За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу

Урок 7 (варіант І)

Тема: За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу

Мета: вчити школярів зв’язно та послідовно висловлювати свої думки на основі власних спостережень, складати речення з використанням допоміжного матеріалу, збагачувати словниковий запас; розвивати образне мовлення, творчість, фантазію; виховувати спостережливість, любов до природи.

Обладнання: запис твору П.І. Чайковського "Пори року”, ілюстрації.

Хід Уроку

1. Організація класу

2. Психологічний настрій учнів на урок

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Звучить вальс.

- Сідайте зручненько, я запрошую вас у подорож. А куди ми помандруємо, вам підкаже загадка.

 Чудо-сани прилетіли, скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця – білокоса, білолиця.

Рукавом махає, сріблом все вкриває. /Зима/

 Діти разом з учителем під пісню вітру (імітують завивання вітру) рухаються по колу, а потім сідають на місця.

3.2. Бесіда.

 – Як називаються зимові місяці?

- Чому вони мають таку назву?

3.4. Підготовлені учні читають вірші про місяці.

А місяць грудень на радість людям

 сніжком присипле замерзле груддя

      (М. Підгірянка)

З нових ялинкових прикрас

 В нас січень починається.

 Січе сніжок, скрипить саньми,

 Та ми його не лаємо –

 Самі ж володаря зими

 Ми січнем називаємо.

- З чого починається січень?

- За що ви любите січень?

Хоч він "лютий” - та дарма –

 Він все одно хороший, друзі.

 І ним кінчається зима,

Іквітнуть кошики у лузі.

   (М. Познанська)

4. Послухайте уривок звірша М.Т.Рильського і спробуйте визначити тему уроку:

Білі мухи налетіли,

Все подвір’я стало біле.

Не злічити білих мух,

Що летять, неначе пух.

4.1. Повідомлення теми і мети уроку

Наш урок – це урок творчості, натхненності, добра і радості.

4.2. Знайомство із завданнями уроку

1. Загадкова стежина.

2."Дощ” компліментів сніжинкам.

3. Колективне складання речень

  Фізкультхвилинка

4. Робота в групах.

5. Презентація роботи

6. Підсумок.

4.4. Вправа "Очікування”

– Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую дзвін. Заметіль розсипала сніжинки і в нашому класі. Прислухайтесь до них і вони підкажуть вам, що ви "очікуєте” від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати треба зі слів: "я очікую”.

 - В пору снігопаду я також впіймала ось таку сніжинку, дивну і казкову. Вона не тільки доповнює ваші відповіді, але й підказує мені, що очікую я:

- ви будете правильно, точно і красиво висловлювати свої думки, фантазувати й уявляти;

- ваше мовлення збагатиться образними словами й висловами;

- будете злагоджено працювати у групах, де вам буде комфортно.

4.5. Загадкова стежина

1. Біле, як сорочка. Пухнасте, як квочка.

Крил немає, а гарно літає? /Сніг/

2. Що це за птиця,

що сонця боїться? /Сніг/

3. Зимою гріє,

Весною тліє,

Влітку помирає,

Восени оживає? /Сніг/

4.6. "Дощ” компліментів сніжинкам

- Пригадайте той день, коли ми вперше в цьому році побачили сніг.

- А тепер відправимо сніжинки "скупатися” під "дощем компліментів”, а може навіть і під "зливу”.

- Скажіть, які вони, на що схожі, як летять? (Пухнасті, великі, білі-білі, легенькі, як пушинки, білі мухи, білі пташенята, прозорі метелики, кружляють в повітрі, танцюють вальс білі королеви, діамантові пушинки, іскряться, блищать, сніжно-білі зіроньки.)

 Сніжинки вдячні вам за такі компліменти. І кожна з них з нетерпінням чекає, щоб стати головною героїнею речень, казки.

4.7. Складання речень з допоміжного матеріалу

- Що ви можете сказати про перші вісники зими – сніжинки?

- На кого чи на що вони схожі?

- З чого вони зроблені?

- Хто ж їх викував?

- Як же це відбувається?

 Хмаринка опустить на землю крапельку погуляти або землю напоїти, а мороз тут як тут. Відразу, ще в повітрі, заморозить і викує з неї чарівну зірку. Вона тає і входить в землю, напуває її.

 Фізкультхвилинка

4.8. Робота в групах

Пояснити зміст прислів’їв:

- Зима багата снігами, а осінь снопами.

- Зима без снігу -літо без хліба.

4.9. Презентація роботи груп

5. Підсумок

- Мені сподобалось, як працював увесь клас. Молодці!

- Скажіть, а чи справдились ваші очікування?

- Як вам працювалось у групі?

- Мої очікування справдились, бо ви вчились висловлювати свої думки точно й лаконічно, а ваше мовлення збагатилось образними словами і словосполученнями.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3239 | Рейтинг: 0.0/0
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]