Тема: Табличне множення і ділення. Письмове множення на одноцифрове число Мета: пояснити випадки множення на одноцифрове число, коли є перехід через розряд; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, рівняння, приклади. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Два учні повідомляють, як замінити додавання множенням у завданні 1040. • Один учень записує вирази та їх значення у завданні 1043. • Один учень повідомляє розв’язання задачі 1049*. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Записати вирази та їх значення. а) Від добутку чисел 8 і 8 відняти частку чисел 42 і 7. б) Різницю чисел 94 і 85 збільшити в 4 рази. в) Суму чисел 12 і 12 зменшити у 6 разів. Обчислити. 2347213 • 3• 2• 3 Картка 2 Записати вирази та їх значення. а) Від добутку чисел 7 і 7 відняти частку чисел 36 і 6. б) Різницю чисел 86 і 79 збільшити у 5 разів; в) Суму чисел 21 і 11 зменшити у 8 разів. Обчислити. 132224319 • 3 •4 • 2 Картка 3 Записати вирази та їх значення. а) Від добутку чисел 8 і 8 відняти частку чисел 30 і 5. б) Різницю чисел 75 і 66 збільшити у 9 разів. в) Суму чисел 14 і 22 зменшити у 9 разів. Обчислити. 212 342 122 414 • 3• 4 • 4• 4 V. Розвиток математичних знань • Заповнити таблиці. Множник 91406 45 Множник887 05 Добуток 81 3064 Ділене66 49500 0 56 Дільник71100 912 Частка61572 • Завдання 1052, с. 152. Усне колективне виконання. 3. Математичний диктант. Записати розв’язання задач у вигляді прикладів. а) 42 яблука розклали на 6 тарілок порівну. Скільки яблук поклали на одну тарілку? б) 81 квітку поставили у вази по 9 квіток у кожну вазу. Скільки було ваз? в) 100 ялинок посадили рядками по 20 ялинок у кожному рядку. Скільки вийшло рядків? г) 80 яєць розклали у вісім коробок порівну в кожну. Скільки яєць поклали в одну коробку? III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 1051, с. 152. Колективне виконання кругових прикладів. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 1054, с. 152. Учні з допомогою вчителя з’ясовують випадки письмового множення. • Завдання 1055, с. 153. Коментоване виконання. V. Розвиток математичних знань • Завдання 1053 (2), с. 152. Коментоване виконання. • Завдання 1053 (2), с. 153. Ознайомившись з умовою задачі та проаналізувавши її, учні складають план розв’язання. Самостійно записують розв’язання. • Завдання 1057, с. 153. Прочитавши задачу та з’ясувавши план розв’язання, учні записують розв’язання самостійно. Додаткові завдання (на вибір) а) Знайти приклади, в яких допущено помилки, і розв’язати їх правильно. 56:15=497:4=23 32 - 5 ■ 4 = 1219 : 3 = (ост. 4) 18 ■ 3 = 5772 : 18 = 4 89 - 9 : 3 = 8615 : 4 = 4 (ост.1) б) Порівняти іменовані числа. 4 м 5см □ 5м 4 см 85 см □ 8 дм 5 см 7 м 80 см □ 7 м 8 дм 2 м 4 дм 1 см □ 421 см 1 м □ 100 см 10 дм □ 1 м в) Записати всі трицифрові числа, у кожному з яких сума цифр дорівнює 8. г) Сума трьох доданків становить 470. Перший доданок дорівнює 40, а третій — 20. Знайти другий доданок. ґ) Які числа можна записати, якщо тричі використати цифру 2, знаки дій і дужки? VI. Підсумки урокуі повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 1053 (1), 1058, с. 152, 153. Підсумки уроку. Обчислити. 24 ■ 6 | |
| |
Переглядів: 1520 | |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
У школі детективів |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |