Урок 58 Тема. Правило вживання апострофа після префіксів Мета: ознайомити учнів з правилом вживання апострофа після префіксів; формувати орфоепічні та орфографічні навички; розвивати мовлення; виховувати працелюбність, любов до природи. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 269) З якої частини починаємо розбирати слово за будовою? Як правильно виділити закінчення? (Треба змінити слово) Як виділити корінь? (Треба дібрати спільнокореневі слова.) Поясніть, як ви розібрали за будовою слова домашньої вправи. Словниковий диктант Схилити, знявся, стихло, звузився, стемніло, спекти, безкрає, без- платний, розфарбувати, розсипати, беззубий, сфотографувати, безмежні, розхвалити, безстрашний. Виділіть префікси. III. Вивчення нового матеріалу Підготовчі вправи Загадка. Я такий же, як знак розділовий, і відомий шкільній дітворі. Та в словах української мови я пишусь не внизу, а вгорі. Спробуй лиш написати ім'я — зразу стану потрібним і я. (Апостроф) Актуалізація вивченого. Пригадайте, для чого ставиться апостроф. (Для позначення роздільної вимови) Після яких букв і перед якими він ставиться? Апостроф після б, п, в, м, ф, р, які позна- перед я [йа], ю [йу], є [йе], чають твердий приголосний ї [йі], що позначають два звуки Наведіть приклади. Проблемне завдання. Знайдіть зайве слово. Доведіть свою думку. Ім'я, б'є, з'явився, п'ють. Солов'ї, сім'я, любов'ю, об'їхати. Оголошення теми й мети уроку Сьогодні на уроці ми ознайомимось з іще одним випадком написання апострофа у словах української мови. Будемо вчитися їх вимовляти й писати. Пояснення нового матеріалу Спостереження за вимовою й написанням слів з апострофом (Впр. 270). Якщо вимова твердого приголосного і голосного роздільна, то у слові перед буквами я, ю, є, ї пишеться апостроф. Ознайомлення з правилом (С. 109). Доповнення таблиці. Апостроф після префіксів, що закінчуються перед я [йа], ю [йу], є [йе], твердим приголосним ї [йі], що позначають два звуки Морфемне конструювання (Впр. 271) З трьома словами (на вибір) складіть речення. 5. Каліграфічна хвилинка Не в міру з'їси — здоров'я не проси. Поясніть зміст прислів'я. Поясніть вживання апострофа в словах. Закріплення вивченого матеріалу Робота над текстом (Впр. 272) Який був дідусь? Яка мета цього оповідання? Поясніть вживання апострофа у словах тексту. Складання усної розповіді про допомогу птахам взимку (Впр. 273) Пояснювальний диктант Буряк, бур'ян, пам'ятайте, вживання, під'їхав, б'ється, з'яви- лися, поїдуть, об'їжджають, матір'ю. Підсумок уроку В яких випадках у словах пишеться апостроф? Домашнє завдання Вправа 273 (3), С. 110; правило, С. 109. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3336 | |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Всього коментарів: 0 | |