Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів Мета: закріпити знання учнів про випадки множення, коли одним з множників є числа 1 і 0, про випадки ділення числа на одиницю, ділення нуля; розвивати вміння обчислювати приклади, дотримуючи порядку дій, розв'язувати задачі на три дії; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 24, завдання 148) — Скільки гривень мав кожний брат? 2. «Веселі задачі» • У класі є аж 40 учнів, Хто з них швидко і правильно Знайків із них — 36.Розв’яже рівняння. Решта, відомо, Незнайки —І взялися дві команди Кожен у класі з них гість. Разом за завдання. У скільки разів Незнайків Ось вам, прошу, результат — Менше у класі, ніж Знайків? Готові рівняння. На скільки більше у класі Знайків, У Незнайків їх є 9, Ніж безтурботних Незнайків? У Знайків — аж 72! Отож, прошу вас сказати, • Учні у класі на уроці У скільки разів Незнайкам Провели змагання: Треба краще працювати? 3. Усні обчислення. Гра «Чарівні ланцюжки» (с. 24, завдання 149) 4. Хвилинка каліграфії (с. 25) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми повторимо деякі властивості множення і ділення, продовжимо роботу над задачами. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. «Пригадай!». Робота з теоретичним матеріалом (с. 24) • При множенні, діленні будь-якого числа на одиницю у добутку, частці дістаємо те саме число. а ■ 1 = аа: 1 = а • При множенні будь-якого числа на нуль у добутку дістаємо нуль. а ■ 0 = 0 • Якщо 0 поділити на будь-яке число, у частці отримаємо 0. 0 : а = 0 • Ділення нуля. Увага! Ділити на нуль не можна! 2. Обчислення прикладів з коментуванням (с. 24, завдання 150) 3. «Пригадай!». Робота з теоретичним матеріалом (с. 24) — Які дії виконуємо першими у виразах без дужок? — А які — потім? — Які дії виконуємо першими у виразах з дужками? 4.Тренувальна вправа (с. 24, завдання 151) Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачею (с. 25, завдання 152) Аналіз умови задачі. Складання короткої умови. 9 курочок — по 2 ніжки 1 ? Півник — 2 ніжки / — Яким є головне питання задачі? — Чи можемо відразу дати відповідь на це запитання? Чому? — Як дізнатися, скільки ніжок у 9 курочок? — Якою дією дізнаємось кількість ніжок у всіх птахів? Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. Розв’язання 1) 2 ■ 9 = 18 (н.) — у 9 курочок 2) 18 + 2 = 20 (н.) Відповідь: 20 ніг у всіх птахів. 2. Робота над задачею (с. 25, завдання 153) Аналіз умови задачі. Складання короткої умови. Тенісні м’ячі — 241 Волейбольні — ?, на 8 < Футбольних — ?, у 8 разів < План розв’язання 1) Скільки волейбольних м’ячів? 2) Скільки футбольних м’ячів? 3) Скільки всього м’ячів? Запис розв’язання задачі диференційовано: сильніші учні розв’язують по діях самостійно; решта — за допомогою вчителя. Розв’язання 1) 24 - 8 = 16 (м.) — волейбольних 2) 24 : 8 = 3 (м.) — футбольних 3) 24 + 16 + 3 = 43 (м.) Відповідь: усього 43 м’ячі у шкільному спортзалі. 3. Самостійна робота (с. 25, завдання 154). Сильніші учні розв’язують задачу виразом; усі решта — по діях. 36 - 3 ■ 5 = 21 (м) 4. Завдання на увагу (с. 25, завдання 155) — Скільки відрізків на кожній схемі? — Накресліть у зошиті схему, на якій менше відрізків. 5. Розгадування ребусів (с. 25, завдання 157) Тритон, трибуна, актриса, картридж. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що отримаємо в добутку при множенні на 1? — Що отримаємо при множенні будь-якого числа на 0? — Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа на 1? — Чи можна ділити на 0? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 25, завдання 158; 159. | |
| |
Переглядів: 3692 | |
Природа Українських Карпат |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Чим ми чуємо |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Всього коментарів: 0 | |