Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення. Задачі на знаходження невідомих — множника, діленого, дільника. Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дій Мета: формувати вміння знаходити невідомі компоненти дії множення і ділення, розв'язувати задачі на знаходження невідомих — множника, діленого, дільника за допомогою рівняння, порівнювати вирази, не виконуючи обчислень; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання Завдання 136 (с. 22) — Прочитайте приклад, у якому вийшла найбільша відповідь. — Прочитайте приклад з найменшою відповіддю. — Прочитайте приклади з однаковими відповідями. Завдання 137 (с. 22) — Скільки років доньці? — Як про це дізналися? 2. Усні обчислення Гра «Математична карусель» (с. 23, завдання 138) — Обчисліть приклади. — Полічіть: трійками до 30; четвірками до 40; п’ятірками до 50. 3. Хвилинка каліграфії (с. 23) 4. математичний диктант • Добуток чисел 5 і 7 збільшіть на 36. • Число 92 зменшіть на частку чисел 28 і 4. • Частку чисел 32 і 4 збільшіть на 2. • Перший множник 5, другий множник — частка чисел 16 і 4. Запишіть добуток. • Маса зайця 4 кг, маса гуски — 3 кг. Чому дорівнює маса п’яти зайців і гуски? На скільки більша маса 4 гусок, ніж одного зайця? Відповіді: 71; 85; 10; 20; 23 кг; на 8 кг. III. повідомлення теми уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вивчати невідомі компоненти дій множення і ділення, продовжимо роботу над задачами. IV. робота над темою уроку 1. робота за таблицями (с. 23, завдання 140) — Знайдіть невідомі числа. 2. «Пригадай!». робота з теоретичним матеріалом (с. 23) — Як знайти невідомий множник? — Як знайти невідомий дільник? — Як знайти невідоме ділене? 3. Тренувальна вправа. розв'язування рівнянь з коментуванням (с. 23, завдання 141) 4. робота над задачею (с. 23, завдання 142) — Прочитайте умову задачі у підручнику. — Як позначимо невідоме число? (Літерою х) — Щоб зменшити його у 7 разів, яку дію виконаємо? (Ділення) — Що отримаємо? (4) — Що у нас вийшло? (Рівняння) Розв’яжіть його. — Яке число задумав Петрик? (28) Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1. робота над задачею (с. 23, завдання 143) Проводиться аналогічно до попередньої задачі. Розв’язання х ■ 4 = 36 х = 36 : 4 х = 9 Відповідь: Ганнуся задумала число 9. 2. самостійна робота (с. 23, завдання 144) — Розв’яжіть задачу, склавши рівняння. 3. Усні обчислення (с. 24, завдання 145) — Порівняйте вирази, не виконуючи обчислень. — Які висновки можемо зробити? (Від перестановки множників добуток не змінюється. Якщо збільшити один із множників, значення добутку теж збільшиться. Якщо збільшити дільник, значення частки зменшиться. Якщо зменшити дільник, значення частки збільшиться.) 4. Гра «Хто швидше?» (с. 24, завдання 147) Дівчатка розв’язують 1; 2 рівняння; Хлопчики — розв’язують 3; 4 рівняння. 5. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» 1) Завдання 146 (с. 24). 2) Поставте дужки так, щоб рівності були правильними. 16 - 2 + 7 = 736 - 5 + 4 = 35 15 : 3 + 2 = 339 - 12 : 3 = 9 VI. підсумок уроку — Як називаються компоненти дії множення? — Як називаються компоненти дії ділення? — Як знайти невідомий множник? ділене? дільник? — Чи сподобалося вам розв’язувати задачі за допомогою рівнянь? Чому? VII. домашнє завдання С. 24,завдання 147. | |
| |
Переглядів: 3911 | |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Праця людей у місті (селі) |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Риби |
Всього коментарів: 0 | |