💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Перевірка додавання відніманням. Складання і розв'язування обернених задач

Перевірка додавання відніманням. Складання і розв'язування обернених задач

Мета: формувати вміння складати і розв'язувати обернені задачі, бачити структуру задачі на три дії; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння перевіряти дію додавання дією віднімання; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість під час виконання завдань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Фронтальна перевірка (с. 14, завдання 70)

— Чому дорівнює ширина прямокутника у задачі 71 (с. 15)?

— Чому дорівнює периметр прямокутника?

2. Гра «Ланцюжок» (с. 15, завдання 72).

— Збільшіть числа на 12.

— Зменшіть числа на 15.

3. Хвилинка каліграфії ( с. 15)

4. Зв'язок додавання з відніманням (с. 15, завдання 73)

— Обчисліть вирази.

— Перевірте додавання відніманням.

1 варіант — 1; 2 приклади.

2 варіант — 3; 4 приклади.

III. повідомлення теми уроку

— Сьогодні ми повторимо складання і розв’язування обернених задач, будемо розв’язувати задачу на три дії, а також повторимо розв’язування бук-вених виразів.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота над задачею (с. 15, завдання 76)

1) Складання короткої умови.

Цуценя — 2 кг -4----------------1і- ?

Дорослий собака —?, на 9 кг важчий І ^

2) Аналіз задачі.

— Чи можна відразу дізнатися, яка маса дорослого собаки і цуценяти? (Ні)

— Чому?

— Як знайти масу дорослого собаки?

— Чому виконуємо дію додавання?

— Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне запитання задачі?

3) Самостійне розв'язування задачі.

4) Перевірка розв'язання.

— Прочитайте відповідь. (13 кг)

2. Творча робота над задачею

— Складіть обернену задачу до попередньої.

Цуценя — ?, на 9 кг легший Дорослий собака — 11 кг <-

— Розв’яжіть задачу.

— Порівняйте розв’язання, відповіді задач.

— Що таке обернена задача?

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Робота в парах (с. 15, завдання 74)

— Знайдіть значення виразу.

— Запишіть їх у два стовпчики.

Взаємоперевірка робіт.

2. Робота над задачею (с. 15, завдання 79)

Аналіз умови і складання короткого запису задачі.

I — 35 кг цибулі .<. -і

II — ?, на 5 кг < —1 ^ 1 ц

III — решта^

— Скільки кілограмів в 1 центнері?

— За умовою задачі 100 кг складається з трьох сіток.

— Чи відома маса всіх сіток?

— Скільки цибулі було у першій сітці?

— Що відомо про другу сітку?

— Що сказано про третю сітку?

— Чи можливо відразу знайти, скільки цибулі було в третій сітці?

— Складемо план розв’язання задачі.

1) Скільки цибулі в другій сітці?

□ - □ = □

2) Чому дорівнює сума мас першої і другої сітки?

□ + □ = □

3) Скільки цибулі в третій сітці?

□ - □ = □

— Запишіть розв’язання задачі.

Сильніші учні розв’язують самостійно, всі решта — за допомогою вчителя. Розв’язання

1) 35 - 5 = 30 (кг) — у другій сітці

2) 35 + 30 = 65 (кг) — у першій і другій сітках

3) 100 - 65 = 35 (кг)

Відповідь: 35 кг цибулі у третій сітці.

3. Додавання і віднімання іменованих чисел (с. 15, завдання 78)

4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» (с. 15, завдання 77)

Розв’язання

1) 6 + 6 = 12 (років)

2) 47 + 12 = 59 (років)

VI. Підсумок уроку

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Як скласти обернену задачу?

VII. Домашнє завдання

С. 16, завдання 80; 81.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (28.11.2015)
Переглядів: 2050 | Рейтинг: 0.0/0
Підготовка до написання букв. Письмо петлеподібних елементів у напрямку "...
Додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Загальни...
Вшанування рослин. Будь рослинам другом
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар»
Ознайомлення зі словами, що називають ознаки предметів. Логічні вправи для вм...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]