Урок 15 Тема: Посади своє дерево. Складання розповіді за малюнком і опорними словамиМета: вчити дітей складати розповідь за малюнком і опорними совами; розвивати спостережливість, вміння будувати зв’язні висловлювання; викликати бажання в дітей робити добрі справи; виховуватилюбов і бережливе ставлення до природи. Обладнання: дерево, листочки, малюнки дерев, конверти із завданнями. Хід Уроку 1. Організація класу до уроку. Мотивація навчальної діяльності 1.1. Загадка Влітку в шубі, а взимку голе. ( Дерево) (Вивішую малюнок голого дерева.) - Чомусь дуже сумне наше деревце. Щоб воно розвеселилось, нам потрібно його «підживити» - виконати певні завдання. Якщо ми будемо успішно справлятись з ними, на дереві з’являтимуться листочки, квіти. 2. Оголошення теми і завдань уроку - Тема сьогоднішнього уроку «Посади своє дерево». Ми будемо вчитися складати розповідь за малюнком. 3. Опрацювання нового матеріалу 3.1. Бесіда за малюнком - Розгляньте уважно малюнок. - Яку пору рокуна ньому зображено? (На малюнку зображено весну). - Де відбувається подія? (Подія відбувається біля хати). - Що робить дідусь? (Дідусь саджає деревце). - Хто йому допомагає? (Йому допомагають діти). - Що зробив дідусь? (Дідусь викопав ямку). - Що зробив Петрик? (Петрик поклав у ямку саджанець). - Що зробила Оленка? (Оленка полила деревце). 3.2. Добір опорних слів до тексту - Давайте складемо словничок для розповіді за малюнком. (Вирішив посадити яблуньку, йому допомагали, викопав ямку, поклав саджанець, присипав землею, полила водою, через тиждень, зазеленіло.) 3.3. Складання розповіді усно. (2 – 3 учні) (Гілочка вкривається листочками.) 3.4. Вибір заголовка. (Скільки вдалих заголовків, стільки листочків) 3.5. Підготовка до письма - З яких частин складається текст? - Як пишуться частини тексту? - Як позначається початок речення? - Як ви напишете імена дітей? 3.6. Повторне складання розповіді. ( 1 учень.) 3.7. Запис розповіді у зошити (Дідусь вирішив посадити біля хати яблуньку. Діти йому допомагали. Дід викопав яму.Петрик поклав у неї саджанець і присипав землею. А Оленка полила водою. Через тиждень деревце зазеленіло.) 3.8. Перевірка виконаного завдання. (На гілочці з’являються листочки.) Фізкультхвилинка Ми берізки і кленці. В нас тоненькі стовбурці. (Встати) Ми в стрункі стаєм рядки, Розправляєм гілочки. Ледь зіп’ялись з корінців, Дістаємо промінців. Ми стискаєм їх вогонь В зелені своїх долонь. Хилять свіжі вітерці Вліво – вправо стовбурці. Ще й верхівки кожен ряд Нахиля вперед – назад. 3.9. Відгадування загадки Дівчина голову над річкою схилила, Шовкову косу у воді намочила. В косах пташки співають, Ранкове сонечко вітають. 3.10. Розповіді учнів 1 учень Верба – символ нашого народу. На нашій планеті росте близько 500 видів верб, у нас на Україні – 30. Зацвіла верба, - кажуть у народі, - це прийшла весна. 2 учень Верба росте у парках, скверах, понад дорогами, ставками, річками. Її садять на полях, щоб не руйнувалися від дощів і вітрів, а річкам верби не дають висихати і міліти. 3 учень Плели з верболозу народні майстри меблі, кошики, хлібниці, огорожі, постоли. 4 учень Живе у народі свято «Вербна неділя». Вербову гілочку освячували у церкві, а потім втикали у землю, щоб росла. Їй приписувалась особлива сила. Під час граду вербову гілочку викидали з хати на подвір’я з певністю, що град припиниться. Освяченою вербовою гілочкою вперше виганяли худобу на пасовисько. (Після розповіді кожного учня зеленіє гілочка.) 3.11. Робота в парах З’єднати частини прислів’їв. Без верби і калини… це прийшла весна. Зацвіла верба -… там житиме ріка. Де росте верба,… а багатим, як земля. Будь високим, як верба,нема України. (Гілочка вкривається листочками.) 3.12. Бесіда. - Яке значення для людини і природи мають дерева? Слово вчителя Дерева очищують повітря від шкідливих газів, пилу, сажі, бактерій, мікроорганізмів… Вони вбираютьвуглекислий газ, а виділяють кисень. З деревини виготовляють меблі, її широко використовують у будівництві. Багато дерев мають цілющі властивості. Липовий чай - чудовий засіб проти застуди. Відвар кори дуба допомагає при запаленні ясен, ангінах. В медицині широко використовують березові бруньки… А скільки фруктів дають нам плодові дерева! Всієї користі від дереві не перелічиш. Бездумна вирубка дерев обертається для людей справжнісіньким лихом. Ми з вами були свідками великої повені, яка пройшла західними областями України. - Хто з вас допомагав садити дерево? Яке саме? 3.13. Заучування вірша напам’ять Той, хто любить паростки кленові, Хто діброви молоді ростить, Сам достоїнлюдської любові, Бо живе й працює для століть… (М. Рильський) 4. Підсумок уроку - Ви добре працювали, «полили наше деревце і воно ожило, зазеленіло». - Народна мудрість каже: «Хто збудував дім, посадив дерево, виховав дитину, тойгідно прожив життя» Робіть добрі справи, хай життя ваше буде красивим, як квітучий сад. | |
| |
Переглядів: 7305 | |
«Золотаосінь» |
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо... |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Всього коментарів: 0 | |