Тема: Танці жартують Мета: ♦ навчальна: навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності; ♦ розвивальна: продовжити формувати зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності, емоційну сферу учнів; ♦ виховна: виховувати любов до музики, народної творчості; прищеплювати бажання навчатися. Музичний матеріал: Д. Шостакович «Вальс-жарт», Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота», поспівка «Ой, ру-ду-ду», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики». Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Д. Кабалевського, Д. Шостаковича, А. Філіпенка; намальована дудочка. Обладнання: ТЗІН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід («Валъс-жарт» Д. Шостаковича). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. У житті кожній людині час від часу доводиться вирішувати складні питання, що потребують зосередженості та відповідальності. Але наше життя не було б таким цікавим, яскравим, якби було позбавлено доброго гумору, жарту, адже саме вони інколи допомагають розв’язувати найскладніші проблеми. Як ви гадаєте, чи є жарт у музиці? Отже, саме музика відповість нам на це запитання. 3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Учитель. Сьогодні на урок до нас завітала музика геніального російського композитора. Він створив багато серйозної глибокої музики, з якою ми зустрінемось у старших класах. Як і кожна людина, цей композитор любив жартувати. Але його жарти не звичайні, а музичні. Послухайте його п’єсу та дайте відповідь на запитання. ♦ Якого музичного «кита» ми зустрічаємо у цій музиці? Слухання твору «Вальс-жарт»Д. Шостаковича ♦ Який настрій викликав цей танець? ♦ Як можна було б назвати цей танець? Композитор Дмитро Шостакович назвав цей твір «Вальс-жарт». Мелодія твору лунає високо, прозоро, легко, вишукано, чарівно. Він дуже гарний. Дзвінкі та ніжні звуки створюють враження ляльки, що танцює. Перша частина була легкою, м’якою, тихою. Друга — гучнішою та ритмічнішою. Цей вальс неможливо слухати без усмішки! Послухайте ще раз цей твір та рухом руки передайте жартівливість його звучання. Повторне слухання з пластичним інтонуванням. Із творами Д. Кабалевського ми вже неодноразово мали справу на уроках музичного мистецтва. ♦ Пригадайте відому вам пісню цього композитора. ♦ Які інструментальні твори цього композитора ми слухали на уроках? У музичній творчості Д. Кабалевського ми також можемо зустрітися з жартом. Послухайте його п’єсу та дайте відповідь на запитання. ♦ Хто, на вашу думку, може виконувати цей танок? Слухання твору «Танець молодого бегемота» Д. Кабалевського ♦ Яким є характер прослуханої музики? ♦ Чим відрізняється музика цього твору від попереднього? Цю п’єсу Д. Кабаленський назвав «Танець молодого бегемота». І справді низькі важкі звуки змальовують неповороткого молодого бегемота, який намагається бути гарним танцюристом, адже він дуже хоче танцювати. Тож паслухайте ще раз цю музику та спробуйте рухами передати танець молодого бегемота. Повторне слухання твору «Танець молодого бегемота» Д. Кабалевського з танцювальною імпровізацією Вокально-хорова робота Учитель. Чи існують пісні, що також запрошують до танцю? Так, звісно.Сьогодні ми познайомимося з такою піснею. ♦ На якому інструменті грають ці веселі хлопчики? (Розглядання малюнка).. Так, це дудочки. Про цей музичний інструмент наша поспівка «Ой, ру-ду-г Ой, ру-ду-ду, ру-ду-ду, ру-ду-ду, Танцювати я піду! Спів із показом напряму руху мелодіїта плескання ритму Гра «Композитор» Учитель. Складіть закінчення поспівки своєю мелодією зі словами: Веселіше, дудочко моя, грай, Танцювати діточкам помагай! Відстукування ритму ребром долоні по партах, спів поспівки повністю Весела дудочка творить дива! Узяли хлопчики дудочки, заграли на них так і захотілося танцювати. Композитор Аркадій Філіпенко написав про хлопчиків-дудариків пісеньку, яку так і назвав — «Ой, заграйте, дударики» Послухайте її та дайте відповідь на запитання. ♦ Про що йдеться в цій пісні? Слухання та розучування пісні «Ой, заграйте, дударики» А. Філіпенка Коментар. Звернути увагу на особливість ритмічного рисунка, ПОЯСННЇ значення слів кептарик, гуцули, полонина, увиванець. 4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Бесіда ♦ Назвіть танці, мелодії яких пролунали на уроці. ♦ Чим вони різняться між собою? ♦ Які танці вам ще відомі? Учитель. Отже, танцювальна музика може дарувати радість не тількивід самого танцювання, вона примушує нас посміхатися. А добрий жарт здаатний підвищити настрій будь-якої людини і допомогти у будь-якій справі. Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс-жарт» Д. Шо- стаковича). | |
| |
Переглядів: 2385 | |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
З чого складається комп’ютер |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Тварини |
Всього коментарів: 0 | |