Урок № 2. Що таке музикаМета: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «музика», «музика вокальна» та «інструментальна», «пісенна», «танцювальна», «маршова»; розвивати творчу фантазію, уяву, уміння імпровізувати; виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, інтерес до музики, співу. Музичний матеріал: Я. Степовий «Колискова»; Ф. Колесса «Школяр»; Д. Кабалевський «Три кити». Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів Я. Степового, Ф. Колесси, Д. Кабалевського. Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (Н. Май «Перший дзвоник»). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. Актуалізація опорних знань Бесіда На вашу думку, що таке музика? Де ви зустрічаєтесь із музикою? Чи можна назвати музику частиною нашого життя? Які музичні твори ви можете пригадати? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Слухаючи музику, ви, можливо, не замислювалися, що ж таке музика. Якщо ви будете уважними під час уроку, то обов’язково дізнаєтеся про це. 4. Основна частина Робота з поняттями Музика — це мистецтво, що «змальовує» життя людей, навколишній світ і «розмовляє» зі слухачем мовою звуків. Музичне мистецтво складається з музичних творів. Слухання музики Учитель. Цю особливу музику ми чули ще на початку свого житті. Що ж це за музика? Тихо в лісі уночі,Сплять звірята і пташки, Не шепочуть віти,Сплять маленькі діти. Під яку пісню засинають діти? (Колискову) Як ви гадаєте, якою повинна бути ця пісня? (Ніжною, тихою, ласкавою) Діти також під час гри заколисують своїх ляльок, зайчиків, ведмедиків. Гра «Колисанка» Учитель. Уявіть, що ми тримаємо іграшку, заколисуємо її та співаємо пісеньку. Виконання поспівки «Баю, баю» з рухами. пппапппа □ □□ □ □ □ Ба_ ю, ба_ ю, ба_ ю, бай, спи, ма лень кий, за_си_ найї Ви звернули увагу, що звуки мали різну висоту? Коли ми підіймали руки вище, то і звук був високим, і навпаки. Виконайте цю пісеньку ще раз ніжно та м’яко. Повторне виконання носнівки. Прослухайте музичний твір і поміркуйте, за яких обставин могла б звучати така музика — на параді, чи, можливо, на святі. Можливо, перед сном? Слухання «Колискової» Я. Степового. Якщо ви були б композитором, то яку назву дали б цьому твору? Цю п’єсу написав український композитор Я. Степовий і назвав її «Колискова». Отже, музика може без слів «розповісти» про почуття, мрії, спогади... Робота з поняттями Музичні твори, що виконують на музичних інструментах, називають інструментальними. Учитель Яким інструментом можна було б підкреслити настрій цього твору? (Пропонує обрати бубон або скрипку.) Прослухайте ще раз музику та візьміть участь у виконанні. Уявіть, що тримаєте в руках скрипку. Передайте характер п’єси, рухом руки імітуючи гру на скрипці й нібито співаючи. Повторне слухання «Колискової» Я. Степового з пластичним інтонуванням. Вокально-хорова робота Учитель. Після доброго відпочинку ми прокидаємося сповненими сил, і настає час працювати. Для вас, школярів, основна праця — це добре навчатися й гарно поводитися. Які пісні про школу ви знаєте? Сьогодні ми розучимо пісню Ф. Колесси «Школяр». Прослухайте її та скажіть, чого навчається малий школярик у школі. Слухання пісні Ф. Колесси «Школяр». Як ви вважаєте, це старовинна або сучасна пісня? Цю пісню школярі співали дуже давно, майже сто років тому, але відтоді завдання школяра не змінилося: школа навчає читати, писати, рахувати. Розучування пісні Ф. Колесси «Школяр», повторення правил співу, робота над диханням, одночасним початком співу, м’якістю звуковедення. Чим різняться два твори: «Школяр» Ф. Колесси та «Колискова» Я. Степового? Робота з поняттями Музичні твори для співу називають вокальними. Учитель розповідає учням про три жанри музики: пісня, танець, марш. Учитель. Ми назвали трьох музичних «китів» (пісня, танець, марш) і визначили, що музика може бути пісенною, танцювальною та маршовою. Прослухайте музику російського композитора Д. Кабалевського та скажіть, які «кити» музики прозвучали. Позначте пісенну музику плавними рухами рук, танцювальну — оплесками, а маршову — крокуванням на місці. Слухання музики (Д. Кабалевський «Три кити») із відповідними рухами, обговорення трьох жанрів музики, визначення їх особливостей. 5. Підбиття підсумків уроку Бесіда Якою буває музика та хто виконує музичні твори? Яких «трьох китів» музики ми сьогодні згадали? Учні виходять із класу під музичний супровід (Ф. Колесса «Школяр»), | |
| |
Переглядів: 2416 | |
Птахи |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
Що може комп’ютер |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Всього коментарів: 0 | |