Тема: Розв’язання рівнянь. Задачі на зведення до одиниці Мета: удосконалювати навички швидких обчислень під час розв’язання прикладів і рівнянь та розв’язання задач зазначеного виду. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання • Два учні відтворюють розв’язання задачі 440 на дошці та пояснюють її розв’язання. • Повідомити складені вирази і їх значення (завдання 441). II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 9 ■ 7 + 21 42- 39 : 9 81:9 + 4397- 3■9 Знайти значення виразу а : 7 + а, якщо а = 54. Картка 2 Обчислити. 9- 6 + 4383 - 45 : 9 - 73 63 : 9 + 5498- 9 ■ 4 - 17 Знайти значення виразу а : 8 + а : 6, якщо а = 48. Картка 3 Обчислити. 9 ■ 7 + 33 - 2758-18 : 9 + 14 72 : 9 + 59 - 30 86- 9 ■ 5 + 27 Знайти значення виразу а : 9 + а : 6 + а, якщо а = 36. 2. Колективна робота. • Обчислити «ланцюжки» і розмістити відповіді у порядку зменшення: 27 : 349: 781 : 924 : 4 40: 5 ■ 6■4■2■ 5■ 2 : 4+2:6- 3: 4 • Завдання 442, с. 65. Усне виконання. З поданих чисел вибрати по 3 таких числа, щоб отримати рівність. 9 -—35 6 6 458—*36 219 48 212 7 • Знайти помилки, виправити їх, користуючись правилом знаходження невідомого числа: х ■ 5 = 30 х+ 15 = 28 18 : х = 2 х = 30 : 5х= 28 + 15х = 18 : 2 х = 6х= 43х = 9 х - 34 = 28 х :9 = 3 х = 34 - 28 х= 9 :3 х = 6х=3 IV. Розвиток математичних знань • Завдання443, с. 66. Самостійне виконання. Вчитель робить вибіркову перевірку. Решта учнів виконують взаємоперевірку. • Завдання444, с. 66. Ознайомившись та проаналізувавши зміст задачі, учні самостійно записують розв’язання за допомогою виразу: 40 : (72 : 9) = 5 (годин). • Завдання 445, с. 66. Прочитавши завдання, учні складають задачу, за допомогою виразу. • Завдання 446, с. 66. Фронтальна робота над задачею. Ознайомившись з умовою та стислим записом, учні аналізують задачу, користуючись планом розв’язання і записують у зошити. • Завдання 447, с. 66. Самостійне виконання по варіантах. Представник кожного варіанта працює біля дошки. Додаткові завдання (на вибір) а) Записати числа, які менші ніж 87, але більші ніж 57. б) При яких значеннях с запис с : 9 + с > 50 буде правильним? в) Обчислити периметр чотирикутника зі сторонами 3 см, 5 см, 7 см, 9 см. Побудувати цей чотирикутник. г) Порівняти вираз та число. 72 : 8 654 : 9 220: 4 5 42 : 6 727 : 3 335: 5 7 ґ) «Скільки дівчат у вашому класі?» — спитала мама в Дарини. Дарина відповіла: «Якщо відняти від найбільшого двозначного числа число, яке записується двома вісімками та додати найменше двозначне число, то й отримаємо число дівчат мого класу». V. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VI. Домашнє завдання Завдання 448, 449, с. 66. Підсумки уроку. Вставити пропущені числа. 81, ..., 54, ..., 45, 36, ..., ... . | |
| |
Переглядів: 1368 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Що можна навчитись самому |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Звірі |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Всього коментарів: 0 | |