Посади своє дерево. Складання розповіді за малюнком і опорними словами

Урок 15

Тема: Посади своє дерево. Складання розповіді за малюнком і опорними словами

Мета: вчити дітей складати розповідь за малюнком і опорними совами; розвивати спостережливість, вміння будувати зв’язні висловлювання; викликати бажання в дітей робити добрі справи; виховуватилюбов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: дерево, листочки, малюнки дерев, конверти із завданнями.

Хід Уроку

1. Організація класу до уроку. Мотивація навчальної діяльності

1.1. Загадка

Влітку в шубі, а взимку голе. ( Дерево)

(Вивішую малюнок голого дерева.)

- Чомусь дуже сумне наше деревце. Щоб воно розвеселилось, нам потрібно його «підживити» - виконати певні завдання. Якщо ми будемо успішно справлятись з ними, на дереві з’являтимуться листочки, квіти.

2. Оголошення теми і завдань уроку

- Тема сьогоднішнього уроку «Посади своє дерево». Ми будемо вчитися складати розповідь за малюнком.

3. Опрацювання нового матеріалу

3.1. Бесіда за малюнком

- Розгляньте уважно малюнок.

- Яку пору рокуна ньому зображено? (На малюнку зображено весну).

- Де відбувається подія? (Подія відбувається біля хати).

- Що робить дідусь? (Дідусь саджає деревце).

- Хто йому допомагає? (Йому допомагають діти).

- Що зробив дідусь? (Дідусь викопав ямку).

- Що зробив Петрик? (Петрик поклав у ямку саджанець).

- Що зробила Оленка? (Оленка полила деревце).

3.2. Добір опорних слів до тексту

- Давайте складемо словничок для розповіді за малюнком.

(Вирішив посадити яблуньку, йому допомагали, викопав ямку, поклав саджанець, присипав землею, полила водою, через тиждень, зазеленіло.)

3.3. Складання розповіді усно. (2 – 3 учні)

(Гілочка вкривається листочками.)

3.4. Вибір заголовка. (Скільки вдалих заголовків, стільки листочків)

3.5. Підготовка до письма

- З яких частин складається текст?

- Як пишуться частини тексту?

- Як позначається початок речення?

- Як ви напишете імена дітей?

3.6. Повторне складання розповіді. ( 1 учень.)

3.7. Запис розповіді у зошити

(Дідусь вирішив посадити біля хати яблуньку. Діти йому допомагали. Дід викопав яму.Петрик поклав у неї саджанець і присипав землею. А Оленка полила водою.

 Через тиждень деревце зазеленіло.)

3.8. Перевірка виконаного завдання. (На гілочці з’являються листочки.)

Фізкультхвилинка

Ми берізки і кленці.

В нас тоненькі стовбурці. (Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки,

Розправляєм гілочки.

Ледь зіп’ялись з корінців,

Дістаємо промінців.

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці

Вліво – вправо стовбурці.

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед – назад.

3.9. Відгадування загадки

Дівчина голову над річкою схилила,

Шовкову косу у воді намочила.

В косах пташки співають,

Ранкове сонечко вітають.

3.10. Розповіді учнів

1 учень

Верба – символ нашого народу. На нашій планеті росте близько 500 видів верб, у нас на Україні – 30. Зацвіла верба, - кажуть у народі, - це прийшла весна.

2 учень

Верба росте у парках, скверах, понад дорогами, ставками, річками. Її садять на полях, щоб не руйнувалися від дощів і вітрів, а річкам верби не дають висихати і міліти.

3 учень

Плели з верболозу народні майстри меблі, кошики, хлібниці, огорожі, постоли.

4 учень

Живе у народі свято «Вербна неділя». Вербову гілочку освячували у церкві, а потім втикали у землю, щоб росла. Їй приписувалась особлива сила. Під час граду вербову гілочку викидали з хати на подвір’я з певністю, що град припиниться. Освяченою вербовою гілочкою вперше виганяли худобу на пасовисько.

(Після розповіді кожного учня зеленіє гілочка.)

3.11. Робота в парах

З’єднати частини прислів’їв.

Без верби і калини… це прийшла весна.

Зацвіла верба -… там житиме ріка.

Де росте верба,… а багатим, як земля.

Будь високим, як верба,нема України.

(Гілочка вкривається листочками.)

 3.12. Бесіда.

- Яке значення для людини і природи мають дерева?

Слово вчителя

Дерева очищують повітря від шкідливих газів, пилу, сажі, бактерій, мікроорганізмів… Вони вбираютьвуглекислий газ, а виділяють кисень.

  З деревини виготовляють меблі, її широко використовують у будівництві.

Багато дерев мають цілющі властивості. Липовий чай - чудовий засіб проти застуди. Відвар кори дуба допомагає при запаленні ясен, ангінах. В медицині широко використовують березові бруньки…

  А скільки фруктів дають нам плодові дерева! Всієї користі від дереві не перелічиш.

  Бездумна вирубка дерев обертається для людей справжнісіньким лихом. Ми з вами були свідками великої повені, яка пройшла західними областями України.

- Хто з вас допомагав садити дерево? Яке саме?

3.13. Заучування вірша напам’ять

   Той, хто любить паростки кленові,

  Хто діброви молоді ростить,

   Сам достоїнлюдської любові,

   Бо живе й працює для століть…

(М. Рильський)

4. Підсумок уроку

- Ви добре працювали, «полили наше деревце і воно ожило, зазеленіло».

- Народна мудрість каже: «Хто збудував дім, посадив дерево, виховав дитину, тойгідно прожив життя»

Робіть добрі справи, хай життя ваше буде красивим, як квітучий сад.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 7244 | Рейтинг: 5.0/1
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Чорне та Азовське моря. Значення морів
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]