Урок 28 Тема. Слова, близькі за значенням (синоніми) Мета: розширити знання учнів про слова, близькі за значенням (синоніми); формувати вміння добирати синоніми, вживати їх у мовленні; збагачувати словниковий запас; розвивати мовне чуття, мовлення; виховувати любов до української мови. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 136) — Прочитайте пари слів, поясніть значення кожного слова. Словниковий диктант Здоров'я, п'ятеро, ім'я, в'ють, бур'ян, м'який, п'ятниця. Годинник, життя, знання, ванна, волосся, взуття, письменник. Дощ, хрущ, борщ, щастя, ящірка, Батьківщина. 3. Яку орфограму мають слова кожного рядка? Вивчення нового матеріалу Проблемна ситуація Прочитайте текст «Іде зима» (Впр. 139). Які недоліки ви помітили? Як можна вдосконалити твір Тара- сика? (Замінити слова, які повторюються, схожими за значениям) Оголошення теми й мети уроку Сьогодні на уроці ми будемо вчитися добирати слова, близькі за значенням. А називаються такі слова синонімами. Редагування тексту Надворі холоднішає. Небо стає непривітним. Дедалі частіше з нього сіє холодний дощ. Пташкам стає важче знаходить їжу. Вони дедалі частіше зліта- ються до нашого подвір'я. Дітям з нашого двору стало шкода пер- натих друзів. Вони стали підгодовувати пташок. Виділення з тексту та добір синонімів (Впр. 137) Зав'юга, стужа, хуртовина, завія, заметіль, завірюха, сніговиця, віхола. Йдуть, крокують, чимчикують, прямують, ступають. Тікає, драпає, відступає, зникає, ушивається. Якщо у вас виникли труднощі з добором синонімів, що потрібно робити? (Необхідно звернутися до словника синонімів.) Закріплення вивченого матеріалу Робота над словосполученнями (Впр. 140) Прочитайте словосполучення й скажіть, у якому значенні їх вжито. (Вжито в переносному значенні) Замініть їх синонімами. Сонце сміється — сонце світить; туман лягає — туман опускається; ліс шепоче — ліс шумить; сніжинки танцюють — сніжинки падають (кружляють); струмок співає — струмок дзюрчить; хмара проливає сльози — йде дощ. З однією парою словосполучень складіть речення. Де використовуються словосполучення першого стовпчика? (У художніх творах) Самостійна робота (Впр. 138) Прочитайте, добираючи з дужок потрібні за змістом слова. Запишіть утворений текст. Підкресліть слова, в яких є букви, що позначають два звуки. (Зграя, кущі, куща, щебетали, їли) Перевірка виконання завдання Підсумок уроку Які слова вчились добирати? (Близькі за значенням) Як вони називаються? (Синоніми) Доберіть синоніми до слів: говорити — ... (казати, повідомляти, розповідати); будинок — ... (дім, хата); мати — ... (матір, мама, неня); дзьобати — … (клювати); турбуватися — ... (хвилюватися). Домашнє завдання Вправа 140 (3), С. 64. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3825 | |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Гори України |
Всього коментарів: 0 | |