Перевірка додавання відніманням. Складання і розв'язування обернених задач Мета: формувати вміння складати і розв'язувати обернені задачі, бачити структуру задачі на три дії; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння перевіряти дію додавання дією віднімання; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість під час виконання завдань. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання Фронтальна перевірка (с. 14, завдання 70) — Чому дорівнює ширина прямокутника у задачі 71 (с. 15)? — Чому дорівнює периметр прямокутника? 2. Гра «Ланцюжок» (с. 15, завдання 72). — Збільшіть числа на 12. — Зменшіть числа на 15. 3. Хвилинка каліграфії ( с. 15) 4. Зв'язок додавання з відніманням (с. 15, завдання 73) — Обчисліть вирази. — Перевірте додавання відніманням. 1 варіант — 1; 2 приклади. 2 варіант — 3; 4 приклади. III. повідомлення теми уроку — Сьогодні ми повторимо складання і розв’язування обернених задач, будемо розв’язувати задачу на три дії, а також повторимо розв’язування бук-вених виразів. IV. Робота над темою уроку 1. Робота над задачею (с. 15, завдання 76) 1) Складання короткої умови. Цуценя — 2 кг -4----------------1і- ? Дорослий собака —?, на 9 кг важчий І ^ 2) Аналіз задачі. — Чи можна відразу дізнатися, яка маса дорослого собаки і цуценяти? (Ні) — Чому? — Як знайти масу дорослого собаки? — Чому виконуємо дію додавання? — Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне запитання задачі? 3) Самостійне розв'язування задачі. 4) Перевірка розв'язання. — Прочитайте відповідь. (13 кг) 2. Творча робота над задачею — Складіть обернену задачу до попередньої. Цуценя — ?, на 9 кг легший Дорослий собака — 11 кг <- — Розв’яжіть задачу. — Порівняйте розв’язання, відповіді задач. — Що таке обернена задача? Фізкультхвилинка V. Розвиток математичних знань 1. Робота в парах (с. 15, завдання 74) — Знайдіть значення виразу. — Запишіть їх у два стовпчики. Взаємоперевірка робіт. 2. Робота над задачею (с. 15, завдання 79) Аналіз умови і складання короткого запису задачі. I — 35 кг цибулі .<. -і II — ?, на 5 кг < —1 ^ 1 ц III — решта^ — Скільки кілограмів в 1 центнері? — За умовою задачі 100 кг складається з трьох сіток. — Чи відома маса всіх сіток? — Скільки цибулі було у першій сітці? — Що відомо про другу сітку? — Що сказано про третю сітку? — Чи можливо відразу знайти, скільки цибулі було в третій сітці? — Складемо план розв’язання задачі. 1) Скільки цибулі в другій сітці? □ - □ = □ 2) Чому дорівнює сума мас першої і другої сітки? □ + □ = □ 3) Скільки цибулі в третій сітці? □ - □ = □ — Запишіть розв’язання задачі. Сильніші учні розв’язують самостійно, всі решта — за допомогою вчителя. Розв’язання 1) 35 - 5 = 30 (кг) — у другій сітці 2) 35 + 30 = 65 (кг) — у першій і другій сітках 3) 100 - 65 = 35 (кг) Відповідь: 35 кг цибулі у третій сітці. 3. Додавання і віднімання іменованих чисел (с. 15, завдання 78) 4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 15, завдання 77) Розв’язання 1) 6 + 6 = 12 (років) 2) 47 + 12 = 59 (років) VI. Підсумок уроку — Що цікавого дізналися на уроці? — Як скласти обернену задачу? VII. Домашнє завдання С. 16, завдання 80; 81. | |
| |
Переглядів: 2022 | |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Риби |
Всього коментарів: 0 | |