Урок 103 Тема. Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами. Складання усного опису дятла за ілюстрацією Мета: формувати в учнів вміння змінювати дієслова минулого часу за родами, правильно писати в них закінчення; поглиблювати знання про текст, вчити складати опис за ілюстрацією; розвивати усне й писемне мовлення школярів; виховувати бажання любити й берегти природу. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 176) Прочитайте текст. Поясніть написання слів з пропущеними буквами. Назвіть дієслова минулого часу. Якого вони роду? Фронтальна бесіда Як змінюються дієслова минулого часу? Як визначити рід дієслів минулого часу? Повідомлення теми й мети уроку Закріплення вивченого матеріалу Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами (Впр. 177, С. 74) Прочитайте й відгадайте загадку. Випишіть у стовпчик дієслова минулого часу чоловічого роду. Утворіть від них дієслова жіночого й середнього роду й запи- шіть через риску. Приніс Пробудив Заспівав Як змінюються дієслова минулого часу? Складання загадки про пташок Каліграфічна хвилинка Птахи — наші друзі. Вибірковий диктант Випишіть дієслова минулого часу. Визначте рід. Розтанула зоря досвітня, Росою вкрилися поля. Ласкава, щедра і привітна Лежить навкіл твоя земля. (Л. Компанієць) Встала весна, Чорну землю сонну розбудила, Уквітчала її рястом, Барвінком укрила. (Т. Шевченко) В гомоні зеленім ліс залопотів, Під яскравим сонцем весь позолотів; Горда і цнотлива, до княжни подібна, Вийшла на узлісся конвалія срібна... (Леся Українка) Перевірка виписаного Назвіть дієслова жіночого роду. Яке в них закінчення? Назвіть дієслова чоловічого роду. Яке в них закінчення? В якому дієслові рід не визначиш? Висновок Як змінюються дієслова минулого часу? Як визначити рід дієслова? Навіщо це треба вміти? Самостійна робота (Впр. 178) Чвалало — пленталося, тяглося. Прожогом — якнайшвидше. Примчав — прибіг, прилетів. V. Розвиток усного мовлення Робота над скоромовкою (Впр. 180) Тлумачення слів. Випідпадьомкала — кликала; підпадьомкає — видає уривчасті звуки; перепідпадьомкають — перемовляються або повторюють звуки. Письмо по пам'яті однієї скоромовки. Самоперевірка. Розвиток зв'язного мовлення (Впр. 179) Опис зовнішнього виду дятла. Розгляд малюнка. Розгляньте малюнок. Кого ви на ньому бачите? Чи доводилось вам колинебудь бачити дятла? Як ви його впізнали? Складання опису дятла (усно). Уявіть, що ви хочете описати дятла своїй подрузі, що мешкає в Африці. Вона ніколи не бачила цього птаха. Почитайте так: «Дятел — невеликий птах, який гніздиться в дуплах дерев.» Користуйтесь планом. План Який у нього хвіст і дзьоб? Які у дятла лапки? Опорні слова і вислови: пір'я чорне з білими смугами, на голові — червона «шапочка», лоб і щоки білі; крила широкі; рожево-червоне підхвістя, долотоподібний дзьоб, твердий хвіст, на нього дятел спирається, коли лазить по деревах; короткі лапи з міцними кігтями. 3. Слухання текстів, які склали діти. Редагування Підсумок уроку Чого навчалися на уроці? Домашнє завдання Вправа 181, С.76. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1303 | |
Продовження екскурсії |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Всього коментарів: 0 | |