УРОК 98 Тема: Таблиця віднімання числа 9. Розв'язування задач на додавання і відніманняМета: ознайомити учнів із прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 9 з переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Усі поспішаєм скоріше до школи, У наш улюблений клас. Багато справ цікавих і нових Очікує на нас. Буде день, швидший від світла, Полетимо і ми До таємниць, казкових планет, У далекі світи. II. Повторення вивченого матеріалу — У вас на партах лежать геометричні фігури. Ми складемо з них ракети і полетимо на них у космос. — З яких геометричних фігур складається наша ракета? 2 Усна лічба — Підніміться на ракету по драбинці по черзі. 1 Робота з геометричним матеріалом О о о о 9 + 9 8 + 9 7+ 9 6 + 9 5 + 9 3 + 9 0 + 9 3 Гра «Встав пропущене число». Завдання для капітанів корабля 1 команда 2команда □ + 3 = 11□+ □= 14 □ - 4 = 13 15- □= 7 8 + □ = 146+ □ = 12 5 + □ = 13□+ □ = 18 □ - 2 = 11 12- □= 4 □ - 6 = 1213 - □ = 7 Пі. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу — А сьогодні ми навчимося віднімати число 9. Для цього повторимо склад числа 9. 9 99 9 — Використовуючи склад числа 9, поясніть, як виконано віднімання? — Усе це відбувається на планеті Віднімання. Записи на дошці: 11 - 9 = □ 11 - 1 - 8 = 2 2 Робота за таблицею 10 -=1 11 -= 12 -= 13 -= 14 -9 = 15 -= 16 -= 17 -= 18 -= 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 9. — Прочитайте таблицю віднімання числа 9, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка У далекий шлях ми з вами, діти, Летимо на ракеті. Ви навшпиньки підніміться, Руки — вгору, руки — вниз! Раз, два, три, чотири, п’ять, Шість, сім, вісім, дев’ять, десять — Космонавт готовий літати, А ми з вами — рахувати! 12 - 9 = □ 17- 9 =□ 12 - 2 - 7 = 3 17-7 -2 = 8 На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 9. Зменшуване — це числа від 10 до 18. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 9. — Прочитайте приклад, до якого записана відповідь. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. М. розвиток математичних знань 1 Планета Задач Летіла комета. В її хвості було 17 білих зірочок, а блакитних на 9 менше. Скільки блакитних зірочок було у хвості комети? Білих — 17 ---------1 Блакитних — ?, на 9 менше — Про що йдеться в задачі? — Що означає число 17? — Скільки було блакитних зірочок? — Про що запитується в задачі? — Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? Яку дію використаємо? чому? — Отже, ідея розв’язання знайдена! Запишіть його в зошиті. 2 Планета Прикладів ● Самостійна робота 15 - 9 - 6 =13 - 9 - 1 = 14 - 9 + 6 = 12 - 9 + 7 =16 - 9 + 3 = 17 - 9 + 2 = 8 + 3 - 9 = 10 + 8 - 9 = 8 + 4 - 9 = ● Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти,(Встати і вийти з-за парти.) Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз,(Потягування.) На сусіда подивись. (Ходьба на місці.) Руки вгору, руки в боки (Підняти руки, І зроби чотири кроки. прогнути спину назад.) Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. (Поплескати у долоні.) За роботу — все гаразд! 3 Гра «Місяцеходи». Письмове порівняння виразів 18 - 10 □ 9 5 + 4 □ 6 - 310 - 1 □ 7 + 2 3 + 9 □ 8 + 4 6 + 6 □ 8 + 520 - 1 □ 18 - 1 — Із завданням успішно впоралися, летимо на іншу планету! 4 Гра «Мовчанка» V. Підсумок уроку. Рефлексія — На початку УРОКу ми піднялися по драбинці в ракету, а зараз спустимося по ній. 11 - 9 16 - 9 15 - 9 17 - 9 14 - 9 13 - 9 12 - 9 — Від яких чисел можна відняти 9? — Що викликало у вас труднощі на уроці? — Чого навчилися на уроці? — Чи сподобалася вам подорож? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2201 | |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Ще про клавіатуру |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Твої руки. Чутливість шкіри |
З чого складається комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |