Урок № 26. Де бували, що вивчали — знання свої перевірялиМета: узагальнити матеріал II семестру («Мова та розвиток музики»); перевірити рівень знань і вмінь учнів (розуміння музичної мови, співацькі та слухацькі навички, знання основних понять); продовжувати виховувати любов до музичного мистецтва. Музичний матеріал: Р. Шуман «Зимою»; Л. Бетховен «Бабак»; А. Рубінштейн «Мелодія»; Я. Дубравін «Крапельки»; А. Хачатурян «Гра на бубоні»; П. Чайковський «Пісня жайворонка»; В. Верменич «Вишиванка»; М. Шух «Весняні передзвони»; український народний танок «Метелиця»; С. Майкапар «Музична скринька»; М. Степаненко «Драж-нилка». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; велика паперова квітка з десятьма пелюстками, на яких записано завдання; малюнки музичних інструментів (на дошці). Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: урок узагальнення знань. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (П. Козицький «А вже красне сонечко»). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Добігає кінця III чверть, наближаються весняні канікули. Ми маємо перевірити, чи запам’ятали все, що вивчили протягом чверті. Зверніть увагу на дошку, на якій виросла перша весняна квітка, але пелюстки в неї ще дуже слабкі й ледь-ледь розтулилися. Якщо ми виконаємо завдання пелюсток, заспіваємо пісні, то квіточка набереться сил і розквітне повністю. 3. Основна частина Виконання завдань На дошці — малюнки музичних інструментів та шумових предметів. Завдання першої пелюстки. Розгляньте малюнки та уявіть, як звучить те, що на них зображено. Поділіть звуки на шумові та музичні. Завдання другої пелюстки. Оберіть із-поміж зображених предметів музичні інструменти. Який з них є шумовим? Завдання третьої пелюстки. Пригадайте назви музичних творів та їх авторів. Розподіліть їх на вокальні та інструментальні. (На дошці — назви вивчених творів.) « Зимою »« Гра на бубоні» « Бабак »« Пісня жайворонка » «Мелодія»«Вишиванка» « Крапельки » « Весняні передзвони » Завдання четвертої пелюстки. Пригадайте, чим схожі музична та розмовна мова. Що їх поєднує? Допишіть пропущені літери. (На дошці написано слово «інтонація» з пропущеними літерами.) Завдання п'ятої пелюстки. Поміркуйте, чи правильно на схемі відображено побудову музичної мови. (На дошці — схема з помилкою.) ЗВУКИ --► МОТИВИ--► РЕЧЕННЯ --► ФРАЗИ Завдання шостої пелюстки. Упізнайте за невеличкою фразою музичний твір. Учні слухають фрагменти творів: М. Степаненко «Дражнилка»; С. Майкапар «Музична скринька»; український народний танок «Метелиця». Завдання сьомої пелюстки. Спробуйте голосом передати інтонації. Учитель пише на дошці: «Хто йде?»; «Я йду!», а також вивішує малюнок півня та зозулі. Завдання восьмої пелюстки (на картках). З’єднайте поняття з його визначенням. Послідовність звуків різної висоти та тривалості РИТМ Послідовність звуків різної тривалостіМЕЛОДІЯ Завдання дев'ятоїпелюстки. Проплескайте ритм, називаючи склади. тд ^^^^і Завдання десятої пелюстки. Пригадайте пісні за малюнками (дівчинка вишиває, зимовий краєвид, нотоносець із нотами). Учитель. Усі завдання виконано, квітка розтулила всі свої пелюсточки, отже, настала весна, і на вас чекають веселі канікули. Виконаймо для нашої квітки одну з вивчених пісень! Виконання пісні за бажанням учнів. 4. Підбиття підсумків уроку Учитель. Ми переконалися, що можемо без зайвих слів розуміти музичну мову, але у нас ще багато справ залишилося на наступну чверть. Краще музики на світі Ще нічого не було! До побачення вам, діти! Не забудьте наш урок! Учні виходять із класу під музичний супровід (С. Майкапар «Музична скринька»). | |
| |
Переглядів: 1328 | |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |