Тема: Ознайомлення з поняттям рівняння. Задачі на знаходження невідомого доданка Мета: ознайомити учнів з поняттям «рівняння», розв’язання задач на знаходження невідомого доданка. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання II. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань • Вибіркова перевірка прикладів 40, с. 9. • Читання відповіді до задачі 39. Вчитель пропонує учневі записати на дошці розв’язання задачі. 1.Робота з картками. Картка 1 З кожного прикладу на додавання скласти приклад на віднімання 21 + 4354+ 24 39 + 1768+ 12 Картка 2 Перевіркою відніманням знайти, в якому прикладі на додавання допущено помилку і виправити її. 47 + 36 = 7321+ 37 = 58 49 + 17 = 6617+ 57 = 64 Картка 3 Придумати чотири приклади на додавання двоцифрових чисел і скласти з нього два приклади на віднімання. III. Фронтальне опитування • Порівняти вираз і число та поставити потрібний знак. 7 + 7 □ 1524+ 15 □ 39 69 - 10 □ 5983- 80 □ 13 54 - 22 □ 7637+ 13 □ 50 • Вставити число так, щоб рівність була правильною. □ + 34 = 62 81- □ = 31 21 + □ = 53□- 12 = 12 □ + 12 = 82 37- 30 = 7 Назвати буквені позначення всіх трикутників. IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу • Завдання44, с. 9. Усно учні виконують завдання. Потім вчитель пропонує дітям виписати усі рівності і розповідає учням, що рівності зі змінною (з невідомим «х») називають рівняннями. У рівняннях невідоме дорівнює 5. Це розв’язок цих рівнянь. 13 - х = 8 х + 5 = 10 х - 1 = 4 • Завдання 45, с. 10. 2. Колективна робота. Учні розглядають рівняння, ознайомлюються зі способом розв’язання рівнянь на знаходження невідомого доданка, перевіряють правильність розв’язання. Вчитель наголошує, що розв’язок рівнянь завжди потрібно перевіряти шляхом підстановки його у дане рівняння. Якщо при цьому одержуємо правильну числову рівність, то рівняння розв’язане правильно. • Розв’язати рівняння 22 + х = 30 Учні з допомогою вчителя розмірковують, що у рівнянні невідомий другий доданок, а відомий перший доданок і сума. Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок. 22 + х = 30 Перевірка: х = 30 - 22 22 + 8 = 30 х = 830 = 30 2. Завдання 47, с. 9. 3. Фронтальна робота. Після ознайомлення школярі складають рівняння. х + 12 = 36 х = 36 - 12 х = 24 24 + 12 = 36 36 = 36 V. Розвиток математичних знань • Задача 41, с. 9. Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Вчитель перевіряє. • Задача 46, с. 10. Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії. • Завдання 48, с. 10. Коментоване виконання. Додаткові завдання (на вибір) • Вставити пропущені числа. 15 + □ = 21 - □ 20 - □ = 1 + □ 30 - □ = 1 + □ 17 + □ = 25 - □ • Розв’язати рівняння. х + 19 = 42 18 + х = 36 • На полиці стояло 46 книг. Після того, як декілька книг видали читачам, на полиці залишилося 38 книг. Скільки книг видали читачам? • Трійка коней пробігла 12 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? • Запиши два таких двоцифрових числа, щоб їх сума і різниця закінчувалися однією і тією ж цифрою. VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання VII.Домашнє завдання Завдання 39, с. 24. Підсумки уроку. Розв’язати рівняння. х + 27 = 40 | |
| |
Переглядів: 3030 | |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Конструювання. Курочка Ряба |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Всього коментарів: 0 | |