Урок № 32. Казкові тембри голосівМета: продовжити роботу з поняттям «тембр»; навчати учнів розрізняти тембри різних музичних інструментів і голосів; пояснити значення різних тембрів для характеристик музичних образів; розвивати емоційну сферу та уяву учнів, навички уважного слухача й виконавця, здібності тонко відчувати й розуміти зміст і характер музичних творів; підтримувати весняні настрої учнів засобами музики; виховувати в учнів музичну культуру. Музичний матеріал: С. Прокоф'єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»; М. Коваль. Опера «Вовк і семеро козенят»; К. Стеценко. Дитяча опера «Лисичка, Котик і Півник»; аудіо-запис «музики» лісу; поспівка «У весняному ліску»; М. Ведмедеря «Веснянка». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрети С. Про-коф'єва, М. Коваля, К. Стеценка; ілюстрації музичних інструментів; конверти з карт-ками-малюнками музичних інструментів до симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик і вовк». Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (тема Петрика із симфонічної казки С. Прокоф’єва «Петрик і вовк»). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. Актуалізація опорних знань Бесіда Хто нас радо зустрів на початку уроку? (Петрик із симфонічної казки «Петрик і вовк») Як ви здогадалися, що саме він, а не вовк чи мисливці? (Учнірозповідають про особливості казки з розподілом музичних інструментів для кожного персонажа.) Учитель. Кожен музичний інструмент має неповторний голос, який ми можемо з легкістю відрізнити. Гра «Знайди свій музичний інструмент» (робота в групах) Учні об’єднуються в групи (по 4 учні), для яких підготовані картки-малюнки музичних інструментів із симфонічної казки С. Прокоф’єва «Петрик і вовк» та кількох нових інструментів. Кожна група прослу-ховує тему одного з персонажів казки та обирає відповідну картку-малюнок. 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Казкова тема відображена у творчості багатьох композиторів. Саме завдяки чудовій музиці казки отримали нове життя. Упевнена, що ви хотіли б дізнатися, що це за казки. 4. Основна частина Слухання музики Учитель (демонструє ілюстрацію казки «Вовк і семеро козенят»). Розгляньте малюнок! Яку казкову оперу він вам нагадує? (М. Коваль «Вовк і семеро козенят») Хто є персонажами цієї опери? (Коза, козенята і Вовк) Послухайте кілька фрагментів опери та спробуйте впізнати персонажів. Слухання фрагментів опери М. Коваля «Вовк і семеро козенят» (тема Кози, хор козенят, тема Вовка). Як ви здогадалися, хто зараз співав? Якими є голоси Кози, козенят та Вовка? (Високі, низькі, грубі, ніжні) Найдавніший і надзвичайний інструмент — це людський голос. У кожного з нас він має неповторний тембр. Відвідуючи театр, ми спостерігали за дією вистави та грою акторів (ляльок). Театр, у якому дію супроводжує музика, а всі дійові особи не говорять, а співають, має назву — оперний. Музичну виставу в такому театрі називають оперою. Український композитор Кирило Стеценко написав музику до української народної казки «Лисичка, Котик і Півник». Чи знайомі ви з цією казкою? Про що в ній ідеться? Назвіть її персонажів. Зараз ми прослухаємо фрагменти з цієї опери, а потім ви розкажете, чи впізнали Котика, Півника та Лисичку. Слухання фрагментів опери К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник». Доберіть для голосів персонажів опери характеристики: м’який, ніжний, радісний, різкий, грубий, хриплий, дзвінкий, сиплий, хитрий. У нашому безмежному світі можна почути стільки голосів! Чуєш, яка музика звучить у лісі? (Звучить аудіозапис «музики» лісу.) Слухаючи її, можна подумати, що всі звірі, птахи й комахи народилися на світ співцями і музикантами. Можливо, так воно і є, адже музику всі люблять, і співати всім хочеться, лише не кожний має голос. Вокально-хорова робота Учитель. Відгадаймо музичну загадку! Слухання поспівки «У весняному ліску». Чи впізнали ви, хто до вас озивався? (Зозуля) Як ви про це здогадалися? Розучування поспівки «У весняному ліску». Отже, усі бажають співати. Можливо, ми цього навчилися у природи. Ви помітили, що у чоловіків голоси низькі, густі, у жінок — високі та мелодійні, а у дітей — дзвінкі й тонкі. У всіх людей різний тембр голосу. І слон, і комарик,Мають свій власний Краплинка і колосТа рідкісний голос. Тембри голосів тварин, птахів та музичних інструментів ми вже впізнавали, а тепер перевіримо, чи впізнаєте ви голоси своїх друзів. Гра «Хто у класі обізвався?» Один учень виходить до дошки, йому зав’язують очі, а весь клас виконує поспівку «У весняному ліску» зі словами: Веселиться дітвора, Тепер ти зосередься. Дзвінко пісеньку співа.Хто зараз озветься? Після виконання поспівки вчитель указує на будь якого учня, який голосно називає своє ім’я, а той, хто стоїть біля дошки, має відгадати, хто це. Гру повторюють кілька разів. Слухання та розучування пісні М. Ведмедері «Веснянка». 5. Підбиття підсумків уроку Бесіда Що нового дізналися на уроці? 3 якими музичними творами ознайомилися? Яку властивість має голос людини? Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Ведмедеря «Веснянка»). | |
| |
Переглядів: 2920 | |
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі) |
Охорона рослин |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Тварини |
Тварини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |