Урок 29 Тема. Ознайомлення з фразеологізмами. Навчальне аудіювання Мета: ознайомити учнів з окремими фразеологізмами; розвивати вміння добирати синоніми; збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення; виховувати зацікавленість до рідної мови. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 140 (3)) Прочитайте складену вами розповідь за малюнками. (Чи- тають декілька учнів.) Фронтальне опитування Як називаються слова, близькі за значенням? (Синоніми) Доберіть синоніми до слів: батько — ... (тато); варити — ... (готувати); вирішити — ... (ухвалити); буква — ... (літера); вражати — ... (дивувати). Оголошення теми й мети уроку Сьогодні ми продовжимо спостерігати за роллю синонімів у мовленні, будемо вчитися вводити синоніми в речення. Вивчення нового матеріалу 1. Спостереження за роллю фразеологізмів (Впр. 144) Прочитайте словосполучення. Замініть їх одним словом-си- нонімом. Порівняйте, де виразніше висловлено думку. (Такі влучні вислови називаються фразеологізмами.) Для чого потрібні фразеологізми? 2. Тренувальні вправи Замініть одним словом фразеологізми: зарубай собі на носі — ... (запам'ятай); вище ніс — ... (не сумуй); водити за ніс — ... (обманювати); комар носа не підточить — ... (не здогадається). Складіть речення з одним з фразеологізмів. Закріплення вивченого матеріалу Робота над прислів'ями (Впр. 143) Робота в парах. Добір синонімів (Впр. 142) Перевірка виконання Навчальне аудіювання «Пустуни на пароплаві» Підготовка до слухання тексту Хто вас найбільше тішить у зоопарку? Чому? Сьогодні ви дізнаєтесь, що може статися, коли дві мавпочки з'являться на пароплаві. Розповів про таку подію Микола Трублаїні в оповіданні «Пустуни на пароплаві». Словника робота Щогла — палиця на палубі корабля, до якої кріплять вітрила. Слухання тексту Наш пароплав ішов теплими південними морями. Якось ми зупинилися біля берегів Африки. До нас на човні підплив негр. Він продав морякам двох мавпочок. Руденькі мавпочки були завбільшки як кішки. їх узяли на мо- тузочки й потягли на пароплав. Звірята впиралися, вищали, мотали головами, дригали лапками, махали хвостами — не хотіли зали- шати негра. Тоді сивий боцман схопив їх руками і забрав на палубу. Пароплав рушив у дальшу путь. Мавпочки швидко звикли до нового місця. Незабаром вони стали улюбленцями команди. Моряки назвали їх Яшкою і Машкою. Яшка любив чіплятися хвостом за перекладини і, звисаючи головою вниз, розгойдувався, ніби вправний фізкультурник. Машка раз у раз під час сніданку плигала на стіл, хапала грудку цукру й миттю зникала. Наш боцман сховав у шухляді стола дві коробки шоколаду. Якось, виходячи з каюти, він не причинив дверей. Зацікавлена Машка засунула мордочку в щілину. Потім ускочила в каюту й почала господарювати там. Вона плигала по ліжку й зазирала до шухляди у шафочці і в столі. Коли боцман повернувся, перед самісіньким його носом на палубу виплигнула Машка. У зубах вона тримала коробку шоколаду. Боцман погнався за мавпою. Звіреня легко, мов пташка, метну- лося по пароплаву. Матроси з голосним сміхом і свистом поспішили боцману на допомогу. Проворна Машка не давалася до рук. Вона плигала, ховалася, стрибала. Галас і метушня знялися на палубі. Розохочені несподіваною розвагою матроси не шкодували ніг. — Половину шоколаду тому, хто відбере коробку, — крикнув боцман, наздоганяючи хвостатого злочинця. Та ось мавпа випустила коробку, а сама метнулася на щоглу. Радісно боцман схопив коробку й одкрив її. Матроси заглянули туди й зареготали. Коробка була порожня. Машка ж сиділа на щоглі, доїдаючи шоколад, і пищала від задоволення. (264 слова) (М. Трублаїні) 4. Перевірка розуміння прослуханого за запитаннями В яких морях ходив пароплав? а) Великих морях; б) північних морях; в) теплих південних морях. Кого моряки пароплава купили у негра? а) Крокодилів; б) мавпочок; в) бегемотів. Які за розміром були мавпочки? а) Завбільшки як кішки; б) як великі собаки; в) як маленькі кролики. Чим любила ласувати Машка? а) Бананами; б) цукром; в) тістечками. Чому боцман погрався за Машкою? а) Вона його дратувала та ображала; Машка забрала у боцмана коробку шоколаду; в) боцман хотів пригостити Сашку цукром. б) Чим образила Машка боцмана? а) Вона занесла коробку на щоглу; б) Машка з'їла увесь шоколад; в) мавпочка викинула коробку із шоколадом у море. VII. Підсумок уроку Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1910 | |
Культурні рослини рідного краю |
Лікарські рослини |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Екскурсія в природу |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Всього коментарів: 0 | |