Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове способом розкладання на зручні доданки Мета: показати можливість різного розкладу діленого на зручні доданки; вправляти учнів у розв’язанні задач та завдань на знаходження частини числа. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Два учні, які розв’язали задачу 928 різними способами, повідомляють розв’язання. • По черзі учні повідомляють відповіді прикладів 929. II.Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 68 : 451 : 3 32 : 396 : 6 Знайти значення виразу а ■ Ь, якщо а = 14, Ь = 5. Картка 2 Обчислити. 56 : 4 : 796 : 2 : 6 32 : 2 ■ 365 : 5 + 17 Знайти значення виразу а ■ Ь + с, якщо а = 14, Ь = 5, с = 30. Картка 3 Обчислити. 42 : 3 ■ 495 : 5 + 14 81 : 3 : 948 : 3 : 4 Знайти значення виразу а ■ Ь + с ■ й, якщо а = 14, Ь = 5, с = 12, й = 4. 2. Колективна робота. Заповнити таблицю. а200 140 96 82 74 60 52 44 а : 2 • Обчислити «ланцюжки» і розташувати відповіді у порядку збільшення: 42:352: 4 90:396:270:2 : 7 +7 + 10 : 8: 7 + 8:10 :5+ 16+ 35 • Знайти закономірність і продовжити ряд чисел. а) 342, 362, 382, ..., ..., ..., ... б) 821, 810, 799, ..., ..., ..., ... в) 24, 48, 72, ... , ... , ... , ... ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності 3. Математичний диктант. Записати вирази й обчислити їх. а) Частку чисел 36 і 3 збільшити на 8. б) Добуток чисел 14 і 3 зменшити у 3 рази. в) Різницю чисел 84 і 30 зменшити у 2 рази. г) Ділене 40, дільник — частка чисел 20 і 5. ґ) Частку чисел 24 і 2 збільшити на добуток чисел 12 і 5. IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 930, с. 135. Розглянувши зразок, в якому ділене розкладали на зручні доданки, учні коментовано розв’язують інші приклади. V. Розвиток математичних знань • Завдання 931, с. 135. Ознайомившись з умовою задачі та стислим записом, учні аналізують її. Користуючись планом розв’язання, самостійно записують розв’язання. • Завдання 932, с. 135. Прочитавши задачу, розглянувши стислий запис, учні складають план розв’язання. Записують розв’язання самостійно. • Завдання 933, с. 136. Ознайомившись зі змістом, учні аналізують задачу, складають план розв’язання. Самостійно записують розв’язання. • Завдання 934, с. 136. Колективне виконання. • Завдання 935*, с. 136. Фронтальне виконання. Додаткові завдання (на вибір) а) Обчислити. 64 : 888: 4 16■ 5 48 : 460: 5 24■ 4 96 : 395: 5 49■ 2 б) Порівняти вирази. 72 : 4 □ 72 : 23 ■ 18 □18 ■ 3 80 : 5 □ 80 : 424■ 3 □ 22 ■ 3 36 : 3 □ 42 : 35 ■ 8 □ 4■ 10 в) Замінити кожне з чисел 54, 327, 605, 810 сумою розрядних доданків. г) Бабуся напекла 33 пиріжки. Пиріжків з м’ясом було у 3 рази більше, ніж з грибами. Пиріжків з капустою було на 2 менше, ніж з грибами. Скільки пиріжків з м’ясом та скільки з капустою напекла бабуся? ґ) Назвати число, яке ділиться на 3 і на 5. VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 936, 937, с. 136. Підсумки уроку. Обчислити. 52 : 4. | |
| |
Переглядів: 1590 | |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Всього коментарів: 0 | |