Тема: Віднімання трицифрових чисел, коли в запису зменшуваного є нуль Мета: ознайомити учнів із способом віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить один нуль. Провести творчу роботу над задачею. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Два учні працюють біля дошки. Переписують із зошитів задачі 688, 687, потім пояснюють їх розв’язання. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 325+265 724 + 183 671 + 319 Порівняти числа. 400П 444 393П 339 550П 505 Картка 2 Обчислити 346 +261 191 + 718 432 + 328 542 + 338 8 м 2 дмП 2 м 8 дм 520 смП 5 м 2 дм 7 м 2 дм 3 смП 723 см Порівняти числа. 631П 561 + 100 700П 400 + 200 933П 620 + 120 6 м 3 смП 6 м 3 дм 421 смП 1 м 2 дм 4 см 8 м 4 дмП 840 см Картка 3 Обчислити. 693+111 276+224 375 + 434778 + 212 Порівняти числа. 521П 800 - 200 436П 236 + 200 200П 300 - 150 734П 990 - 330 2. Колективна робота. • Виконати дії. 6 дм 2 смП 602 см 7 м 9 дм 3 смП 783 см 372 смП 37 дм 2 см Зменшуване 390280 970 210 680 Від’ємник120 400 110 80720 Різниця200 120 330 280 • «Бліц-турнір». У барі 8 столів, стільців у 2 рази більше. Скільки столів і стільців у барі? Лялька коштує 42 гривні, а ведмедик — у 6 разів дешевше. Скільки заплатили за всю покупку? Ілона має 50 гривень, а Дмитро — на 150 гривень більше. На скільки більше грошей у Дмитра, ніж у Ілони? • Завдання 689, с. 104. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Віднімання виду 100 - 60; 70 - 27. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 690, с. 104. Аналіз учнями зразка віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить один нуль. 807 - 423 = 384 Від 7 одиниць відняти 3 одиниці, буде 4 одиниці. Десятків у зменшуваному немає. Беремо 1 сотню. В 1 сотні 10 десятків. 10 десятків мінус 2 десятки, буде 8 десятків. Сотень залишилось 7. 7 мінус 4 буде 3. 580 - 327 = 253 Одиниць у зменшуваному немає. Беремо 1 десяток. В 1 десятку — 10 одиниць. 10 одиниць відняти 7 буде 3 одиниці. Десятків залишилося 7. 7 мінус 2 буде 5. Від 5 сотень відняти 3 сотні — буде 2 сотні. • Завдання 691, с. 104. Коментоване розв’язання прикладів. V. Розвиток математичних знань • Завдання 692, с. 104. Усне виконання дії з іменованими числами. Вчитель нагадує, що метри треба виразити в дециметрах або сантиметрах. • Завдання 693, с. 104. Після ознайомлення зі змістом учні складають запитання, щоб задача розв’язувалася за допомогою двох дій: а) знайти третє число; щоб задача розв’язувалася за допомогою трьох дій: б) знайти суму трьох чисел. Складають план розв’язання задач. Приступають до самостійного розв’язання у зошитах. • Завдання 694, с. 105. Ознайомившись зі змістом, учні повідомляють план розв’язання. Запропонувати записати розв’язання за допомогою дій та виразу. • Завдання 695, с. 105. Самостійне виконання. І варіант — перший рядок, ІІ варіант — другий рядок. Для полегшення перевірки біля дошки працюють два учні. Додаткові завдання (на вибір) а) Обчислити. б) Розв’язати рівняння. х - 168 = 320х + 534 = 834 796 - х = 584321 + х = 585 в) До обіду автомобіль проїхав 340 км, а після обіду — на 80 км менше. Яку відстань проїхав автомобіль за день? 470 + 322 231 + 534 693 + 102 507 - 326 999 - 278 724 - 520 496 - 223 584 + 111 431 + 431 г) Позначити точки СБМР. З’єднати кожні дві точки відрізком. Скільки відрізків утворилося? Записати утворені відрізки і виміряти їх довжину. ґ) Скільки потрібно зробити розрізів, щоб розпиляти семиметрову колоду на частини завдовжки 1 м кожна? VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 696, 697, с. 105. Підсумки уроку. Знайти значення різниць. 730 - 216609- 345 | |
| |
Переглядів: 1162 | |
Українська народна казка «Колосок» |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Дещо з історії |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Всього коментарів: 0 | |