Урок 7 (варіант І) Тема: За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалуМета: вчити школярів зв’язно та послідовно висловлювати свої думки на основі власних спостережень, складати речення з використанням допоміжного матеріалу, збагачувати словниковий запас; розвивати образне мовлення, творчість, фантазію; виховувати спостережливість, любов до природи. Обладнання: запис твору П.І. Чайковського "Пори року”, ілюстрації. Хід Уроку 1. Організація класу 2. Психологічний настрій учнів на урок 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Звучить вальс. - Сідайте зручненько, я запрошую вас у подорож. А куди ми помандруємо, вам підкаже загадка. Чудо-сани прилетіли, скакуни в тих санях білі. В санях тих сидить цариця – білокоса, білолиця. Рукавом махає, сріблом все вкриває. /Зима/ Діти разом з учителем під пісню вітру (імітують завивання вітру) рухаються по колу, а потім сідають на місця. 3.2. Бесіда. – Як називаються зимові місяці? - Чому вони мають таку назву? 3.4. Підготовлені учні читають вірші про місяці. А місяць грудень на радість людям сніжком присипле замерзле груддя (М. Підгірянка) З нових ялинкових прикрас В нас січень починається. Січе сніжок, скрипить саньми, Та ми його не лаємо – Самі ж володаря зими Ми січнем називаємо. - З чого починається січень? - За що ви любите січень? Хоч він "лютий” - та дарма – Він все одно хороший, друзі. І ним кінчається зима, Іквітнуть кошики у лузі. (М. Познанська) 4. Послухайте уривок звірша М.Т.Рильського і спробуйте визначити тему уроку: Білі мухи налетіли, Все подвір’я стало біле. Не злічити білих мух, Що летять, неначе пух. 4.1. Повідомлення теми і мети уроку Наш урок – це урок творчості, натхненності, добра і радості. 4.2. Знайомство із завданнями уроку 1. Загадкова стежина. 2."Дощ” компліментів сніжинкам. 3. Колективне складання речень Фізкультхвилинка 4. Робота в групах. 5. Презентація роботи 6. Підсумок. 4.4. Вправа "Очікування” – Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую дзвін. Заметіль розсипала сніжинки і в нашому класі. Прислухайтесь до них і вони підкажуть вам, що ви "очікуєте” від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати треба зі слів: "я очікую”. - В пору снігопаду я також впіймала ось таку сніжинку, дивну і казкову. Вона не тільки доповнює ваші відповіді, але й підказує мені, що очікую я: - ви будете правильно, точно і красиво висловлювати свої думки, фантазувати й уявляти; - ваше мовлення збагатиться образними словами й висловами; - будете злагоджено працювати у групах, де вам буде комфортно. 4.5. Загадкова стежина 1. Біле, як сорочка. Пухнасте, як квочка. Крил немає, а гарно літає? /Сніг/ 2. Що це за птиця, що сонця боїться? /Сніг/ 3. Зимою гріє, Весною тліє, Влітку помирає, Восени оживає? /Сніг/ 4.6. "Дощ” компліментів сніжинкам - Пригадайте той день, коли ми вперше в цьому році побачили сніг. - А тепер відправимо сніжинки "скупатися” під "дощем компліментів”, а може навіть і під "зливу”. - Скажіть, які вони, на що схожі, як летять? (Пухнасті, великі, білі-білі, легенькі, як пушинки, білі мухи, білі пташенята, прозорі метелики, кружляють в повітрі, танцюють вальс білі королеви, діамантові пушинки, іскряться, блищать, сніжно-білі зіроньки.) Сніжинки вдячні вам за такі компліменти. І кожна з них з нетерпінням чекає, щоб стати головною героїнею речень, казки. 4.7. Складання речень з допоміжного матеріалу - Що ви можете сказати про перші вісники зими – сніжинки? - На кого чи на що вони схожі? - З чого вони зроблені? - Хто ж їх викував? - Як же це відбувається? Хмаринка опустить на землю крапельку погуляти або землю напоїти, а мороз тут як тут. Відразу, ще в повітрі, заморозить і викує з неї чарівну зірку. Вона тає і входить в землю, напуває її. Фізкультхвилинка 4.8. Робота в групах Пояснити зміст прислів’їв: - Зима багата снігами, а осінь снопами. - Зима без снігу -літо без хліба. 4.9. Презентація роботи груп 5. Підсумок - Мені сподобалось, як працював увесь клас. Молодці! - Скажіть, а чи справдились ваші очікування? - Як вам працювалось у групі? - Мої очікування справдились, бо ви вчились висловлювати свої думки точно й лаконічно, а ваше мовлення збагатилось образними словами і словосполученнями. | |
| |
Переглядів: 3278 | |
Правила поведінки за столом |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Охорона природного довкілля |
Риби |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Всього коментарів: 0 | |