Урок № 19. Музична мова... і розмоваМета: визначити багатогранні можливості музики; навчатися відчувати фрази та речення у музичному творі, їх динаміку; продовжити ознайомлювати учнів із поняттями «інтонація» та «"зерно'Чнтонація»; учити знаходити у творах інтонаційне «зерно»; розвивати емоційну сферу учнів; удосконалювати співацькі навички; виховувати в учнів інтерес до музики. Музичний матеріал: М. Степаненко «Дражнилка», «Скривдили»; сучасна поспівка «Санчата»; М. Ведмедеря «Наша мова». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрет М. Степа-ненка. Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: поглиблення теми. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (М. Ведмедеря «Наша мова»). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Я промовлятиму фразу-привітання, а ви маєте визначити, що змінюється у моєму голосі. Учитель промовляє фразу «Добрий день» із різною інтонацією: стверджувально, питально, оклично, сумно, весело тощо. Звісно, моя інтонація зазнає змін. Чи можемо такі зміни інтонації відчути в музиці? 3. Актуалізація опорних знань Бесіда Що таке інтонація? Якими бувають інтонації? Із чого виростає інтонація музичного твору? 4. Основна частина Учитель. На попередньому уроці ми з’ясували, що музична інтонація так само, як розмовна, має велике значення. Вона збагачує музику або розмовну мову почуттями та переживаннями. У мові інтонацію позначають за допомогою розділових знаків — крапки, знаку оклику, знаку питання. У музиці інтонацію передають за допомогою звуків різної висоти, тривалості, гучності. Гра «Інтонація» Завдання № 1: промовити з різними інтонаціями (стверджувальною, питальною, окличною, сумною, таємничою, веселою) віршик: Мамо, матінко, матусю, Я варити кашу вчуся. Як навчусь варити я, Буде їсти вся сім’я. В. Гринько Завдання № 2 з ускладненням (для підготовлених учнів): скласти власну мелодію на запропонований вище текст і проспівати його з різними інтонаціями. Слухання музики Учитель. Сьогодні ми ознайомимося з двома п’єсами видатного українського композитора Михайла Степаненка, що належать до «Дитячого альбому» , тобто написані для дітей і про дітей. Ви маєте придумати будь-які назви цих творів, а допоможе вам саме інтонація. Слухання п’єси М. Степаненка «Дражнилка». Яким є характер п’єси? Справді, музика нібито дражнить нас. Ми відчули це за «зерном»-інтонацією. Прослухайте другу п’єсу й визначте її настрій. Слухання п’єси М. Степаненка «Скривдили». Ви правильно відчули, що музика сумна, навіть плаче. Як ви гадаєте, чому дитинка плаче? Мабуть тому, що їй не сподобалося, що її дражнили. Чи добре ображати одне одного? Вокально-хорова робота Учитель. Пригадаймо поспівку, що розучували на попередньому уроці. Чим різняться дві фрази цієї поспівки? Виконання поспівки «Санчата» за схемою. Що за віз без ко_ ліс? Ко_тять_ ся сан_ ча_ та. Отже, відчути характер пісні допомагає злиття літературної та музичної мови. Продовження розучування пісні М. Ведмедері «Наша мова»; робота над формуванням вокально-хорових навичок, виразним виконанням. 5. Підбиття підсумків уроку Бесіда Які твори прослухали? Які інтонації почули? Що таке «зерно»-інтонація? Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Степаненко «Дражнилка»). | |
| |
Переглядів: 3084 | |
Охорона водойм |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Робочий стіл. Піктограми |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Всього коментарів: 0 | |