Урок 11 Тема. Зв'язки між реченнями в тексті. Частини тексту Мета: закріплювати знання учнів про засоби зв'язку речень у тексті; формувати знання про будову тексту; розвивати зв'язне мовлення, виховувати любов до природи. ХІД УРОКУ Організація класу до уроку Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання (Впр. 61) Прочитайте записаний план розповіді. Передайте усну розповідь за ним. Повторення вивченого Що можна назвати текстом? Що називаємо темою, метою тексту? Які типи текстів вам відомі? Що таке абзац? Навіщо він потрібен? Вивчення нового матеріалу Повідомлення теми й мети уроку Сьогодні на уроці спробуємо з'ясувати, як у тексті речення пов'язані між собою за змістом, яку будову має текст. А для цього скористаємось знаннями, які ви одержали в 2 класі. Робота над текстом (Впр. 62) Прочитайте текст. Яка його тема? мета? Скільки абзаців у тексті? Скільки речень у першому абзаці? Замість якого слова вжито виділені слова? (Замість слова мова) Для чого зроблено таку заміну? (Щоб уникнути повторів) Яку ще роль виконують виділені слова? (Вони пов'язують попереднє речення з наступним.) Якщо в тексті буде розповідатися про дятла, то які слова нам допоможуть уникнути повторень та зв'язати між собою речення? (Дятел, птах, він, пернатий друг) А якщо про учня? (Учень, хлопчик, юнак, він, третьокласник) Висновок Під час складання тексту потрібно уникати повторів, пов'язу- вати між собою речення. Каліграфічна хвилинка. Запис під диктовку Сучасна українська мова — багата, мелодійна, красива. 5. Робота над будовою тексту (Впр. 64) Прочитайте текст. Зверніть увагу на виділені слова. Яку роль вони виконують? (Вони пов'язують між собою речення...) Пригадайте, з яких частин складається текст. Текст Зачин Основна частина Кінцівка Знайдіть у тексті зачин. Про що в ньому йдеться? (Назива- ються ті, про кого йтиметься далі, повідомляється час, місце події.) Прочитайте основну частину. Що розкривається в цій час- тині? (Розкриваються події.) Про що йдеться в кінцівці? (Повідомляється, чим закінчи- лися описані події.) Висновок. З яких частин складається текст? IV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Відгадування загадки Вона цвіте в травневі дні Між великим листом. Виснуть квіточки дрібні Запашним намистом. (Конвалія) Письмо загадки по пам'яті Самоперевірка Визначення частин легенди «Конвалія» (Впр. 64) Прочитайте легенду. Знайдіть у тексті зачин, основну частину, кінцівку. Про що ви дізналися з легенди? Запис під диктовку Конвалія — лікарська рослина. З неї виготовляють препарати для лікування серцевих хвороб. Конвалія занесена до Червоної книги України. Знайдіть спільнокореневі слова. (Лікарська, лікування, ліки, лікар, лікарня, лікарняний) Виділіть корінь. Робота в групах (Впр. 68) Запишіть на окремому аркуші колективно складену роз- повідь. У якої групи вона вийшла найцікавішою? Самостійна робота (Впр. 66) 8. Перевірка Який вислів ви дописали в кінці тексту? Підсумок уроку Які частини має текст? Домашнє завдання Вправа 67, С. 33. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2241 | |
Властивості паперу. робота з папером |
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб... |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Праця людей у місті (селі) |
Всього коментарів: 0 | |