Тема. Прислів’я і приказки. Скоромовки. Загадки Мета. Збагатити дітей перлинами усної народної творчості – прислів’ями, приказками, скоромовками, загадками; формувати навички швидкого читання та запам’ятовування, уміння знаходити основне. Розвивати правильну літературну вимову. Виховувати любов до народної творчості. Методично-дидактичне забезпечення. Ілюстрації тварин, запис скоромовки, плутанки лабіринту (прислів’я). ХІД УРОКУ І. Організація учнів до уроку . Дзвонить дзвіночок: дзелень, дзелень! Сміється сонце, збудився, день. Кличе дзвіночок! Бім-бом! Бім-бом! Урок розпочати час школярам. ІІ. Вправи на вдосконалення читацьких навичок. 1. Мовна гра «Яка пора року?» (Вчитель називає склад, учні доповнюють, щоб утворилась назва пори року). - на (весна); -то (літо); -ма (зима); о- (осінь). 2. Гра «Заповни клітинки». Кожна матінка – пора року – має три сини-місяці. Згадайте їх імена, запишіть у квітку. - Назвіть по порядку місяці кожної пори року.
3. Читання анаграм . Гра «Перекладачі». Переставивши букви. Прочитати слова, знайти зайве. Л Я Д Е Т (дятел). У В Е Р А Л Ь Ж (журавель) Н И С И Ц Я (синиця) 4. Гра «Про яку пору року?». ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Українська народна творчість є різноманітною. Наш народ із давніх-давен висловлювався різними влучними висловами, збагачуючи тим самим рідну мову. Такі вислови передають досвід народу: поради, застереження. Це – прислів’я та приказки. Недарма кажуть: «Прислів’я вчить як на світі жити». А над чим ми будемо працювати, ви дізнаєтесь, прочитавши лабіринт. П К А О А Д Р И З Р Г К И Р К О А И С П И М З Л Я С О И І В’ К В К Прислів’я і приказки – короткі влучні вислови, що часто містять римовані слова. ІV. Робота над прислів’ями і приказками. 1. Читання прислів’їв учнями («ланцюжком»). - Чи великі ці вислови? - Що таке прислів’я і приказки? 2. Робота над змістом і формою прислів’я. Про що дані в підручнику прислів’я (найрізноманітніші – про працю, розум, освіту). - прочитайте прислів’я та приказки, в яких говориться про освіту, знання; - про слова; - про працю. 3. Робота над формою прислів’я. - прочитайте найкоротше прислів’я; - прочитайте найдовше прислів’я; - у якому прислів’ї найменше звуків; - у якому прислів’ї найбільше звуків. 4. Вправа на розвиток техніки читання. Учитель читає останнє слово прислів’я, а учні швидко знаходять і читають його початок. 5. Гра «Яка пора року?» С онце п ч, л п цв т , ж т д ст г є (літо) інСг ан опялх, діл ан ічкахр, ховіла єугля (зима) Та __ сні__, квіт__ лу__, день при__ває (весна) Голіполя, мокнеземля, дощполиває, листяоблітає (осінь) 6. Фізкультхвилинка. V. Робота над скоромовками. Скоромовка – жартівливі вислови, складені із важких для вимови слів. Скоромовки треба читати швидко, водночас звертаючи увагу на правильну вимову слів. 1. Читання скоромовок. Учитель показує ілюстрацію, учні знаходять про це скоромовку і зачитують. 2. Назбирав собі на борщ, Та якраз вперіщив дощ. 3. Має солов’їха всі втіху солов’ята у тата всі Всі із всі співучі артисти хистом голосисті VІ. Робота над загадками. Загадка – це цікава задача. Вона має форму питального, або розповідного речення, в якому слова часто римуються. У загадках називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками. 1. Розгадування загадок. Підготовлені учні загадують, а клас відгадує. 2. Читання «ланцюжком» поданих у підручнику загадок. VІІ. Підсумок уроку. «Мозковий штурм». - Які перлини народної творчості ми опрацювали? - Із чим їх можна зрівняти? (мудрістю) - Чому треба зберігати й шанувати такі перлини народної творчості. VІІІ. Домашнє завдання. Скласти 2 загадки за інструкцією сторінки 81. | |
| |
Переглядів: 7961 | |
Дещо з історії |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Всього коментарів: 0 | |