Урок 10 Тема: Українські ЕОМ. Розвиток логічного мислення. Комп’ютерна підтримка уроків читанняМета: Ознайомити учнів з українськими ЕОМ та їх створювачем С. О. Лебєдєвим. Поглиблювати знання про усну народну творчість. Розвивати логічне мислення, кмітливість, просторову уяву.Виховувати самостійність, доброзичливе ставлення один до одного; інтерес до усної народної творчості; почуття відповідальності під час роботи з комп'ютером. Обладнання: Чарівна скринька; завдання на картках дляРозумників і Розумниць. Хід уроку I. Організація класу Роботу на уроці починаєм: Рідну мову ми вивчаєм. Отож наполегливість у роботі Ви, учні дорогі,проявіть І гарних успіхів досягніть. II. Мотивація навчальної діяльності Діти, сьогодні ми з вами продовжимо знайомитись зі скарбами, які знаходяться у чарівній скриньці усної народної творчості. Вас очікують цікаві завдання. III. Знайомство зі скарбами чарівної скриньки Перший скарб – слово. Гра «Хто більше». Утворіть якомога більше слів з поданих складів. Другий скарб - прислів’я. Знайди кінцівку прислів’я. Як хочеш шить, то той, що закінчує Робочі рукина завтра не відкладай Не той молодець, що починаєгори вернуть Без сокири – не тесляр, перш вузлика зав’яжи Сьогоднішньої роботи руки зроблять Очам страшно, абез голки – не кравець Третій скарб – скоромовки. Промовляння скоромовки: На печі, на печі смачні та гарячі пшеничні калачі. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі. Четвертий скарб – оповідання. Сприймання інформації про українські ЕОМ. Робота з підручником. Читання оповідання «Цікаво знати». Робота над текстом. Де була створена одна з перших в Європі ЕОМКоли відбулася ця подіяЯку площу займала МЕОМЯкі задачі вона допомагала розв’язуватиХто створив першу ЕОМ у Європі? П’ятий скарб – загадки. Ознайомлення зі змістом комп’ютерної частини уроку. Бесіда про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером. Демонстрація вчителем роботи програми «Кубики зі складами». Робота з комп’ютером. Комп’ютерна програма «Кубики зі складами». Шостий скарб – лічилки. Фізкультхвилинка. А зайчата вийшли з дому, Спершу стали по одному, Далі в парі топчуть сніг… Хто без пари – геть побіг. Сьомий скарб - казки. Розв’язування завдань для Розумників і Розумниць В гостях у Розмалюйка. У Мальвіни є синя спідничка і дві блузки (блакитна і жовта). Намалюйте, скількома способами може одягнутися Мальвіна. Задачі для допитливих. 1. Зібрався Іван-Царевич на бій зі Змієм Гориничем, триголовим і трихвос¬тим. — Ось тобі меч, — говорить йому Баба Яга. — Одним ударом ти можеш зрубати Змію або голову, або дві голови, або один хвіст, або два хвости. За-пам'ятай: зрубаєш голову — нова виросте, зрубаєш хвіст — два нові вирос¬туть. Зрубаєш 2 хвости — голова виросте, зрубаєш дві голови — нічого не виросте. За скільки ударів Іван-Царевич може зрубати Змію всі голови і хвости(За 9 ударів) 2. Летіла зграя гусей. Одна гуска попереду і дві позаду, одна позаду і дві попереду. Одна між двома і три в ряд. Скільки їх було(Три. Летіли одна за одною) 3. У селі Простоквашино на Лавці перед будинком сидять дядя Федір, кіт Матроскін, пес Шарик та листоноша Пєчкін. Якщо Шарик, який сидить крайнім ліворуч, сяде між Матроскіним і дядею Федором, то дядя Федір бу-де крайнім ліворуч. Хто де сидить(Зліва направо сидять Шарик, Федір, Мат¬роскін, Пєчкін) IV. Підсумок уроку Діти, які види української усної народної творчості ми сьогодні згадали на уроці? Але на цьому український фольклор не вичерпується, на цю тему можна говорити дуже багато. Наші скарби – це і легенди, і пісні, і веснянки, і заклички, і мирилкитощо. Ось бачите, діти, яка багата і чудова українська мова! Вона, мов кринична вода, яку черпаєш, а їй нема ні кінця, ані краю. Глибше пізнавайте її скарби! Учи, дитино, рідну мову, Гордися нею і лелій. А зрадити голубоньку чудову Ти навіть в думці не посмій. Молися нею юними вустами – Вона твоя, як серце і душа. Вона від прадіда, від тата і від мами, Врна – Шевченкова, Франкова, Куліша. Люби її, як матінку й природу, Горнись до неї – ти ж бо її син! Вона – безсмертя рідного народу, Могутній, вічний України дзвін! | |
| |
Переглядів: 1054 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Всього коментарів: 0 | |