Урок 27 Тема. Слова, які звучать і пишуться однаково Мета: ознайомити учнів зі словами, які звучать і пишуться однаково (омонімами); вчити розрізняти такі слова; розвивати усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати уважність, спостережливість. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання (Впр. 132) У яких значеннях вжито слово коса? Наведіть приклади багатозначних слів. Вивчення нового матеріалу Оголошення теми й мети уроку Сьогодні ми ознайомимось із ще однією особливістю слів української мови. Спостереження за омонімічними парами Запишіть речення під диктовку. Пострибали жабки в став. Сірий вовк тремтіти став. Які слова звучать однаково? Що вони означають? (Став — водоймище. Став — назва дії.) Це різні слова? (Так, але вимовляються й пишуться однаково. Такі слова є в українській мові, але їх небагато.) Проблемне запитання Поясніть значення слова ніс. (Висловлюються різні думки.) Як же нам дізнатись, про що мається на увазі? (Щоб правильно розуміти такі слова, треба їх чітко вимовити, ввести в речення.) Введіть у речення слово ніс у різних значеннях. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (С. 61) Списування (Впр. 133) Спишіть, поясніть значення виділених слів. Складіть речення зі словом води. Використовуйте звертання. Обговорення ситуації у вірші-жарті (С. 134) Каліграфічна хвилинка Не земля родить, а руки. Поясніть зміст прислів'я. Закріплення вивченого матеріалу 1. Розпізнавання омонімів у вірші (Впр. 135) (Поле — лан; поле — прополює, обробляє.) Спишіть. Поділіть для переносу виділені слова. Розпізнавання омонімів на слух У стоніжок По сто ніжок. Всі сто милися, Всі стомилися. Я візьму маленький прут, Пожену гусят на Прут. Хоч купатиму не в милі, Стануть чисті всі та милі. Прийшов на берег. Раптом став: думав море, а то став. Став дивитись, роздивлятись, куди ж тепер йому податись. Чи на Місяць через місяць, чи на зорі на зорі? Утворення речень з омонімами Складіть речення з парами слів замок на березі гори Підсумок уроку З якими словами сьогодні ознайомилися? Що для вас було найцікавішим? Домашнє завдання Вправа 136, С. 62. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2634 | |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
Праця людей у місті (селі) |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |