Тема: Кратне порівняння чисел Мета: ознайомити учнів із кратним порівнянням чисел. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань • Повідомити значення виразів завдання 217. • Записати на дошці розв’язання задачі 218 (за допомогою дій та виразу). 1. Робота з картками. Картка 1 Порівняти вирази. 6 ■ 2П 2 ■ 619 - 10П 19 - 3 7 + 3П 5 ■ 246 - 6П 6 ■ 7 За 5 пиріжків заплатили 30 коп. Скільки коштує 1 пиріжок? Картка 2 Порівняти вирази. 6 ■ 4П 4 ■ 647 -7П 34 + 12 : 6 13 + 17П 5 ■ 629- 9П 2 ■ 9 + 10 За 6 шоколадок заплатили 54 коп. Скільки коштує 1 шоколадка? Картка 3 Порівняти вирази 6 ■ 5П 5 ■ 664 -60П 18 : 3 : 2 37 + 23П 6 ■ 7 20+ 34П 3 ■ 8 + 30 За один шматок торта заплатили 6 коп. Скільки коштують 9 шматочків торта? Скласти обернену задачу. 2. Колективна робота. Число2 3 4 5 Збільшити на 4 Збільшити в 4 рази Число8 10 12 14 Зменшити на 2 Зменшити в 2 рази 3. Математичний диктант Записати розв’язання задач у вигляді прикладів. а) Данило купив 18 ручок, а Ганна — у 2 рази менше. Скільки ручок купила Ганна? б) Світлана виростила 25 тюльпанів червоного кольору, а жовтого — на 5 менше. Скільки жовтих тюльпанів виростила дівчинка? в) На святі виступало 6 хлопчиків, а дівчат — у 4 рази більше. Скільки дівчат виступало на святі? г) У спортивній секції займається 24 дівчинки, а хлопчиків — на 6 більше. Скільки хлопчиків займається в секції? ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності На скільки більше? Бананів на 4 менше, ніж лимонів. IV.Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • У скільки разів більше (менше)? 4 - 2 = 2 (я.) Яблук на два більше, ніж моркви. На скільки менше? 000000 6 - 2 = 4 (б.) 4 гриба 2 полуниці 4 : 2 = 2 (разів) Грибів у 2 рази більше, ніж полуниці. Полуниці у 2 рази менше, ніж грибів. Висновок: щоб дізнатись, у скільки разів одне число більше або менше від другого, треба більше число поділити на менше. • Завдання 219, с. 37. Коментоване виконання. • Завдання 220, с. 37. Ознайомившись зі змістом завдання, учні виміряють довжину смужок, визначають, у скільки разів одна коротша за іншу. V.Розвиток математичних знань • Завдання 221, с. 37. Самостійне виконання з подальшою взаємоперевіркою. • Завдання 222, с. 37. Ознайомившись зі змістом завданняучні виконують його по варіантах. І варіант — дізнатись, у скільки разів менше? ІІ варіант — на скільки одиниць менше? Представник кожного варіанта працює біля дошки. Узагальнення і систематизація знань. • Завдання 224, с. 38. Самостійне виконання. • Завдання 225, с. 38. Ознайомившись зі змістом задачі, вчитель пропонує учням зробити короткий запис. За допомогою короткого запису учні складають план розв’язання задачі: 1) Скільки років мамі? (дія віднімання); 2) Скільки років синові? (дія ділення). Розв’язання задачі учні записують в зошити самостійно. • Завдання 223, с. 37. Самостійне виконання по варіантах. Представник кожного варіанта працює біля дошки. Додаткові завдання (на вибір) а) Розв’язати рівняння. 74 - х = 3224 + х = 65 х • 8 = 48х + 3 = 53 б) На числовому відрізку написати числа від 13 до 100. Яке число стоїть на 36-му місці: — від початку? — від кінця? в) Чи можна порівняти ці довжини, не побачивши закритих цифр? 8 см □ * дм 2 см4 дм * см □ 2 дм 5 см 9 дм □ * см7 дм * см □ 7 дм 3 см 3 дм □ * дм*дм 6 см □ 5 дм 8 см г)Виміряти довжини сторін чотирикутника і знайти його периметр. ґ) Збільшити і зменшити число 4. - у 2 рази; - на 2. д)Збільшити і зменшити число 8. - у 4 рази; - на 4. VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII. Домашнє завдання: Завдання 226, 227, с. 38. Підсумки уроку. У скільки разів 56 більше від 6? У скільки разів 5 менше ніж 25? | |
| |
Переглядів: 889 | |
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі) |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Це цікаво знати |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Всього коментарів: 0 | |