Тема: Музична мозаїка Мета: ♦ навчальна: узагальнити вивчений учнями упродовж чверті матеріал; з'ясувати ступінь засвоєння та розуміння учнями музики як мистецтва, що розповідає про життя людей і навколишній світ; з'ясувати ступінь усвідомлення учнями особливостей емоційного змісту музики; ♦ розвивальна: розвивати здатність учнів виконувати основні тематичні завдання чверті, уміння орієнтуватися в засобах музичної виразності; ♦ виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою; стимулювати прагнення до перемоги у командній грі; виховувати дружні взаємини в учнівському колективі, здорову конкуренцію. Музичний матеріал: пісні та музичні твори, прослухані та вивчені протягом І чверті. Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів, твори яких вивчали впродовж І чверті; паперові «веселі нотки» для заохочення учнів. Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: урок узагальнення знань. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід («Футбольний марш» М. Блантера). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Минуло небагато часу відтоді, як ви прийшли навчатися у другий клас, але вже дізналися багато нового. Під час наших зустрічей музика нас хвилювала, відкривала свої таємниці. Вона розповідала нам багато цікавого про життя лісу та його мешканців, про чудові картини природи, знайомила нас із різними музичними інструментами, танцями, піснями... Пропоную перевірити свої знання, узявши участь у командній грі. 3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Коментар. Учні об’єднуються у дві команди, які виконують різноманітні ігрові завдання та відповідають на запитання. За кожну правильну відповідь учень отримує «веселу нотку». Команда, яка отримає найбільше ноток, стає переможницею. Гро «Хто швидше?» ♦ Що таке мелодія? ♦ Як можна виконувати пісню? ♦ Що таке вальс? ♦ Які три «кити» вам відомі? ♦ Хто створює музику? ♦ Хто виконує музику? Гра «Музична естафета» Команди шикуються у дві ісолони. Останній учень у кожній колоні тихенько простукує нескладний ритмічний рисунок по плечу товариша, який стоїть перед ним. Той «передає естафету» далі. Учень, який «приймає естафету» останнім, має записати ритмічний рисунок на дошці. Перемагає команда, яка першою завершить гру та правильно передасть ритм. Гра «Упізнай мелодію» Учитель пропонує учням прослухати фрагменти музичних творів та пригадати їх назви. Пропонуються фрагменти таких музичних творів: • П. Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків»; • Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота»; • Д. Шостакович «Вальс-жарт»; • Л. ван Бетховен «Бабак»; • Б. Фільц «Коломийка»; • Є. Адамцевич «Запорізький марш». Гра «Упізнай композитора» Учні мають з’єднати назви творів з їх авторами. П. Чайковський Л «Вальс-жарт» Д. Кабалевський «Коломийка» Д. Шостакович «Бабак» Л. ван Бетховен «Марш дерев’яних солдатиків» Б. Фільц «Запорізький марш» Є. Адамцевич «Танець молодого бегемота» Конкурс виконавців Представники від кожної команди мають проспівати куплет вивченої пісні. Команда суперників має визначити назву пісні. Конкурс «Культурні знавці» Учні мають назвати музичні твори за ілюстраціями, що розміщені на дошці. На дошці — ілюстрації до таких творів: • «Лугом іду» Я. Степового; • «Вальс» з балету «Спляча красуня» П. Чайковського; •«Футбольний марш» М. Блантера. 4, ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учитель оцінює активність учнів і відзначає найкращі відповіді. Учні виходять із класу під музичний супровід («Футбольний марш» М. Блантера). | |
| |
Переглядів: 1079 | |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Знайомтесь — клавіатура |
Що можна навчитись самому |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Всього коментарів: 0 | |