Василь Сухомлинський «Кінь утік»
Тема. Василь Сухомлинський «Кінь утік»
Мета. Удосконалювати навички читання; учити активно думати, контролювати власне розуміння тексту; спонукати до роздумів над тим, яке значення має для них матеріал тексту; розвивати вміння висловлювати оцінні судження про вчинки героїв; виховувати потребу справжньої дружби. Обладнання. Портрет В. О. Сухомлинського, картки зі словами. Тип уроку. Комбінований. Хід уроку
I. Організаційний момент Ранок! Сонце в небі піднімається! Наш третій клас з гостями вітається! – Доторкніться один до одного, посміхніться один одному, подаруйте чудовий настрій на весь урок. – Кому дозволимо стати першими? – Так, спочатку краса, а потім сила. II. Мовна розминка 1. Вправи для правильного дихання – Задми свічечку. – Понюхай квіточку. – Пий чай з блюдця. – Подми на кульбабку. 2. Чистомовка Ас – ас – ас – в нас чудовий клас! Зі – зі – зі – усі ми друзі. Ем – ем – ем – нікого не підведем! Ім. – ім. – ім. – нам весело усім! III. Перевірка домашнього завдання 1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» – З творчістю якого письменника ми продовжили знайомитись на минулому уроці? – Що ви запам’ятали по нього? – З яким твором ми познайомились? – Яка його головна думка? – Чи склали ви власну розповідь, яка підтверджувала б головну думку твору? – Чи зробили ви висновки для себе? IV. Мотивація навчальної діяльності 1. Розповідь учителя - Отже, потрібно менше говорити про гарні справи, а краще їх робити. Саме це розуміння прийшло до нас на минулому уроці. - Сьогодні пропоную вам відкрити свої серця для нового розуміння, а якого саме, ви зрозумієте, попрацювавши в групах. Кожна група отримує аркуші із надрукованими на них словами. Ваше завдання за 3 хв. скласти з цих слів прислів’я і пояснити його зміст. 2. Робота в групах (Діти складають прислів'я). – Друзі пізнаються в біді. – Нових друзів май, старих не забувай. – Дерево міцне корінням, а людина – друзями. – Без вірного друга велика туга. Якою темою можна об’єднати їх? V. Повідомлення теми і мети уроку Як ви розумієте слово «дружба»? - Підберемо слова, які допоможуть нам зрозуміти, що таке дружба і яким повинен бути справжній друг. 1. «Асоціативний кущ» Дружба: Захист, підтримка, правдивість, допомога, розуміння, збереження таємниці. 2. Робота з тлумачним словником - Зазирнемо до тлумачного словника. Як там пояснюється значення добре відомого нам слова "дружба". Дружба – це добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності, відданості. 3. Бесіда – Чи маєте ви таку прихильну і віддану людину? – Яким по вашому повинен бути справжній друг? 4. Прогнозування Спробуйте визначити за темою нашої розмови, про що піде мова в оповіданні В.Сухомлинського «Кінь утік». VI. Фізкультхвилинка Туп, туп, туп... Маленькі ніжки Потупали по доріжці, Ручки квіточки збирають Та в віночки заплітають. Понесу своїй матусі Подарунок від Ганнусі. VII. Робота над оповіданням 1. Читання оповідання вчителем – Чиї прогнозування справдилися? – Які у вас виникли почуття? (обурення, жаль, сором, тривога) 2. Словникова робота – Читання слів «луною» за вчителем». Віталик, розголошуєш, розв’язування, запанувала. Розповідати, подив, вогнегривий, обурення. – Читаємо з різною інтонацією (здивовано, радісно, сердито) – Прочитайте дієслова, іменники. – Прочитайте слово, в якому заховалось два інших. 3. Читання «ланцюжком» – Чому Віталик показав записку вчителеві? 4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання – Який урок тривав у класі? Прочитайте. – Як учитель оцінив вчинок Віталика? – А однокласники? – Чому; Віталик почервонів? – Прочитайте відповідь Петрика? – Про що вона свідчить? – Розгляньте малюнок. Спробуйте розпізнати героїв. – Яка розмова відбувається між хлопцями? 5. Характеристика дійових осіб – Чиї вчинки ви схвалюєте? – Чиї вчинки викликають обурення? – Чи справжніми друзями були хлопці? – Хто порушив гарні стосунки? – Які дії головних героїв можуть охарактеризувати їх? Віталик Петрик Розголосив таємницю. Хотів зробити подарунок другові. Пожалів ковзани. 6. Гра «Чарівна квітка» Дайте поради кожному герою. 7. Тест «Чи були такі речення у творі» 1. Віталик сидів на останній парті. + 2. У класі стояла тиша. - 3. Візьми записку, на перерві почитаєш. + 4. Хлопчик тихо передав записку. - 5. Тепер він зрозумів, що вчинив негарно. + 6. На перерві хлопчики порозумілися. - 8. Творче завдання – Прочитайте прислів’я, яке я взяла для вираження теми уроку, чи могло б воно бути заголовком до цього оповідання? Дружба – як скло: розіб’єш - не склеїш. 9. Гра «Розвідники» – Скільки разів у оповіданні вжито імена? (16) VIII. Підсумок уроку 1. Гра «Мікрофон» – Чому вчить це оповідання? – Який вибір ви зробили сьогодні для себе? IX. Домашнє завдання 1. Виразно читати, відповідати на запитання. 2. Переказати від імені одного з героїв. 3. Скласти продовження цієї історії. | |
| |
Переглядів: 2807 | |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Вітальна листівка до дня матері |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Робочий стіл. Піктограми |
Узагальнюючий урок із теми «Пластика форм». Виготовлення подарунка до зимових... |
Всього коментарів: 0 | |