💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Людина починається з добра. В.Сухомлинський «По волосинці»
Тема. Людина починається з добра. В. Сухомлинський «По волосинці»
Мета. Збагатити знання дітей про творчість В. Сухомлинського; розширювати інтерес до читання; вчити висловлювати власну думку; робити висновки з прочитаного; працювати над виробленням навичок свідомого, швидкісного читання. Розвивати пізнавальні здібності, бажання вчитися. Виховувати доброту, бажання допомогти старшим; любов до рідного краю.
Обладнання. Портрет В.О. Сухомлинського, збірки творів письменника, на дошці план подорожі, мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
1.Вітання гостей.
Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо! -
Весь дружний клас наш щиро промовля.
Ми вас вітаємо, ми вас вітаємо! –
Бажаємо щастя і добра!
2. Вітання друзів
- А тепер доторкніться один до одного, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
Вчитель.
- Хай першими сядуть наші красиві і чарівні дівчатка, а тепер сміливі та не менш привабливі хлопчики.
Девіз уроку:
« Якщо людина добре серце має
Вона іде у світ добро творить
В її очах добро і серце сяє
Її сердечко сонечком горить»
- Діти, яким ви хочете побачити сьогоднішній урок? ( Навчальним, цікавим, змістовним, казковим, незвичайним).
- А які ви повинні бути на уроці?
- Якщо ви всі будете активними, уважними, кмітливими, розумними, вихованими, допитливими, то нам вдасться наприкінці уроку знайти скарб. А чи любите ви подорожувати і шукати скарби? От і добре! Бо зараз ми помандруємо до лісу. Подивіться на карту нашої подорожі.
II. Розчитування. Зупинимося біля пеньочка і проведемо розминку. Розчитування проведемо методом прискорення. Біля кожного з вас текст .
- Порахуйте, наскільки слів більше ви прочитали другого разу?
- От бачите, ваша механіка читання помітно зросла!
- А кому вдалося прочитати все оповідання?
- Це чудово! Бачу, ви всі готові до подорожі. Тож рушаємо далі.
- Ми йдемо лісовою стежкою. До всього придивляйтеся, до всього прислухайтеся. Вчіться спостерігати. Давайте пригадаємо, як треба поводити себе в лісі?
- Ми підійшли до лісового озера. Перепочинемо. Пригадаємо, в якому стані зараз озера, річки. Про що ми повинні пам’ятати? Біля озера, щоб не змерзнути, проведемо мовну розминку.
III. Мовна розминка.
1. Гра «Впіймай м’яч» (вчитель називає прямий склад ,а учень обернений)
2. Гра «Слова розсипались»
- Налетів вітерець- пустунець і розсипав літери в словах. Давайте їх зберемо і прочитаємо.
ПАКШИ (шпаки) РАЖУВІЛ (журавлі)
ЖВСТРИ (стрижі) ЕЛКИЛЕ (лелеки)
КИЛАВСТІ (ластівки) ДЯЛЕТ (дятел)
- Яке слово зайве ? Чому?
3. Доповне речення. Кого ви бачите на малюнку ?
Доповни речення : Моя бабуся мов……..
Як гарно ви говорите про бабусю !
Я чи любите ви свою бабусю? Чим їй допомагаєте ?
Саме бабуся буде головним героєм нашого оповідання «По волосинці». А на уроці ми будемо (повідомлення мети)
Рушаємо далі. Помилуйтеся красунею- зимою. Вдихніть чисте, свіже повітря.
- А чому , саме в лісі найбільше свіжого повітря?
IV. Зустріч з автором.
Зупинимося на хвилинку. Час зустрітися з автором оповідання. Саме він, на лоні природи, під блакитним небом створив незвичайну школу. Туди приходили учні, щоб стати людьми великої душі, розумними і сердечними. Хто ж учитель цієї незвичайної школи? Ось він на портреті – В. О. Сухомлинський. Саме йому належать такі гарні слова :
«Читання – це віконце, через яке діти збагачують і пізнають світ і самих себе»
Група учнів класу працювала в «Довідковому бюро» і ось що вони нам розкажуть.
1 учень. В.О. Сухомлинський народився на Кіровоградщині в незаможній сім’ї. Ріс хлопчик жвавим, допитливим, любив малювати. У навчанні був старанним. Мав чудову пам’ять.
2 учень. Сімнадцятирічним юнаком – вчителем мови та літератури – переступив поріг школи і залишився там на все життя. Понад 35 років своє серце віддавав дітям, працюючи вчителем і директором школи.
3 учень. Для наймолодших школярів він написав 1500 казок, оповідань, легенд, новел. Найчастіше звертався до жанру казки. Він говорив своїм дітям Сергійкові і Олі, що людина народжується не для того, щоб зникнути безслідно, як пилинка, а для того, щоб залишити на землі добрий слід.
4 учень. Василь Олександрович писав про природу, про стосунки між людьми, закликав берегти природу, бути добрими, небайдужими до чужого горя. Його творчість сповнена любові до рідного краю, до людей.
В. Сухомлинський написав багато для вас, мої юні друзі. З-під його пера вийшли чудові збірки (демонстрація збірок).Читайте ці твори. Вони вас заставлять задуматись над вчинками героїв, робити висновки.
А наша подорож продовжується. У лісі зараз нешумно. Чому? Тож і ми шуміти не будемо,а зробимо тихенько фізкультхвилинку.
V.Фізкультхвилинка « В лісі»
VI. Робота над змістом оповідання.
1. Читання вчителем.
2. Перевірка сприймання.
Тест
1) Першокласник Петрик був…
а) працьовитим хлопчиком
б) ледаченьким
2) Петрикову вузлик здавався дуже …
а) важким
б) легким
3) У кущах Петрик побачив….
а) велику лисячу нору
б) велике волосяне гніздечко
4) Пташка доразу приносила до гнізда
а) по гілочці
б) по волосинці
5) Петрик стояв
а) задуманий
б) усміхнений
6) Бабусю, я нестиму з лісу …
а)ваш кошик
б) ваше пальто
Перевірте свої відповіді з екраном.
3.Словникова робота
сама дала
нести пляшку
вузлик волосинці
пошепки ледаченький
хвилювання першокласник
Чи всі слова зрозумілі?
4. Види читання
1. Гра « Телефон»
- Чи сподобалось вам оповідання?
- Чому автор назвав його «По волосинці»?
2. Читання в парах «Ми-друзі»
- Коли відбуваються події?
-Чому Петрик не ніс вузлик з їжею?
- Чи справді вузлик був важким?
3. Гра «Дожени речення»
4. Гра «Доведи, що …»(вибіркове читання)
- дія відбувається навесні;
- Петрик зрозумів, що треба працювати , а не лінуватися.
5.Продовжіть розповідь.
Петрик стояв задуманий. Він думав про те…….

Сьогодні на уроці ми читали про птаха , який будував гніздо. Це-ремез.
Розповість нам про цього пернатого друга учень, який теж працював у довідковому бюро.

Подивимось на карту. Діти, подорож добігає до кінця. Дивіться ось на дереві якась торбинка.
Що тут? Прислів’я. Давайте попрацюємо у групах і обговоримо їх.
5. Робота в групах.
VIII. Підсумок уроку.
Ось ми тепер, попрацювавши на уроці, виконавши всі завдання, можемо дістати скарб. А захований він у корінні цього дерева. Які гарні слова тут написані: Людина починається з добра. Саме такою була тема нашого уроку.
Пригадайте, яким ви хотіли бачити наш урок? Чи справдилося це?
Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра!
А я вам за гарну роботу на уроці хочу подарувати фрагмент мультфільму. Подумайте, чому він нас вчить? (Перегляд фрагменту мультфільму «Просто так»)
То чому нас вчить цей мультфільм?
Творіть добро, будьте чуйними один до одного, до рідних, до всіх оточуючих вас людей і все добре вам обов’язково повернеться !
Подаруйте квіточки-смайлики, які ми виготовили з вами, присутнім гостям і скажіть словами з мультика «Просто так!»
IX. Домашнє завдання.
Виразно читати оповідання «По волосинці», відповідати на запитання.
I гр. – знайти зачин, основну частину, кінцівку;
II гр. – переказувати.
Категорія: Читання | Додав: olechka_7023 (07.12.2015)
Переглядів: 1692 | Рейтинг: 0.0/0
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів
Чим ми бачимо
Дикорослі рослини рідного краю
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]