Перевірка знань набутих під час вивчення теми: «Спільнокореневі слова. Корінь слова»
Урок – подорож з української мови Тема: Перевірка знань набутих під час вивчення теми: «Спільнокореневі слова. Корінь слова» Мета: Перевірити та закріпити знання учнів про спільнокореневі слова та корінь слова. Удосконалювати вміння розпізнавати та добирати спільнокореневі слова. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати навички грамотного та каліграфічного письма., увагу й інтерес до рідної мови. Виховувати спостережливість, допитливість. Обладнання: Записи на дошці, картки з індивідуальними завданнями, карта подорожі, мікрофон, квитки у вигляді сонечка. Хід уроку: І. Організація класу - «Доброго ранку» - мовим за звичаєм. Здоров’я доброго кожному зичимо. Поверніться один до одного, посміхніться. Першими сідають дівчатка – краса, а другими хлопчики - сила ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку Діти, ми з вами закінчили вивчати тему «Корінь слова. Спільнокореневі слова» Сьогодні на уроці ми перевіримо, як ви її засвоїли . А урок у нас буде незвичайний-урок – подорож. Подорожувати ми будемо на чарівному потязі. Але для того щоб нам відправитися в путь, потрібно придбати квитки. А щоб їх отримати, ви повинні виконати ось таке завдання. ІІІ. Узагальнення та систематизація знань 1. Мовна розминка (словниковий диктант) Зараз я буду читати вам загадки. Ви повинні записати слова – відгадки і виділити в них корінь. Я падаю на ваші хати, Я білий - білий, волохатий, Я прилипаю вам до ніг, А називаюсь просто … (сніг) Я в червонім піджачку, В червоній сорочці. У вас зимую у садку На горобині я сиджу. (Снігур) Кого ліплять діти зимою зі снігу? (Сніговика) Як називається казкова красуня зі снігу? (Снігуронька) - Молодці, діти. За вашу гарну роботу ви отримуєте квиточки. (Мають форму сонечка) Отже тримайте квиточки міцніше і вирушаймо в путь. Зупинка №1 Місток споріднених слів - Діти підійдіть, будь ласка, до мене. Нам потрібно перейти через цей місточок. Для цього потрібно на кожен крок називати спільнокореневе слово до того, яке написане на зворотній частині вашого квитка. (Ліс, сніг, мед, дуб, лист, кіт) Молодці, діти. Тож рухаємося далі. Зупинка №2 «Кмітлива» (Робота в парах) - Кожній парі я пропоную загадку. Уважно її прочитайте, відгадайте і до слова – відгадки доберіть спільнокореневі слова. Хоч у нього шуба є, Та лиш холод настає, Він не їсть тоді, не п’є, І не ходить не гуляє, А у лігво спать лягає. (Ведмідь, ведмедик, ведмежатко, ведмежий) В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має, Їй на місці не сидиться, Як зовуть її? (Лисиця – лисичка, лисеня, лис, лисячий) Сіренька, маленька, хоч якого кота з місця стягне. (Миша – мишка, мишеня, мишина, мишенятко.) З цим завданням ви також впоралися. Зупинка №3 «Творча» Діти! Незабаром настане весна і ми вже скоро зустрінемося з її найпершими вісниками – шпаками. Отже і наступне завдання яке нам потрібно виконати буде пов’язвне саме з цими птахами. Запишіть вірш, вставляючи замість крапок спільнокореневі слова до слова шпак . Позначте в них корінь. Прилетіли …, дорогі співаки, Прилетіли весну зустрічати. У … нових скоро будуть у них, Жовтороті малі … (Шпаки, шпаківнях, шпаченята) Зупинка №4 «Ігрова» (Метод «Мікрофон») Ходить слово рядами, Дружити хоче з нами. Кого за руку візьме, Той хай слово назве. (Ведучий ходить між рядами промовляючи вірш. Кого він бере за руку, той називає спільнокореневе слово) Слова записані на листочку і складені у кошик. ( Вод, мор, сад, кос, лік, риб, мал, біл.) Зупинка №5 «Цікавинка» Ми з вами вже багато цікавого знаємо про корінь слова. А сьогодні я вам пропоную прослухати ще одну історію. Запам’ятати її і користуватися під час своєї роботи. Слухання казки про корінь слова. Багато тисяч років тому жив собі корінь «ліс». Знайшли його люди і почали думати, що з ним робити. А ко¬рінь і каже: «Посадіть мене — і я розростусь у велике красиве дерево». Посадили люди корінь «ліс», і він став рости. Спочатку один паросток пустив, потім другий, третій... Багато паростків з'явилося від кореня «ліс». Усі вони на корінь подібні і своє щось у кожному є. Ось яке дерево вирос¬ло! Подивились люди, порівняли паростки і побачили, що в усіх одна спільна частина «ліс». З того часу по¬чали люди спільну частину споріднених слів називати коренем. І правильно вирішили: від неї, як і від кореня дерева, утворюються нові споріднені слова. Зупинка №6 «Будівельна» (Робота в групах) Завдання в конвертах: з окремих частинок скласти слова, записати їх і виділити корінь. Лис – тя, лис – ток, лис-тя-ний. Гри-би, гри-бок, гри-б-ний. Дим-ов-ий, дим-ок, дим-ить. Клен-и, клен-ок,клен-ов-ий. Степ-ов-ий, степ-и, степ-ом. Мор-е, мор-як, мор-ськ-ий. Зупинка№6 «Кінцева» У дерева могутнього, У лагідної квітки Обов’язково корінь є, Запам’ятайте, дітки. Та якщо корінь відірвати Чи шкоду з ним зробити, Не буде дерево стояти, Не буде квітка жити. Не тільки корінь у рослин – У слові теж він є… Через слова, через віки Несе він значення своє. Багато слів на світі, Та зайвих не буває. Слова споріднені, Бо спільний корінь мають. Тата, маму, діда, бабу Має кожна людина. І у слів, як у людей, Теж буває родина. V. Підсумок уроку. Рефлексія - А зараз візьміть свої квиточки і домалюйте на них вираз обличчя який би передавав ваш настрій протягом уроку. - Чи сподобалася вам наша подорож? - Що нового ви дізналися на уроці? V. Домашнє завдання Скласти казку про корінь слова. | |
| |
Переглядів: 1258 | |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Всього коментарів: 0 | |