💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів

Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

Мета: закріпити знання учнів про випадки множення, коли одним з множників є числа 1 і 0, про випадки ділення числа на одиницю, ділення нуля; розвивати вміння обчислювати приклади, дотримуючи порядку дій, розв'язувати задачі на три дії; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 24, завдання 148)

— Скільки гривень мав кожний брат?

2. «Веселі задачі»

• У класі є аж 40 учнів, Хто з них швидко і правильно

Знайків із них — 36.Розв’яже рівняння.

Решта, відомо, Незнайки —І взялися дві команди

Кожен у класі з них гість. Разом за завдання.

У скільки разів Незнайків Ось вам, прошу, результат —

Менше у класі, ніж Знайків? Готові рівняння.

На скільки більше у класі Знайків, У Незнайків їх є 9,

Ніж безтурботних Незнайків? У Знайків — аж 72!

Отож, прошу вас сказати,

• Учні у класі на уроці У скільки разів Незнайкам

Провели змагання: Треба краще працювати?

3. Усні обчислення. Гра «Чарівні ланцюжки» (с. 24, завдання 149)

4. Хвилинка каліграфії (с. 25)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо деякі властивості множення і ділення, продовжимо роботу над задачами.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. «Пригадай!». Робота з теоретичним матеріалом (с. 24)

 • При множенні, діленні будь-якого числа на одиницю у добутку, частці дістаємо те саме число.

а ■ 1 = аа: 1 = а

 • При множенні будь-якого числа на нуль у добутку дістаємо нуль. а ■ 0 = 0

 • Якщо 0 поділити на будь-яке число, у частці отримаємо 0.

0 : а = 0

 • Ділення нуля.

Увага! Ділити на нуль не можна!

2. Обчислення прикладів з коментуванням (с. 24, завдання 150)

3. «Пригадай!». Робота з теоретичним матеріалом (с. 24)

— Які дії виконуємо першими у виразах без дужок?

— А які — потім?

— Які дії виконуємо першими у виразах з дужками?

4.Тренувальна вправа (с. 24, завдання 151)

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 25, завдання 152)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

 9 курочок — по 2 ніжки 1 ?

 Півник — 2 ніжки /

— Яким є головне питання задачі?

— Чи можемо відразу дати відповідь на це запитання? Чому?

— Як дізнатися, скільки ніжок у 9 курочок?

— Якою дією дізнаємось кількість ніжок у всіх птахів?

Один учень записує розв’язання задачі з коментуванням біля дошки. Розв’язання

 1) 2 ■ 9 = 18 (н.) — у 9 курочок

 2) 18 + 2 = 20 (н.)

Відповідь: 20 ніг у всіх птахів.

2. Робота над задачею (с. 25, завдання 153)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови.

Тенісні м’ячі — 241

Волейбольні — ?, на 8 <

Футбольних — ?, у 8 разів <

План розв’язання

 1) Скільки волейбольних м’ячів?

 2) Скільки футбольних м’ячів?

 3) Скільки всього м’ячів?

Запис розв’язання задачі диференційовано: сильніші учні розв’язують по

діях самостійно; решта — за допомогою вчителя.

Розв’язання

 1) 24 - 8 = 16 (м.) — волейбольних

 2) 24 : 8 = 3 (м.) — футбольних

 3) 24 + 16 + 3 = 43 (м.)

Відповідь: усього 43 м’ячі у шкільному спортзалі.

3. Самостійна робота (с. 25, завдання 154).

Сильніші учні розв’язують задачу виразом; усі решта — по діях.

36 - 3 ■ 5 = 21 (м)

4. Завдання на увагу (с. 25, завдання 155)

— Скільки відрізків на кожній схемі?

— Накресліть у зошиті схему, на якій менше відрізків.

5. Розгадування ребусів (с. 25, завдання 157)

Тритон, трибуна, актриса, картридж.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що отримаємо в добутку при множенні на 1?

— Що отримаємо при множенні будь-якого числа на 0?

— Що дістанемо в частці при діленні будь-якого числа на 1?

— Чи можна ділити на 0?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 25, завдання 158; 159.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (02.12.2015)
Переглядів: 3692 | Рейтинг: 0.0/0
Природа Українських Карпат
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Чим ми чуємо
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]