скільки булочок з родзинками залишилось? — Скільки булочок з маком залишилось? — На скільки більше залишилось булочок з маком, ніж з родзинками? — Запишіть розв’язання задачі самостійно. Перевірка виконаної роботи. 4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» 1) Завдання 201 (с. 32). Відповідь: 6 спортсменів. 2) Жартівлива задача. Буратіно вирішив зайти у дорожню таверну відобідати. До нього приєдналися кіт Базиліо та лисиця Аліса. Буратіно замовив юшку за ціною 30 грн, смажене курча за 60 грн і квас за 10 грн. Скільки грошей витратив Буратіно? (100 грн) — Чи наївся наш герой, якщо встиг з’їсти лише три шкоринки хліба? VI. підсумок уроку — Що вивчали на уроці? — Яке завдання вам найбільше сподобалося? Чому? VII. домашнє завдання С. 33, завдання 203; 204. | |
| |
Переглядів: 3272 | |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця».... |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
Комахи |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Всього коментарів: 0 | |