Тема: З чого все починалосяЦілі: навчальна: ознайомити учнів з історією лічби, першими обчислювальними пристроями; розвивальна: розвивати пам'ять, пізнавальні здібності, логічне мислення учнів; виховна: виховувати зацікавленість до історії виникнення обчислювальної техніки. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь. Програмне забезпечення: комп'ютерна програма ССотргіз; презентація «Перші обчислювальні машини». Вимоги до учнів: знати назву перших обчислювальних машин та їх можливості. Хід Уроку I. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності — Знайдіть суму чисел, що повторюються, і чисел, що не повторюються, а потім різницю здобутих сум. — Ви добре рахуєте, діти. Молодці! — Адже без лічби неможливо було б створити такі складні машини, як наші комп’ютери. Ці обчислювальні машини мають свою цікаву історію. — Сьогодні ми ознайомимося з історією створення перших обчислювальних машин. Це і є Тема сьогоднішнього уроку — «З чого все починалось». III. Вивчення нового матеріалу Учитель. Дуже, дуже давно, коли люди жили в печерах, а одежу їм замінювали шкіри тварин, люди рахували за допомогою пальців на руках та ногах. Якщо своїх рук та ніг для рахування не вистачало, вони «позичали» пальці рук і ніг у когось іншого. Про це дуже цікаво написав відомий мандрівник Міклухо-Маклай. Потім почали рахувати за допомогою камінців та паличок. Для того щоб вести відлік часу, люди робили зарубки на деревах та палицях: одна коротка зарубка — один день, довша зарубка — неділя (кінець тижня), початок місяця — ще довша (так само робив і Ро-бінзон Крузо). Квіпу — це перуанські рахункові мотузки з листя агави або з вовни. Рахували на них за допомогою вузлів. Маленькі вузлики позначали одиниці, а великі — п’ятірки. А щоб не забути, що саме рахували на квіпу, її фарбували у певний колір. Наприклад, на червоних мотузках рахували кількість мішків із зерном, на синіх — кількість овець. Саме з того часу і походить вислів «вузлик на пам’ять». Ще робили зарубки для пам’яті на дерев’яних дощечках, що використовувались як рахункові бирки. Фінікійці для розрахунків застосовували звичайні камінці. Пристрій для лічби камінцями називався абак. Потім цей спосіб запозичили інші народи і виготовляли абаки з каменя, слонової кістки, бронзи. У Стародавньому Римі абак називали калькулі. Слово «калькулює» означає «галька», «голий», «камінчик». БОРЖНИКУ Калькулі Від цього слова пішло латинське слово «калькулятор», що означає «обчислювач». Китайці назвали свій абак суан-пан, японці — со-робан, а росіяни — щоти. <2&ї ба/ Словничок Агава — рослина, яка росте в тропічному і субтропічному кліматі. Коли люди навчилися рахувати усно, а потім записувати і користуватися римськими та арабськими цифрами, вони почали створювати різні пристрої для прискорення обчислень. Близько 400 років тому у Франції жив хлопчик. Його звали Блез Паскаль. Він був дуже непосидючим і допитливим. Ще він любив маТематику. Йому доводилося робити татові розрахунки. Але це було малоцікавим, і хлопчик почав мріяти про машину, яка могла б рахувати. Цей хлопчик здійснив свою мрію — створив першу обчислювальну машину «Паскаліну». Але «Паскаліна» могла тільки додавати числа. У наступні роки було створено обчислювальні машини, які вже могли не тільки додавати, а й віднімати, множити, ділити, їх створювали різні вчені. У XIX ст. англійський учений Чарльз Беббідж розробив проект машини, яка стала прототипом перших електронно-обчислювальних машин. Це цікаво знати Продовжимо розповідь про обчислювальні машини. Саме в Україні, у Києві, було створено одну з перших у Європі електронно-обчислювальних машин. Ця подія відбулася 1951 року. Машина займала площу, що дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та правильно рахувати. За своїми можливостями ця ЕОМ не поступалася існуючим американським. Цю машину створив С. О. Лебедєв. IV. Застосування набутих знань Робота за підручником § 17, запитання і завдання: № 1, 2. Додаткові завдання 1. Заповніть таблицю. Адреса Число вікон Число дверей Число труб вул. Лісна, б. 2 вул. Дальня, б. 7 вул. Біла, б. 26 вул. Озерна, б. 6 вул. Ближня, б. 4 вул. Лісна, б. 2вул. Дальня,б. 7вул. Біла, б. 26 Шшшг 1ШГ ш вул. Озерна, б. бвул.Ближня, б. 4 2. Запишіть перші десять чисел послідовності. Перше число: 7. Правило Відняти від попереднього числа 3 і помножити результат на 2. 3. Завдання на повторення Впишіть пропущені слова. Обмежена рамкою область екрана — це_____________. Елемент вікна, на якому розташовані кнопки Згорнути, Розгорнути, Закрити — це______________________. Область комп’ютерного вікна, де розташовані об’єкти і виконуються дії над ними — це___________________. V. Фізкультхвилинка Діти, станьте біля парти, Будемо відпочивати. Сірі зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. У лісі грались, веселились. Працювати вже втомились. А щоб добре працювати. Треба трішки пострибати. Відпочили, розім’ялись — Й до роботи знову взялись. VI. Формування вмінь та навичок Повторення правил роботи за комп'ютером 1. Віршик та правила поведінки за комп’ютером. 2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти? Робота за комп'ютером § 17, працюємо за комп’ютером. Релаксація — Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей. 1. Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по 3 рази. 2. Повільно переведіть погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази. 3. Уявіть перед собою велосипедне колесо, позначте на ньому певну точку і стежте за обертанням цієї уявної точки. VII. Підбиття підсумківуроку Урок добігає кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку. Фронтальне опитування 1. Як раніше рахували люди? 2. Як називають пристрій для лічби камінцями? 3. Що означає слово «калькулятор»? 4. Хто створив першу обчислювальну машину? 5. Які були її можливості? 6. Хто створив ЕОМ? 7. Де саме її було створено? VIII. Домашнє завдання 1. Завдання за підручником: § 17, для кмітливих: № 1, 6. 2. Додаткове завдання Розгадайте японський кросворд. | |
| |
Переглядів: 2142 | |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з коле... |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Всього коментарів: 0 | |