Урок 57 Тема. Закріплення правила про вимову й правопис слів з префіксами з, с Мета: закріпити знання учнів про вживання префіксів з, с та літературну вимову слів з ними; ознайомити з явищами евфонії в українській мові — уникання немилозвучних звукосполучень; розвивати мовлення; виховувати пошану до загиблих під час війни. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 265) Назвіть слова, в яких вжито префікс з, с. Поясніть написання. Зачитайте складені вами речення зі словами зв'яжіть, сфо- тографуй. Назвіть в них звертання. Чого більше — звуків чи букв — у слові зв'яжіть? Фронтальне опитування Що називаємо префіксом? В яких випадках треба писати префікс з, а в яких — с? Запишіть подані слова у два стовпчики: з; с. казати; бити; амсати; в'язати; бігати, сипати, кинути, мити. Вивчення нового матеріалу Оголошення теми й мети уроку Проблемне завдання Прочитайте слова, додаючи до слова префікс з. в'яле, тріть, гніть, грійте, скочити. Чи вдалося вам без труднощів у вимові прочитати ці слова? Як же полегшити вимову цих слів? Висновок. Щоб уникнути труднощів у вимові таких слів, замість префікса з вживається префікс зі. Додайте до цих слів префікс зі. Порівняйте вимову. Чи по- легшилася вона? Ознайомлення з теоретичним матеріалом (С. 108) Вибіркове списування (Впр. 266) Коментоване письмо (Впр. 267) Розвиток мовлення. Введення словосполучень в невеличку роз- повідь. СХІДНИЙ ВІТЕР Ратом подув сильний східний вітер. Він зриває останнє зів'яле листя, що ледьледь трималося на деревах. Осінній лист кружляє в повітрі, а потім злітає додолу. Від вітру схиляються до землі молоденькі деревця. Поступово вітер стихає. Закріплення вивченого матеріалу 1. Письмо по пам'яті У сумі калинонька мила все листя у воду вронила. Прийшли за вітрами морози — замерзли в калиноньки сльози. (В. Ладижець) 1) Бесіда за змістом. Скільки речень у вірші? Про що розповідається в кожному? Знайдіть слова, вжиті в переносному значенні. Назвіть слова, в яких є префікси. Визначте їх. Запис по пам'яті. Самоперевірка. Розбір слів калинонька, замерзли за будовою. (КалинонькЩ, замерзли.) 2. Робота з текстом (Впр. 268) Бесіда за змістом. Прочитайте текст. Яка його тема й мета? Які префікси пропущено? Які ненаголошені треба написати? Знайдіть речення із звертанням. Яке воно за інтонацією? Списування тексту. Підсумок уроку В яких випадках треба писати з, с? Заміна якого префікса відбувається для полегшення вимови? (з на зі) Заміна якого прийменника відбувається для полегшення ви- мови? (З на зі) Домашнє завдання Вправа 269, С.109; правило, С. 108. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2224 | |
Що можна навчитись самому |
Продовження екскурсії |
Вступне заняття |
Симетричне вирізування |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Всього коментарів: 0 | |