Урок 5 Тема: Встановлення межі речень у тексті, записаному без розділових знаків. Краса людських стосунківМета: вчити дітей виділяти речення із тексту, позначати його межі, збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, мовлення, вміння бачити красу в людських стосунках; виховуватичуйне ставлення один до одного, до старших. Обладнання: конверти з частинами прислів’їв, «Чарівна квітка», карта міста з назвами вулиць, музичний запис пісні «Мамина сорочка» (сл. і муз. Н. Май.) Хід Уроку 1. Організація класу до уроку 2. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку 2.1. Бесіда - Передайте один одному посмішку і скажіть приємні, люб’язні слова. - Прочитайте уривок вірша І. Я. Франка: Шукай краси, Добра шукай! Вони є все, Вони є всюди. - Де можна шукати красу? (В природі, речах, творах мистецтва…) - А чи можна шукати красу в людських стосунках? - Звичайно, можна. Адже людина – одне з найкращих Божих творінь, створена за Його подобою. Взаємовідносини між людьми відіграють у нашому житті дуже велику роль. Сьогодні на уроці ми будемо усувати недоліки в тексті: встановлювати межі речень, а також мандруватимемо незвичайним містом. Як воно називається, я не знаю. Нашимзавданням буде – дати йомуназву. Це ми зробимо після того, як пройдемося його вулицями. Почнемо з Батьківської дороги, що веде до рідної домівки, де живуть найрідніші люди: батько і мати, які засівають душу дитини зернами добра, любові. Саме з вулиці Батьківської починаються всі інші дороги, які ведуть у широкий світ. 3. Робота над новим матеріалом 3.1. Встановлення межі речень у тексті, записаному без розділових знаків - Прочитайте текст, самостійно визначте кількість речень. Покажіть відповідь сигнальною карткою. Батьки прагнуть бачити свою дитину здоровою, розумною, доброю, щасливою вони передають їйсвої знання, уміння, досвід діти, не засмучуйте своїх рідних поганими вчинками - Прочитайте перше речення. - Про кого в ньому розповідається? - Як позначається початок речення? - Який розділовий знак в кінці речення? - Прочитайте спонукальне речення. (Аналогічно учні аналізують наступні речення, текст записують, звіряють з дошкою). 3.2. Вправа «Слово заблукало» - Вставити пропущені слова, продовжити віршовані рядки. (Усно). Я люблю свою хату, І подвір’я, й(садок), Де і сонця багато, І в жару холодок, Тихо й затишно квіти Коло хати (цвітуть), І невтомно все літо Бджоли в цвіті (гудуть). Все для мене тут рідне: Стіни білі, як (сніг), І віконце привітне, І дубовий (поріг). 3.3. Аудіювання - Послухайте уважнопісню, зверніть увагу на те, які настанови мама дає своїй доні. (Звучить пісня «Мамина сорочка», слова і музика Н.Май.) - Які слова мама говорила своїй доні? (Виконуй закони Божі, не зраджуй землю, що тебе зростила, не залишай нікого у біді). 3.4. Робота в парах Вирушаємо на вулицю Мудрості. - З’єднайте частини прислів’їв. Хто людям добра бажає, так будуть і люди до тебе. Як ти будеш до людей,як би ти хотів, щоб чинили тобі. Чини іншим так, а людину по вчинках. Не хочеш почути поганих дурних слів, той і собі має. Пташку пізнають по пір’ю, не кажи їх сам. 3.5. Перевірка роботи в парах - Пояснити зміст одного з прислів’їв (за вибором) і записати прислів’я в зошит. Фізкультхвилинка Вже стомилися ми трішки, Вийдем, діти, на доріжку. Наші ручки: раз, два, три. Наші ніжки: раз, два, три. Ось голівонька втомилась, Вліво – вправо нахилилась: Раз, два, три. Будем пальчики стискати, Будем знову працювати. 3.6. Поетична хвилинка - Пройдемось вулицею Поетичною. Послухайте вірш Олександра Олеся і скажіть, про які слова в ньому йдеться. Є слова, що білі-білі, Як конвалії квітки, Лагідні, як усміх ранку Ніжносяйні, як зірки. Є слова, як жар, пекучі І отруйні, наче чад… В чарівне якесь намисто Ти нанизуєш їх в ряд. - На які дві групи умовно поділяє поет слова? (На білі, лагідні і пекучі, отруйні.) 3.7. Добір слів, протилежних за значенням - Дібрати до «білих» слів «чорні», пари слів записати. Ввічливий - Щедрий - Чуйний - Чесний - Хороший - (Слова для довідок: байдужий, грубий, підлий, поганий скупий.) 3.8. Гра «Обери пелюстку» Вчитель тлумачить значення слова, учень вибирає відповідну пелюстку: Нічого не шкодує для інших. Дотримується правил пристойності, гречний. Співчутливо, уважно ставиться до інших. Правдивий, відвертий, не схильний до обману. Має позитивні якості, добрий, заслуговує схвалення. 3.9. Завдання на вибір - Придумати з одним із слів речення. (Усно.) - Завершимо свою мандрівку вулицею, яка веде до храму. Вона є найважливішою, бо веде до Бога. А хто живе з Богом у серці, не може чинити зла, погано ставитись до інших. Пропоную вулицю назвати Головною. 3.10. Визначення меж речень в тексті Діти, вчіться бути уважними до людей засівайте життєву ниву зернами добра, любові не забувайте вживати у спілкуванні з людьми лагідні, приємні слова дотримуйтесь Божих заповідей. (Текст записаний на великому аркуші. Діти маркером виправляють помилки) 3.11. Гра « Хто більше» - Назвіть, які слова слід вживати в своєму мовленні. Змагаються хлопчики з дівчатками. (Доброго дня, будь ласка, вибач, прошу, спасибі, дозвольте, до побачення, бувайте здорові, щасливо, на все добре…) 4. Підсумок уроку - Якими вулицями ми мандрували? - Які завдання виконували? - Давайте дамо назву нашому місту. (Місто Добра і Краси). | |
| |
Переглядів: 8273 | |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Екскурсія в природу |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Всього коментарів: 0 | |