Урок № 24. Знайомство з колоритомМета: навчити учнів використовувати зображувальні можливості кольору, ознайомити з поняттями «колорит», «колірна гама», з колірними асоціаціями; розвивати естетичні почуття, смак, уяву, уміння аналізувати; виховувати охайність під час роботи. Оснащення Матеріали та інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів. Зоровий ряд: картки з різнокольоровими монотипіями (для навчальної вправи); репродукції картин (К. Моне «Мост Чарінг-Кросс», «Іриси в саду Моне»; К. Костанді «Сонячний день»). Тип уроку: комбінований урок. Словник термінів Колорит — у малярстві характер взаємозв’язку всіх кольорових елементів твору, його кольорова побудова як один із засобів правдивого та виразного відображення дійсності. Колорит — це також система співвідношення кольорів та їх відтінків. Колірна гама — в образотворчому мистецтві це гармонійно взаємопов’язані відтінки кольорів (з одним головним). Хід Уроку 1. Організаційний момент Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку 2. Актуалізація опорних знань Які кольори ви знаєте? Які з них вам найбільше подобаються? Які кольори ви частіше за все використовуєте у власних роботах? 3. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Подивіться, який різнобарвний світ нас оточує! Скільки яскравих і не дуже яскравих кольорів дарує нам природа! Як же передати всю цю красу на аркуші паперу? Сьогодні ми спробуємо з цим розібратися. 4. Викладання нового навчального матеріалу Учитель. Чи звертали ви увагу на те, що у роботах одного художника переважають ті чи інші кольори? У кожного художника є власна улюблена колірна гама, тобто ті кольори, які він полюбляє і які гармонійно поєднуються у його роботах. Колорит — у малярстві характер взаємозв’язку всіх кольорових елементів твору, його кольорова побудова як один із засобів правдивого та виразного відображення дійсності. Колорит — це також система співвідношення кольорів та їх відтінків. (Запис до словничків.) Колірна гама — в образотворчому мистецтві це гармонійно взаємопов’язані відтінки кольорів (з одним головним). (Запис до словничків.) Чи можна намалювати світло? А повітря? Подивіться уважно на картини французького художника Клода Моне, який був засновником такого напрямку в мистецтві, як імпресіонізм (демонстрування наочності). Імпресіонізм — в перекладі «враження». І тому художник у роботі передає своє враження від тієї миті, коли він побачив цей куточок природи. Клас Для художника-імпресіоніста повітря й світло — це також сюжет для роботи. Ці художники зображували предмети за допомогою нескінченних кольорових плям. Тому, коли роздивляєшся їх картини з невеликої відстані, то майже нічого, крім цих плям, не бачиш. А коли подивишся здалеку — перед тобою з’являються зображення і замку, і саду, і літнього пейзажу. Подивіться на картину українського художника Кіріака Костянтиновича Костанді «Сонячний день» (перегляд та аналізування наочності). Чим ця робота схожа з картинами Клода Моне? Але не тільки у художників є улюблені кольори. Є улюблені кольори і у природи. Поміркуймо разом. Як ви вважаєте, які кольори полюбляє зима? А які кольори переважають навесні? Якими кольорами нас зустрічає літо? А які найулюбленіші кольори осені? Сьогодні ви будете художниками-імпресіоністами і намалюєте власні враження від кольорів різних пір року. Навчальна вправа Учні отримують картки з різнокольоровими монотипіями. Завдання: визначити колірну гаму певної пори року. Фізкультхвилинка 5. Самостійна практична діяльність учнів 6. ІНСТРУКТАЖ Учитель. Розділіть аркуш паперу на чотири частини. Кожна частина — це певна пора року. На кожну частину нанесіть улюблені кольори кожної пори року. Створення колориту кожної пори року 7. Актуалізація набутих знань Що таке колорит? Колірна гама? Які кольори, на ваш погляд, відповідають різним порам року? Чи сподобалися вам роботи видатних художників Клода Моне та Кіріака Костянтиновича Костанді? Чим ці роботи відрізняються від творів, які ви бачили раніше (наприклад, від робіт Сергія Івановича Васильківського чи Івана Івановича Шишкіна)? 8. Підбиття підсумків уроку 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих). 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, гуаш, пензлі; розглянути, як зображують весну художники; знайти фотографії весняних пейзажів, приказки про весну. 3. Проголошення уроку завершеним. | |
| |
Переглядів: 4469 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Вступне заняття |
Робота з папером. Писанка |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Всього коментарів: 0 | |