Тема: Переставна властивість дії множення. Розв’язання нерівностей Мета: ознайомити учнів з переставною властивістю дії множення; вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі та нерівності. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання Один учень повідомляє розв’язання задачі 448. Другий учень на дошці відтворює приклади 449 та пояснює розташування дужок. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1.Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 54 : 6 + 227■5+ 41 49 - 72 : 886- 7 ■ 7 Розв’язати рівняння. х : 4 = 7х■ 5 = 40 Картка 2 Обчислити. 72 : 8 + 24 : 69■6 - 3 ■ 8 53 + 56 : 7 + 128■5 - 4 ■ 5 Розв’язати рівняння. х : 6 = 8х■ 9 = 81 Картка 3 Обчислити. 81 : 9 + 36 : 98 ■ 8 + 2 ■ 9 88 - 63 : 9 - 28 9■ 5 - 4 ■ 8 Розв’язати рівняння. х : 7 = 9 х■ 8 = 64 2. Фронтальне опитування. Заповнити таблицю: а2 3 4 5 6 7 8 9 9 + а 9 ■ а • Завдання 450, с. 66. Усне колективне виконання. 3. Математичний диктант. Записати вирази й обчислити: а) добуток чисел 5 і 7; 3 і 8; 4 і 2; б) частку чисел 81 і 9; 21 і 7; 35 і 5; в) суму чисел 30 і 10; 44 і 29; 12 і 57; г) різницю чисел 86 і 6; 53 і 43; 29 і 27. III. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Обчислити, застосовуючи переставну властивість дії додавання: 3 + 6912 + 49 3+ 15+ 2732 + 39+ 28. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання 451, с. 67. Ознайомившись з прикладами, учні порівнюють множники й добутки у двох прикладах. З’ясовують, чим відрізняється перший приклад від другого. Роблять висновок: множити числа можна в будь-якому прядку, результат при цьому не зміниться. • Завдання452, с. 67. Колективне виконання першого стовпчика з поясненням, решту прикладів розв’язати самостійно. Для полегшення перевірки два учні працюють біля дошки. • Завдання 453 (1), с. 67. Самостійне виконання. Після закінчення якого учні повідомляють, які числа поставили замість пропущених. • Завдання 453 (2), с. 67. Фронтальна робота. Способом добору учні знаходять значення змінної, щоб рівність була правильною. • Завдання 454, с. 67. Ознайомившись зі змістом задачі, учні аналізують її. З’ясовують план розв’язання: 1) Скільки паличок пішло на складання трикутників? 2) Скільки трикутників склав хлопчик? Самостійно записують розв’язання за допомогою дій або виразу. • Завдання 455, с. 67. Фронтальна робота над задачею. Ознайомившись з умовами адачі, проаналізувавши її, учні записують розв’язання. 1) 3 + 6 = 9 (сторін) разом у трикутника й шестикутника; 2) 54 : 9 = 6 (см) довжина одніє сторони. Додаткові завдання (на вибір) а) Продовжити запис. 32 + 14 < 32 + ...48- 13 > 48 ...4 ■ 7 >4 ■ ... 86 - 26 > 86 - ...55 + 22 < 55 + ...9■3 <9 ■ ... б) Серед чисел 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 назвати ті, при яких нерівність 9 ■ х < 72 буде правильною. в) Дівчата перенесли з ділянки у погрібник 4 кошики моркви по 8 кг у кожному кошику, а хлопчики — 8 кошиків буряків по 6 кг у кожному. Скільки кілограмів овочів перенесли діти? г) Вставити пропущені числа. 1 дм 2 см =□ см5 дм =□ см □ дм = 40 см4 дм 6 см =□ см 1 дм =□ см□ дм □ см = 37 см ґ) Сергій запитав свого друга: «Скільки років твоєму дідусеві?» Хлопчик відповів: «Якщо від найбільшого двозначного числа відняти 90, результат збільшити у 3 рази й додати 73, то отримаєш число років дідуся». Скільки ж років дідусеві Сергія? V. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VI. Домашнє завдання Завдання 456, 457, с. 67. Підготуватись до контрольної роботи. Підсумки уроку. Обчислити, застосовуючи переставну властивість дії множення. 3 ■ 2 ■ 6; 2 ■ 5 ■ 4. | |
| |
Переглядів: 1910 | |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
Всього коментарів: 0 | |