Урок 14 Тема: Сонечко, сонечко, заглянь у віконечко. Робота над виражальними засобами мови (без уживання термінів). Складання закличокМета: формувати поняття про закличку як вид усної народної творчості, вчити складати заклички, будувати діалогічне висловлювання; розвивати образність мовлення; виховуватилюбов до природи. Обладнання: малюнки казкових персонажів: Хмаринки, Сонечка, Веселки. Хід Уроку 1. Організація класу до уроку 2. Актуалізація знань учнів 2.1. Відгадування загадки Він день у день іде та йде. Поглянь у вікна - ось він Із вереснем до нас веде Холодну мокру осінь.(Дощ) 2.2. Виділення ознак, створення синонімічних рядів а) Бесіда - Підберемо слова, які характеризують дощ і запишемо їх. Дощ (який?) затяжний, набридливий, дрібний, густий, рясний, сильний. Дощ (що робить?) іде, сиплеться, сіється, ллє. - Як назвати одним словом вислів «сильний дощ»? (Сильний дощ – злива). - Які слова в загадці характеризують осінь? - Продовжимо словниковий ряд і запишемо. Осінь (яка?) холодна, мокра …,…, …. ( сумна, печальна, журлива) 3. Мотивація навчальної діяльності 3.1. Бесіда -Як ви гадаєте, чи впливає погода на настрій людини? -Який у вас настрій? -Давайте спробуємо змінити погоду, а тим самим і настрій. Звернемося до хмаринки. (Читають хором) - Люба хмаринко, нам допоможи: Сонечко красне з полону звільни. (З’являється Хмаринка) - Я здійсню, дітки, ваше бажання, якщо ви виконаєте моє завдання. Складіть закличку про сонечко. 4. Оголошення теми уроку - Давайте спробуємо виконати завдання Хмаринки. Сьогодні на уроці ми навчимося складати заклички. - Хто знає, що таке закличка? (Закличка - це вид усної народної творчості, який прийшов до насіз сивої давнини, короткийримований твір, в якому висловлюється прохання, заклик до сил природи як до живих істот: дощика, сонечка, вітру…) 5. Опрацювання нового матеріалу 5.1. Читання зразка - Прочитаємо зразок заклички. Вийди, вийди, сонечко, На широке полечко, На наше подвір’ячко, На бабине зіллячко. Там дід косить Сонця просить, Хмару розбиває, Сонця добуває. Бий, дзвоне, бий! Хмару розбий 5.2. Перевірка сприймання учнями тексту -До кого звертаються в закличці? -Що виражено в закличці? -Прочитайте рими в закличці. 5.3. Складання заклички - А тепер спробуємо самостійно скласти закличку про сонечко. Доберіть необхідні слова: Заглянь, заглянь, (сонечко), У наше (віконечко) Завітай до нас (на урок) Звесели маленьких (діток) Настрій гарний вони хочуть мати І знання (здобувати). Фізкультхвилинка Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. І до нього потяглися За промінчики взялися, Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли. Бачите, якзвеселили. Стало сонце танцювати, Нас до танцю закликати. Нумо, разом, нумо, всі Потанцюєм по росі. 5.4. Робота з мовним матеріалом - Сонечко послухало нас і з’явилося. Воно простягнуло до нас рученьки-промінчики, на яких завдання: а) Скласти речення із даних слів: хмаринки, із-за, виглянуло, сонечко, довгожданне. (Речення записують) б) Замініть слово виглянуло іншими. (Вигулькнуло, визирнуло, виплило) в) Доберіть слова, які характеризують сонечко. Сонечко (яке?) лагідне, …, … , … . (ясне, ніжне, яскраве) г) Гра: «Так чи не так» За осінню настає літо. За літом настає осінь. Сонце закрило хмару. Дятел лікує дерева. Наш клас дружний. Білочка живе в норі. Зозуля кукурікає. д) Відгадування загадки Тільки дощик прошумів Над лужком, над лісом, Хтось у небі рушничок Вишитий повісив.(Веселка) д) Бесіда - Як ви гадаєте, чому це явище отримало таку назву? (Різнобарвні кольори звеселяють душу) Як ще по-іншому називають веселку? (Райдуга) е) Склання речень про веселку і запис їх. (Після дощу на небі з’явилася веселка.) є) Робота в парах. Читання діалогу. - Здрастуй, люба Веселко. - Привіт, ясне Сонечко. - Куди ти мандруєш? - Я рухаюсь зі сходу на захід. - А що ти робиш? - Я даю тепло і світло всьому живому на Землі. - А ти не стомлюєшся? - Ні, я з радістю творю добро. - Щасливої тобі дороги. - І тобі теж. 6. Підсумок уроку 6.1. Хвилинка-цікавинка Сонце, як і інші зірки - величезна вогняна куля. Її температура на поверхні становить близько 6000 градусів, а в центрі температура сягає 15-20 млн. Відстань від Землі до Сонця близько 15 млн. км. Світло поширюється зі швидкістю 300 тис. км за сек. До Землі доходить за 8 хв19сек. Якби Сонце охололо, Земля поринула б у темряву, на Землі загинуло б усе живе. Якщо Землю уявити завбільшки з горошину, тоді Сонце буде, як величезний кавун. Земля обертається навколо Сонця, а не навпаки. 6.2. Бесіда - Чи сподобались вамзавдання Хмаринки? - Які із завдань, щопропонувало Сонечко, вам припали до душі? - Що нового ви дізналися про Сонце? | |
| |
Переглядів: 6575 | |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Всього коментарів: 0 | |