Урок 13 (варіант І) Тема: Птахи – наші пернаті друзі. Колективне складання тексту про жайворонкаМета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати активний словник, творчі здібності; виховувати любов до природи. Обладнання: дитячі малюнки про весну, пейзажі, репродукції, ілюстрація жайворонка, музичний твір П.І. Чайковського "Жайворонок”. Хід Уроку 1. Організація класу 2. Психологічний настрій учнів на урок 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Літературна хвилинка - Зараз я прочитаю вам вірш О.Пчілки "До діточок”, а ви спробуєте намалювати словесну картину до нього. Годі, діточки, вам спать! Час давно вже вам вставать! Гляньте: сонечко сміється, В небі жайворонок в’ється, В’ється, радісно співає, - Він весну вам сповіщає! А весна та чарівниця Щиро вам несе гостинця; Пташка, рибка, звір на волі, Божа пчілка, квітка в полі,- Всі весною оживають, Весну красну прославляють. -Яку картину ви собі уявили? - Яка пора року зараз? - Що вважається початком весни в нашій місцевості? - Які ознаки весни ви знаєте? - А чи бачили ви коли-небудь, як прилітають птахи? 3.2. Цікава інформація Дрібні птахи перелітають великими зграями, качки – шеренгою, гуси – вервечкою, журавлі – довжелезним кутом, який у народі називають ключем. - А може, ви спостерігали, які ще птахи прилітають навесні? (солов’ї, зозулі, ластівки, граки) - Який польовий птах прилітає першим? (жайворонок). 4. Повідомлення теми та завдань уроку 4.1. Розгляд ілюстрації жайворонка 4.2. Описжайворонка Робота в групах. - Я пропоную вам об’єднатися в групи за допомогою квіток, що є у кожного. Зі своєю маленькою квіточкою знайдіть стіл, де розквітла така ж велика квітка. Таким чином, у нас утворилося 6 груп. На виконання завдання ви маєте три хвилини. Але перш, ніж ми будемо працювати, давайте пригадаємо правила роботи в групах. 1. Перед початком роботи обрати лідера. 2. Говорити по черзі, не перебиваючи один одного. 3. Дотримуватися відведеного часу. 4. Працювати так, щоб не заважати іншим. 5. Дотримуватися правила піднятої руки. 6. Презентувати роботу має командир групи. 4.3. Слово беруть "Допитливі” Жайворонок – співучий птах з родини горобців, що живе переважно на полях та луках. Пісня у жайворонка дзвінка. Птах піднімається у блакить березневого неба і заливається на льоту безперервно хвилин 15 - 20. Своїм радісним передзвоном жайворонки будять землю від глибокого сну. Жайворонок поїдає багато шкідливих комах, насіння бур’янів. Їсть він і зерна пшениці, але ніколи не видзьобує їх з колоска, а підбирає ті, що впали на землю. Чим більше він з’їсть таких розсипаних зерняток, тим менше їх дістанеться мишам. 4.4. Музична хвилинка Багато композиторів намагалися музичними засобами передати небесний переливчастий дзвіночок–піснюжайворонка.ПослухайтемузичнийтвірП.І. Чайковського "Жайворонок”, пофантазуйте і скажіть, про що може співати цей птах? 5. Словникова робота 5.1. – А зараз давайте подумаємо, про щота про кого так можна сказати: (на дошці записані словосполучення) Навесні, з’явилися перші проталини, замасковане гніздечко, дивовижно гарна, весела, дзвенить за селом, над степом, пронизана радістю, нестримна, як безкінечний переливчастий дзвіночок. 5.1.1. Підбір спільнокореневих слів до слова жайворонок. (жайвір, жайворонковий) 5.1.2. Складання словосполучень: дзвінкоголосий, молодий, співучий, голосистий жайворонок; жайворонкова пісня;жайворонковий передзвін; милуватися співом жайворонка. 5.2. – Чому на полях ще сніги, тільки з’являються перші проталини, а жайворонки прилітають? (вони можуть знайти собі поживу). 5.3. Колективне складання плану 1. Коли прилітають жайворонки? 2. Яка пісня у жайворонка? 3. Яку користь приносять жайворонки? 5.4. Орфографічна підготовка Розбір слів, важких для написання: прилітають, високе небо, радість, весняний настрій... 5.5. Усний переказ за планом 5.6. Добір заголовка 5.7. Запис складеного тексту (колективна робота). 5.8. Зразок учителя Ледве дихнуло весняне тепло, з’явились перші проталини, і тут як тут прилетіли жайворонки. Життя їх пов’язане з теплою землею. В ній вони роблять свої гнізда, виводять і вигодовують птахів. Жайворонок – співак ранку, співак весни, сонця, радості. Його дивовижно гарну, веселу пісню можна почути ще задовго до сходу сонця. Хто більше жайворонка заслужив похвали і слави? Один тільки соловей. Жайворонки корисні тим, що знищують на полях комах, личинок, насіння бур’янів. 6. Підсумок - Я задоволена вашою роботою на уроці, рада, що ви спостережливі. Будьте уважні до природи, і вона відкриє вам багато таємниць. | |
| |
Переглядів: 6851 | |
Жива і нежива природа |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Всього коментарів: 0 | |