Тема: Таблиця ділення на число 9 Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на число 9 та формувати навички швидких обчислень табличних випадків під рас розв’язання прикладів і задач. ХІД УРОКУ I.Перевірка домашнього завдання По черзі учні повідомляють розв’язання запропонованих рівнянь 423. Один учень повідомляє відповіді завдання 424. II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 9■3 + 1754 : (46 - 40) 9 ■ (86 - 79)45 : 5 ■ 4 Висота берези становить 3 м, а тополя в 4 рази вище від берези. Якою є висота тополі? Картка 2 Обчислити. 62 + 9 ■ 4 9 ■ (48 - 33 -10) 63 : 7 ■ 227 : (79 - 42 -34) В їдальні на обід витратили 4 кг овочів, а м’яса у 6 разів більше. Скільки м’яса витратили на обід? Картка 3 Обчислити. 38 + 9 ■ 6 + 89 ■ (57 - 29 -20) 72 : 8 ■ 3 + 336 : (46 -13 -29) Теля важить 42 кг, а козеня у 6 разів менше. Яка маса обох тварин? 2. Колективна робота. • Вставити пропущені числа. 64 : □ = 832 : □ = 8 35 : □ = 7 36 : □ = 621 : □ = 7 28 : □ = 4 □ : 6 = 8□: 5 = 5 □ : 3 = 2 • Обчислювальний «ланцюжок». Множник 8, множник 9, знайти добуток ; зменшити на 7 десятків; збільшити у 9 разів; зменшити в 6 разів; отримане число — множник, другий множник — 8, знайти добуток; зменшити на 12; отримане число — ділене, дільник — 4. Що вийшло? (Відповідь: 9). III. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності • Завдання 425, с. 63. Самостійне виконання. IV. Сприймання учнями нового навчального матеріалу • Завдання 426, с. 63. Фронтальна робота. З допомогою таблиці множення на число 9 учні складають таблицю ділення на 9. • Завдання 427, с. 63. Коментоване виконання першого і другого стовпчика. Решту прикладів учні виконують самостійно з подальшою перевіркою. • Завдання 428, с. 64. Ознайомившись зі змістом задачі, учні складають план розв’язання. Самостійно записують розв’язання за допомогою дії та виразу. Один учень пояснює, як складав й розв’язував вираз. V. Розвиток математичних знань • Завдання 429, с. 64. Самостійне виконання. Для полегшення перевірки один учень працює біля дошки. • Завдання430, с. 64. Фронтальна робота над змістом задачі. Складання короткого запису, плану розв’язання. Розв’язання записати колективно. Перший Другий 41 Третій 1) 7 + 3 + 4 = 14 (р.) — всього на юшку. 2) 41 - 14 = 27 (р.) — залишилося у трьох братів. 3) 27 : 3 = 9 (р.) — у кожного. 4) 9 + 7 = 16 (р.) — перший. 5) 9 + 3 = 12 (р.) — другий. 6) 9 + 4 = 13 (р.) — третій. Перевірка: 16 + 12 + 13 = 41 (р.) — разом. Додаткові завдання (на вибір) а) На виготовлення розчину для укладання цегли взяли 9 кг цементу, а піску на 27 кг більше. У скільки разів піску взяли більше, ніж цементу? б) Заповнити порожні клітинки. а81 63 45 27 18 а : 9 в) Замість крапок поставити знак >, < або = . 8 ■ 8 + 2 ■ ... 9 ■ 9 + 2 ■ 25■ (2 + 6) ... 5 ■ 2 + 5 ■ 6 9 ■ 4 + 9 ■ 3 ... 9 ■ 3 + 9 ■ 4 4 ■ 9 + 9 ■ 3 ... 9 ■ 9 + 4 ■ 3 г) Довжина відрізка СК дорівнює 12 см, а довжина відрізка МБ у 2 рази менша, ніж відрізок СК. Чому дорівнює довжина відрізка МБ? Накреслити два відрізки? ґ) Хто яку іграшку заховав? Граючись, кожна з трьох подруг — Таня, Тоня й Тома — заховали по одній іграшці — ведмедика, зайчика, слоненятка. Відомо, що Таня не ховала зайчика, Тома не ховала ні зайчика, ні ведмедика. Дівчата питають: «У кого яка іграшка захована?» VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання Завдання 431, 432, с. 64. Підсумки уроку. Учні пригадують таблицю ділення на число 9. | |
| |
Переглядів: 949 | |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
Природа Кримських гір |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)? |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Всього коментарів: 0 | |