Урок 49 Тема. Засвоєння правила вимови дзвінких приголосних у кінці слів та складів перед наступним глухим приголосним Мета: ознайомити учнів з правилом вимови дзвінких приголосних у кінці слів та складів перед наступним глухим; розвивати навички правильної вимови, мовлення, каліграфічного письма; виховувати бережливе ставлення до книги. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 220) Назвіть парні приголосні звуки у словах вправи. Назвіть звуки і букви в словах дядько ([д'ад'ко]), дзвін ([дав'ін]). Фронтальне опитування Які звуки називаються дзвінкими? глухими? Чим пояснюється милозвучність української мови? Вивчення нового матеріалу Оголошення теми й мети уроку Сьогодні ми будемо вчитися правильно вимовляти дзвінкі приголосні в кінці або складів перед глухими, а також правильно писати слова в таких випадках. Пояснення нового матеріалу Ознайомлення з правилом (С. 93). Робота над літературною вимовою дзвінких приголосних у кінці слів і складів. (Впр. 221) Значення яких слів незрозумілі? Зав'язь — частина квітки, в якій утворюється плід. Галузка — гілка, гілочка. Паморозь — схожі на іній атмосферні опади, що в морозну погоду осідають на гілках дерев, дротах тощо. 3) Робота з предметними малюнками (Впр. 222). Назвіть предмети, зображені на малюнках, чітко вимов- ляйте дзвінкі приголосні. Гриб, вудка, плуг, гарбуз, дід, сад, віз, жолудь, діжка, ложка, ніж. Утворіть (усно) речення з цими словами (фронтально). Хвилинка каліграфії Книга — ключ до знань. Поясніть зміст виразу. Робота з текстом (Впр. 223) Прочитайте виразно текст, чітко вимовляючи звуки, позначені виділеними буквами. Назвіть парні до цих звуків. Про що йдеться в тексті? Яка його мета? Спишіть поради бібліотекаря. Робота над віршем (Впр. 224) Прочитайте виразно загадки. Знайдіть слова, в яких є дзвінкі приголосні звуки в кінці слів. (Дуб, зуб, віз, вліз) Закріплення вивченого матеріалу Коментоване письмо (Впр. 226) Беріз, книг, лиж, мороз. Встановлення зв'язку слів останнього речення Мороз (що зробив?) скував; скував (коли?) уночі; скував (що?) землю. Самостійна робота над реченнями з добором антонімів (Впр. 227) Перевірка виконання Підсумок уроку Як слід вимовляти дзвінкі приголосні в кінці складу? Домашнє завдання Вправа225, С.95. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1585 | |
Доброта - це частина нас |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом |
Як тварини готуються до зими |
Всього коментарів: 0 | |