Урок № 35. Де бували, що вивчали — знання свої перевірялиМета: узагальнити матеріал II семестру «Мова та розвиток музики»; перевірити, як учні навчилися слухати і виконувати музику, як розуміють її мову, наскільки засвоїли основні музичні поняття та терміни; продовжувати виховувати любов до музичного мистецтва. Музичний матеріал: Р. Шуман «Сміливий вершник»; М. Глінка «Попутна пісня»; П. Чайковський «Пісня жайворонка»; пісні за вибором учителя та учнів. Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; два кошики; картки із завданнями; паперові жовті долоньки; зображення сонця без промінців. Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: урок узагальнення знань. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (І. Тучак «Рідний край»). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Незабаром розпочнуться літні канікули, і ви насолоджуватиметеся відпочинком, прогулянками й подорожами. Тож сьогодні наша остання зустріч, що буде незвичною та цікавою. Погляньте: я прийшла з чарівними кошиками: один кошик — із завданнями, а до другого ми складатимемо правильні відповіді у вигляді «долоньок». Отже, спробуймо зібрати повний кошик «долоньок»! 3. Основна частина Виконання завдань Завдання № 7. Розкажіть, що таке музика. Коли і де вона народилася? Завдання №2. Назвіть музичні твори за ілюстраціями (на дошці — ілюстрації до творів: М. Глінка «Попутна пісня», Р. Шуман «Сміливий вершник», Е. Ґріґ «У печері гірського короля»). Які інтонації в них звучать: зображальні чи виражальні? Завдання № 3. Назвіть основні елементи музичної мови. Завдання № 4. Гра «Хто на чому грає?» (розважальне) На баяні — баяніст. На гітарі — ... На гармошці — ... А на бубні?.. На кобзі — кобзар. На дудці — ... На ложках — ... А на литаврах?.. На флейті — флейтист. На тубі — ... На кларнеті — ... А на балалайці?.. На органі — органіст. На піаніно — ... А на роялі?.. Завдання №5. Що таке тембр? Знайдіть правильне визначення. Сила звучання музики Швидкість руху музики Забарвлення звучання голосів і музичних інструментів Завдання № 6. Розгляньте малюнки {дятел; струмочок; пташка, яка співає; хмари з блискавками) і визначте: голоси яких музичних інструментів подібні до цих звуків. Завдання № 7. Проспівайте гаму від ноти «до» вгору та вниз із назвою звуків. Завдання № 8. Пригадайте, що таке мінор і мажор. Як їх назвати разом? Оберіть правильну відповідь. ДИНАМІКА ЛАД ТЕМП Завдання № 9. Як розвивається музика? Які елементи музичної мови можуть змінюватися? Завдання №10. Розрізне доміно Кришталева зимонька......в срібнім кожушку Ой минула вже зима... ...снігу, льоду вже нема Ми своїми вправними руками... ...вишиваєм рушничок для мами Щоб співу научитися... ...потрібно не лінитися Зацвіла в долині......червона калина Коли захочемо намалювати......картину незвичайної краси Народилась я у краї... ...де сопілка гарно грає 4. Підбиття підсумків уроку Учитель. Ми зібрали повний кошик «долоньок». У нас ще є сонечко, але в нього, на жаль, немає промінців. Утворімо промінці з наших «долоньок». Пехай це сонечко вас зігріває впродовж літа! Виконання пісні за бажанням учителя та учнів. | |
| |
Переглядів: 1761 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Охорона тварин |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А... |
Всього коментарів: 0 | |