Урок 27 Тема: Комп’ютерна підтримка української мови. Звуки голосні й приголосні. Програма "Незвичайний поїзд”Мета: 1. Повторення і закріплення матеріалу з української мови про звуки. 2. Формування вміння працювати з теоретичним матеріалом підручника, знаходити в ньому потрібну інформацію. 3. Розвиток мовленнєвих та творчих здібностей, логічногомислення, уваги, пам’яті. 4. Виховання культури мовлення. Обладнання: ПК із завантаженою програмою «Сходинки до інформатики» , предметні малюнки, мовні ігри «Віднови слово», «Вередливий звук», дорожні знаки. Хід уроку І. Організаційний момент. 1. Перевірка відсутніх учнів, перевірка обладнання. 2. Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі. Ситуаційне завдання. Мальвіна вирішила прикрасити свою кімнату. На монітор вона поставила красивий вазон, біля клавіатури – вазу з квітами, а на мишку - серветку. На екрані з’явивсяяскравий метелик. - Які правила безпеки порушила Мальвіна? ІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Гра "Чи знайомі тобі ці знаки?” Учитель показує знаки: "Пішохідний перехід”, "Увага діти”, "Рух заборонено”. 2. Подумай і дай відповідь. - Де повинні ходити пішоходи? - Чи можна гратися на проїжджій частині вулиці? - ЗАГАДКА.Три кольорові ока маю По черзі ними я моргаю Усім людям помагаю. - Для чого потрібний світлофор? ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 1. Підготовча вправа У слові записаного на дошці С В І Т Л О Ф О Рпорахуйтекількість букв і звуків. Визначте скільки в цьому слові голосних і скільки приголосних звуків. 2. Повідомлення теми уроку. - Ми виконали завдання, яке вам відоме з уроків мови. Саме на уроках з мовиви вивчили букви й звуки. Отже, і тема сьогоднішнього уроку пов’язана з буквами і звуками. А назва її "У царстві букв і звуків”. ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу. 1. Вступне слово вчителя. - З чого складається мова? - За допомогою чого утворюються слова? - Чим відрізняються звуки і букви? (Звуки ми чуємо йвимовляємо. А буквами позначаємо звуки на письмі. Букви ми пишемо та читаємо.) 2. Робота за підручником. - Читання учнями 1, 2, 3 абзаців на ст.. 54 - Виконання вправ разом із гномиком і Ганнусею. 3. Тренувальні вправи. А)Гра "Вередливий звук”. Ігрова ситуація: "Жив собі, був собі звук К у словах завередував і втік. Потрібно звук піймати і поставити на місце.” *ІТ,*АШТАН,*ВІТИ,БУ*ВАР. Б)Робота в групах. Гра "Віднови слово”. Склади із двох чи трьох приголосних якомога більшеслів, доповнюючи тільки голосними. І група:КТ( кіт, кит, тік…) ІІгрупа: БК( бік, бак…) ІІІ група: СМ( сім, сом…) 4. Хвилинкавідпочинку. V. Практична роботаза комп’ютером. 1.Пояснення вчителя з елементами бесіди і демонстрація роботи програми "Незвичайний потяг”. Інструкція для вчителя. Учень збирає речення-поїзд з окремих слів-вагонів. Щоб приєднати вагон до поїзда, він має визначити та вказати кількість голосних та приголосних звуків у слові. Поясніть учням принцип роботи елементів керування "трекбар” (бігунок-регулятор). Необхідно схопитись мишею за бігунок та пересунути його у потрібну позицію. Коли учень виставить кількість голосних та приголосних звуків у слові, що на вагоні, він має натиснути кнопку, що посередині (або клавішу "пропуск" чи "Enter”). Якщо він правильно порахував звуки у слові, на семафорі загориться зелене світло, і паровоз поїде далі. Якщо ж учень помилився, світло семафора лишиться червоним, і паровоз не поїде. Таким чином, не давши правильної відповіді, учень не зможе продовжити гру. За один сеанс гри учню пропонується 5 речень. Додаткові функції прихованого меню. "Режим”. Програма має два режими роботи: "Голосні / приголосні” та "Тверді / м’які”. У другому режимі необхідно полічити кількість твердих та м’яких приголосних у слові. "Порядок речень”. Програма зчитує речення з файлу "Паровоз. Ini”, який знаходиться в тій самій папці, що й сама програма. Вчитель може визначити, в якому порядку пропонувати учню завдання — всі речення послідовно чи у випадковому порядку. "Редагувати файл речень”. База речень цієї програми також відкрита для змін. Відкривши файл речень для редагування, ви побачите, що після кожного слова у квадратних дужках зазначено його звукову модель. Але, друкуючи речення у файлі, ви можете про це не турбуватись. Програма обладнана фонетичним аналізатором. Вона автоматично побудує відсутні у файлі звукові моделі й надасть вам можливість перевірити їх та в разі необхідності виправити. Друкуйте кожне речення у файлі в окремому рядку й не переносьте слова речення в інший рядок. Уникайте надто довгих речень. Кількість літер у реченні має бути не більшою за 35. Цей пункт меню не доступний під час сеансу гри. Кнопка "Розпочати” розпочинає сеанс гри, а "Припинити” — перериває гру. 2. Практичнароботаучнівзакомп’ютером. Учніпідкерівництвомвчителя працюютьзакомп’ютером10-15 хв. 3. Фізкультхвилинкадляочей. VІ.Творчаробота. 1. Роботавпарах. - Роботазапідручникомст.55 Прочитай речення, в якому пропущенні букви, що позначають голосні звуки. - Допоможітьклоунускластиякомогабільшеслів. - Логічнавправа"Хтозайвий”. VІІ. Підсумок уроку - - Чимцікавийбувурок? - Що найбільше сподобалося? - Коли відчували труднощі? - Де будемо застосовувати отримані знання і вміння? | |
| |
Переглядів: 2627 | |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |