Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення Мета: закріплювати вміння розв’язувати приклади та задачі відомих видів. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань • Один учень пояснює, як розв’язував задачу 308 за допомогою дій, другий записує розв’язання задачі за допомогою виразу. • Декілька учнів повідомляють відповіді прикладів 309. 1. Робота з картками. Картка 1 Обчислити. 6■4 + 327■8 - 51 36 : 4 - 24 ■ 2 + 6 ■ 5 Яка маса 7 подушок, якщо маса кожної становить 3 кг? Картка 2 Обчислити. 6 ■ 8 - 12 + 2476 - 42 : 7 - 23 84 - 4 ■ 8 + 175 ■ (48 - 40) + 15 Яка маса 6 ягнят, якщо маса кожного становить 9 кг? Картка 3 Обчислити. 4 ■ 9 + 6 ■ 5 - 7 ■ 63 ■ (37 - 31) : 2 56 : 7 + 54 : 649 : (69 - 62) ■ 3 На озері плавало 7 диких качок, а свійських у 2 рази більше. Скільки всього птахів плавало на озері? 2. Колективна робота. Число2 3 4 5 6 7 8 9 Збільшити у 6 разів Зменшити на 6 • Знайти закономірність і продовжити ряд: а) 8, 12, 16, ... , ... , ... , ... , ... б) 16, 24, 32, ... , ... , ... , ... , ... в) 10, 20, 30, ... , ... , ... , ... , ... Бліц-турнір. а) Маса дині становить 3 кг, а кавуна в 2 рази більша. Яка маса кавуна? б) Місткість одного бідона становить 7 л. Скільки треба бідонів, щоб розлити 35 л олії? в) Треба розважити в пакети 36 кг печива. Скільки важитиме один пакет, якщо це печиво розважили в 9 однакових пакетів? ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку Обчислювальний «ланцюжок». Перший множник 3, другий 8, знайти добуток ...; зменшити його на 6 ...; отримане число — ділене, дільник 2, знайти частку ...; збільшити її на 21 ...; поділити на 6 ... ; знайти попереднє число ... ; збільшити на 10 ...; поділити на 7 ...; збільшити на 22. Що вийшло? (Відповідь: 24). IV. Розвиток математичних знань • Завдання 310, с. 49. Коментоване виконання. • Завдання 311, с. 49. Склавши рівняння, учні пояснюють їх розв’язання. • Завдання 312, с. 49. Ознайомившись з коротким записом, складають задачу, план її розв’язання. Самостійно записують розв’язання у зошити. • Завдання 313, с. 49. Прочитавши умови задачі, учні аналізують її, з’ясовують, що вона подібна до попередньої задачі. Повідомляють план розв’язання. Записують розв’язання задачі на дошці і в зошитах. • Завдання 315, с. 49. Коментоване виконання. Додаткові завдання (на вибір) а) Марина купила 4 іграшки по 9 грн. кожна. У касу вона подала 50 грн. Скільки здачі має одержати Марина? б) Записати вирази й обчислити їх значення: а) Від числа 65 відняти добуток чисел 4 і 8. б) Різницю чисел 84 і 80 помножити на 4. в) Суму чисел 15 і 15 поділити на 5. г) До числа 7 додати частку чисел 36 і 6. ґ) Назвати найбільше з даних чисел, яке ділиться на 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13. д) Назвати найбільше число до 16, яке ділиться на 3. е) Яке найбільше число до 25 ділиться на 7? ж) Виконуючи домашнє завдання, Буратіно допустив 50 помилок. Яку найбільшу кількість рядків зайняла вправа, якщо тільки в двох рядках він допустив однакову кількість помилок? V. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VI. Домашнє завдання Завдання 316, 317, с. 50. Підсумки уроку. 6 * 6 = 367 * 5 = 35 4 * 3 = 125 * 8 = 40 2 * 3 = 6 3 * 4 = 12 | |
| |
Переглядів: 1899 | |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Різання паперу. виготовлення з цупкого паперу геометричних фігур |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Всього коментарів: 0 | |