Тема: Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд (два переходи) Мета: пояснити особливості додавання з двома переходами через розряд. Опрацювати складання оберненої задачі на дві дії. Розглянути розв’язання нерівностей способом випробування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Кілька учнів повідомляють відповіді прикладів 712. • Один учень біля дошки записує розв’язання задачі 713 і пояснює її. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 Обчислити. - 764-624 - 592 215381276 Знайти значення виразів: а + Ь; а ■ Ь, якщо а = 7, Ь = 8. Картка 2 Обчислити. _ 931- 738 - 543 -428 528 491261119 Знайти значення виразів а + Ь + 120; а ■ Ь + 120, якщо а = 7, Ь = 8. Картка 3 Обчислити. - 824-571 - 693-418 683224 146290 Знайдіть значення виразів 2 ■ а + Ь + 120; 2 + а ■ Ь + 120, якщо а = 7, Ь = 8. 2.Колективна робота. • Обчислити «ланцюжки». 16 : 45■ 7220-20600-300 + 8+5 + 100- 180 : 2 :8 - 250+ 80 • Чи можна, маючи дві посудини місткістю 5 л і 3 л, набрати з водопровідного крану 4 л води? • Скласти задачу. Перший день - ) 327 км 997 км < Другий день - І І Третій день — ? • Завдання 714, с. 107. Математичний диктант. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 716, с. 707. Усне виконання. • Додавання виду: 5 + 8, 6 + 18, 67 + 35. IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 716, с. 108. Розглянувши запис, учні аналізують як виконувати додавання з переходом через розряд (два переходи). Необхідно підписати другий доданок під першим так, щоб одиниці були під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Зліва посередині ставимо знак додавання, проводимо риску під доданками і починаємо додавання з одиниць. 8 плюс 4 буде 12. 2 одиниці пишемо під одиницями, а десяток додаємо до десятків. 1 плюс 5 та 7 буде 13. Цифру 3 пишемо під десятками, а десяток додаємо до сотень. Додаємо сотні. 1 плюс 3 та 2 буде 6. У сумі на місці сотень пишемо 6. • Завдання 717, с. 108. Коментоване розв’язання прикладів. V.Розвиток математичних знань • Обчислити приклади. 436 +572+ 626 + 254+763 298+389 + 186+376 + 188 • Завдання 718, с. 108. Фронтальна робота над задачею. Після розбору задачі вчитель пропонує розв’язання задачі записати окремими діями. 1) 140 + 140 = 280 (кг) — за дві години. 2) 280 + 136 = 416 (кг) — потрібно змолоти. • Завдання 719, с. 108. Фронтальна робота над змістом задачі. З’ясування плану розв’язання плану задачі. Самостійно записати розв’язання задачі. Складання і розв’язування оберненої задачі. 9 дм — 72 г ? дм — 32 г Звернути увагу учнів, що можна скласти ще обернені задачі: 9 дм — ? г ? дм — 72 г 4 дм — 32 г4 дм — 32 г Додаткові завдання (на вибір) а)Розв’язати кругові приклади. б) Розв’язати рівняння. х - 512 = 247 х + 246 = 493 830 - х = 527 637 + х = 837 в) Як можна швидко знайти суму чисел у другому та третьому рядках, користуючись сумою першого рядка? 8 + 7 + 6 = 21 28 + 2 7 + 26 = 208 + 207 + 206 = г) Побудувати прямокутник зі сторонами 8 см і 3 см. Обчислити його периметр. д) Скласти вираз і знайти його значення. • Синові 8 років, а батько у 4 рази старший. На скільки років син молодший від батька? • У Олега було 86 гривень. Він купив 6 книг по 7 гривень кожна. Скільки грошей у нього залишилось? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 720, 721, с. 108. Підсумки уроку. Пояснити, як виконати додавання. + 374 + 266 + 589 + 458 | |
| |
Переглядів: 1542 | |
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання |
Дещо з історії |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Всього коментарів: 0 | |