Тема: Множення двоцифрового числа на одноцифрове Мета: пояснити прийом множення двоцифрового числа на одноциф-рове; опрацювати задачу на знаходження суми двох добутків та задачу з двома буквеними даними. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Повідомити розв’язання задачі 839 двома способами. • Прочитати вирази завдання 838. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити зручним способом. УРОК 99 4 ■ (5 + 3) (5 + 3) ■ 8 (8 + 1) ■ 5 9 ■ (2 + 1) Скласти приклади на ділення. 6 ■ 10 = □ 8■100= □ Картка 2 Обчислити зручним способом. 3 ■ (6 + 2) (7 + 3) ■ 6 (4 + 5) ■ 7 8 ■ (10 + 2) Скласти приклади на ділення. 7 ■ 10 = □ 4■100= □ Картка 3 Обчислити зручним способом. 6 ■ (5 + 2) (20 + 5)■3 (3 + 4) ■ 74 ■ (10 + 8) Скласти приклади на ділення. 5 ■ 10 = □9■ 100 = □ 2. Колективна робота. Множник 98 7 492 Множник 1 5653 4 Добуток5 036 4012 18 • З ряду чисел 39, 36, 34, 32, 27, 24, 18, 12, 8 вибрати ті, які діляться на 4; на 2. 3. Математичний диктант. Записати вирази та знайти їх значення: а) Суму чисел 3 і 9 помножити на 9. б) Різницю чисел 10 і 7 помножити на 8. в) Добуток чисел 5 і 10 поділити на 1. г) Від числа 46 відняти добуток чисел 1 і 10. ґ) Суму чисел 38 і 18 поділити на 7. д) Різницю чисел 91 і 28 поділити на 7. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 840, с. 124. Коментоване виконання. IV. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 841 (1), с. 1245. Учні з допомогою вчителя з’ясовують, що 24 ■ 3 = (20 + 4) ■ 3 = 20 ■ 3 + 4 ■ 3 = = 60 + 12 = 72. Отже, 24 записали як суму десятків і одиниць,тобто 20 + 4. Отримали вираз (20 + 4) ■ 3. Користуючись розподільною властивістю множення, дізнаємось, що 20 ■ 3 + 4 ■ 3 = 60 + 12 = 72. • Завдання 841 (2), с. 124. Коментоване виконання першого стовпчика. Решту прикладів учні розв’язовують самостійно. Для полегшення перевірки один учень працює біля дошки. • Завдання 842, с. 125. Ознайомившись зі змістом, учні аналізують задачу. Розв’язання записують за допомогою виразу: 36 ■ 2 + 35 ■ 2 = 142. V. Розвиток математичних знань • Завдання 843, с. 125. Прочитавши задачу, учні аналізують та складають план розв’язання. 1) Скільки всього було тканини? 2) Скільки потрібно тканини, щоб пошити занавіски? Розв’язання записують на дошці і в зошитах. • Завдання 844, с. 125. Фронтальна робота над задачею. Додаткові завдання (на вибір) а) Накреслити три відрізки — перший завдовжки 8 см, довжина другого дорівнює половині першого, а третій у 3 рази довший від другого. б) Розв’язати рівняння. х ■ 10 = 50х + 282= 821 х - 546 = 235х: 5 = 20 • Заповніть «віконечка». 7 ■ □ = 35 □ -7 = 4 □ : 3 = 8 □ : 2 = 4□ : 9 = 4□ - 6 = 9= 27□ + 5 = 35 □ ■ 24 = 24 • Шість курок за три дні знесли 8 яєць. Скільки яєць знесуть 3 курки за 9 днів? • Обчислити. 100 : 5 ■ 460: 30 ■ 8600 : 6 ■ 3 40 : 20 ■ 740: 4 ■ 1080 : 20 ■ 5 900 : 3 : 10 40: 8 ■ 100 VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 845, 846, с. 125. Підсумки уроку. Пояснити. 21 ■ 3 46 ■ 2 | |
| |
Переглядів: 1643 | |
Охорона водойм |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Всього коментарів: 0 | |