Урок № 1. Музичні спогади про літоМета: розкрити життєві зв'язки музики; забезпечити усвідомлення учнями особливостей музики образно-сюжетного напряму; розвивати творчу уяву, фантазію, спостережливість; виховувати в учнів інтерес до музики, культуру слухання. Музичний матеріал: В. Подвала «Музичні загадки»; «До побачення, літо» (муз. М. Чем-берджі, сл. В. Пекура); В. Юцевич «Марш». Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія. Тип уроку: урок уведення в тему. Хід уроку Учні входять до класу під музичний супровід (М. Чемберджі «До побачення, літо»). 1. Організаційний момент Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Напевно, ви з нетерпінням чекали на цю мить, коли можна продовжити знайомство з великою чарівницею-музикою. Вона допомагала нам побачити і веселі дощові краплини, і дзюрчання струмочка, і схід сонця, і пробудження природи; відчути радість, сум, спокій, схвильованість. Певно, під час канікул ви також зустрічалися з музикою. Пригадайте, за яких обставин відбувалися ваші зустрічі з музикою. (Учні розповідають про літні музичні враження.) Де можна почути музику? Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці. 3. Основна частина Учитель. Улітку в лісі можна почути дивовижні звуки природи. Отже, зараз ми вирушаємо до літнього лісу під музику, а один з вас допоможе нам грою на барабані, підкреслюючи пульс музики. Учні марширують під звучання «Маршу» В. Юцевича. Ось ми і в лісі, що сповнений різноманітних звуків. І голоси пташок, і шарудіння листочків, гілочок дерев, і дзюрчання води. ...Зійшло сонце, дихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало власну пісню... Слухаючи цей спів, хотілось підійти до білявої красуні-березки, обійняти її. Дуб співав мужню пісню. Слухаючи його, хотілося бути сильними, відважними... Творча гра «Що я бачив і чув у лісі» Поміркуйте, як може звучати музика лісу. Відтворіть лісові звуки: шелестіння листя (тертя долонь); шум дощу (легкі оплески); кування зозулі; гудіння джмеля. Прислухайтеся, чия це музика. (Учитель імітує дерев’яними паличками стукіт дятла.) Учитель. Так, це — пісенька дятла. Простукаймо її разом зі мною! Слухання музики Учитель. А кого можна побачити влітку у лісі? Український композитор Валерій Подвала розповів про лісових мешканців музичними звуками. Його пісеньки-загадки допоможуть вам дізнатися, кого можна зустріти у лісі влітку. Але спочатку ми маємо повторити правила слухання музики. Учні повторюють правила слухання музики. Як потрібно слухати музику? Чому не можна розмовляти під час звучання музики? Прослухайте музичні загадки та скажіть, про яких мешканців лісу розповідає композитор. Слухання музики (В. Подвала «Музичні загадки»). Як музика допомогла зобразити білочку, їжачка та дятла? Вокально-хорова робота Учитель. Літо закінчилося, і до нас завітала осінь. Привітаймо її піснею! Перед цим повторимо правила, що ми повинні дотримувати під час співу (повторення правил співу). Щоб пісня звучала гарно у нашому виконанні, щоб красиво співати, слід правильно сидіти. Сядьте прямо, рівно спинку.Квітки аромат вдихни Починаємо розминку: Та спокійно видихни. Учитель нагадує учням правила співу. Чи помітили ви красу осені, ідучи до школи? Помітили, як природа поступово змінює свої кольори? Прослухайте вірш про початок осені. Закінчилось літо, заховалось сонце, Осінь жовтим листям стука у віконце. Чарівниця-музика перетворила цей вірш у пісеньку, що ми зараз проспіваємо. Але спочатку прослухайте її та скажіть, як рухалася мелодія. За кін чи лось лі то, за хо ва лось сон це Виконання поспівки на одному звуці з показом рукою. Закінчилося літо, і гомінкий дзвоник запросив нас до школи. Коли ви заходили до класу, вас зустріла пісня. Прослухайте її та скажіть, про що вона «розповідає». Слухання пісні М. Чемберджі «До побачення, літо». Який настрій вона викликає? Що відчувають діти, ідучи до школи? Розучування пісні «До побачення, літо» М. Чемберджі (учитель звертає увагу на співацьку поставу, початок співу). 4. Підбиття підсумків уроку Учитель. На уроці музика допомогла нам повернути літні спогади та побачити мешканців літнього лісу. Бесіда Чи сподобалася вам наша зустріч із музикою? 3 якою піснею ми ознайомилися на уроці? Яких лісових мешканців ми впізнали у музиці В. Подвали? Які правила співу та слухання музики пригадали? Учитель. Щоб зрозуміти та полюбити музику, одного уроку замало. Тому слухайте музику завжди, удома співайте разом із батьками. Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Чемберджі «До побачення, літо»). | |
| |
Переглядів: 2445 | |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Панно для класної кімнати |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
Всього коментарів: 0 | |