💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Як людина сприймає повідомлення

Тема: Як людина сприймає повідомлення

Цілі: навчальна: ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію; розвивальна: розвивати спостережливість, пам'ять, мовлення; виховна: виховувати старанність, наполегливість, любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Програмне забезпечення: комп'ютерна програма ССотргіз; презентація «Як людина сприймає інформацію».

Вимоги до учнів: знати, за допомогою чого людина сприймає інформацію, вміти наводити приклади різних видів інформації.

Хід Уроку

I. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань

Серед рисунків знайдіть сірий, круглий, великий предмет. Назвіть його.

Фронтальне опитування

 1. Наведіть приклади корисної інформації.

 2. Наведіть приклади некорисної інформації.

 3. Яку інформацію називають доступною і недоступною? Наведіть приклади.

 4. Які бувають повідомлення?

III. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Угадай предмет»

Учню зав’язують очі й пропонують три шматочки овочів чи фруктів: наприклад, яблуко, лимон, морква. Потрібно будь-яким способом визначити, що це за продукти. Описати їх, заповнивши таблицю.

Властивість Описання Орган чуття

Форма

Колір

Смак

Запах

По закінченні гри вчитель запитує в учнів, за допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію. (Органів смаку, дотику, слуху, зору, нюху.)

Учитель. Якими органами ми чуємо голос пташок, вдихаємо запах їжі, відчуваємо її смак, відрізняємо холодне від гарячого, тверде від рідкого, слизьке від шорсткого? Поміркуйте, які органи чуття допомогли нам прочитати задачі? (Учні відповідають.)

— Отже, за допомогою цих органів людина сприймає інформацію.

Тема сьогоднішнього уроку — «Як людина сприймає інформацію». Ви дізнаєтесь про те, яке значення в житті людини мають органи чуття, виконаєте багато цікавих завдань.

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

— Інформація відіграє велику і важливу роль у нашому житті. Людина сприймає інформацію за допомогою п’яти органів чуття. Як людина розрізняє кольори, бачить предмети, світ навколо себе? Звичайно, очима. Очима людина сприймає зорову інформацію (і текстову, і числову, і графічну). Отже, очі — орган зору, яким людина сприймає зорову інформацію.

За допомогою якого органа можна відрізнити спів солов’я від крику ворони, впізнати голос матусі, почути гомін лісу, шум вулиці, мовлення, музику, різні звукові сигнали? Ви, напевне, здогадались, що це вуха. Доведено, що людське вухо може сприймати 6000 відтінків звуку. Вуха — це орган слуху, яким людина сприймає звукову інформацію.

Який орган чуття дає нам можливість відрізнити запах черемхи від запаху бузку, запах свіжоскошеної трави від запаху сосни, запах очищеного апельсина від запаху очищеного банана? Це ніс. Саме ніс є органом нюху, яким людина сприймає інформацію про запахи навколишнього світу.

Орган чуття, за допомогою якого ми отримуємо інформацію про смак їжі, звичайно, язик. Язик — це орган смаку, яким людина сприймає інформацію про смак предмета — солодкий, кислий, солоний, гіркий.

На дотик можна отримати інформацію про температуру предметів — гарячі вони чи холодні; про поверхню предметів — гладкі чи шершаві; про якість предметів — тверді чи м’які; про форму предметів — кругла чи прямокутна тощо. На дотик людина отримує інформацію про живі й неживі предмети навколишнього світу.

Робота за підручником

Учитель. Ми багато говорили про те, як людина сприймає інформацію, а зараз відкрийте підручники § 14 і самостійно знайдіть відповідь на запитання «Які органи чуття допомагають людині сприймати інформацію?».

V. Засвоєння набутих знань

Робота з підручником

§ 14, запитання і завдання: № 3, для кмітливих: № 2.

Додаткові завдання

 1. Установіть відповідність.

§Зір

ш Слух

Запах

8 Смак

В Дотик

2. Які органи чуття сприймають ці предмети?

3.Які органи чуття сприймають інформацію, коли ви...

■ дивитеся телевізор;

■ слухаєте музику;

■ їсте цукерку;

■ читаєте книгу;

■ тримаєте квітку?

VI. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати.

VII. Формування вмінь та навичок

Повторення правил роботи за комп'ютером

1. Віршик та правила поведінки за комп’ютером.

2. На якій відстані від екрана монітора треба сидіти?

Робота за комп'ютером

§ 14, працюємо за комп’ютером.

Релаксація

VIII. Підбиття підсумківуроку

Фронтальне опитування

1. Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?

2. За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?

3. Що вам сподобалось на цьому уроці?

IX. Домашнє завдання

1. Завдання за підручником: § 14, запитання і завдання: № 4.

2. Додаткове завдання

Знайдіть у словнику слово «Сонце». Заповніть текст.

Мій словник називається_________

У моєму словнику слово «Сонце» знаходиться на сторінці.

У моєму словнику наступне слово після слова «Сонце» —___________

У моєму словнику попереднє слово перед словом «Сонце» —

У моєму словнику сторінок.

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 2416 | Рейтинг: 0.0/0
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
Збирання квітів різних видів місцевих рослин. Виготовлення квіткової абетки
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8
Після уроків. Висловлення істинні і хибні
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]